مهدوی
4 سال پیش توسط مهدوی مطرح شد
5 پاسخ

قدرت wordpress در پیچیدگی

سلام آیا میشه با wordpress سایت های بزرگی که پیچیدگی زیادی دارند را ساخت؟

اگر افزونه نویس هم باشم بازم نمیشه؟

من مشکلم نبودن افزونه های مورد نیازم هستن
و میخوام بدونم اگر خودم افزونه نویس باشم دقیقا میتونم مثل سایت هایی که با php laravel نوشته میشن
سایت های پیچیده تری بسازم؟


ثبت پرسش جدید
فرزین
تخصص : طراح و توسعه‌دهنده‌ی وب
@farzin 4 سال پیش مطرح شد
0

سلام دوست عزیز.
وردپرس یک اسکریپت کاملا متن باز و رایگانه که شما میتونید هرجوری که دوست دارید ویرایشش کنید. حالا یا با نوشتن افزونه‌های مختلف (توصیه شده توسط خود وردپرس) و یا از طریق ویرایش هسته‌ی وردپرس (خود وردپرس این راه رو به خاطر ایجاد شدن مشکلات در آپدیت‌های بعدی پیشنهاد نمی‌کنه).
شما تقریبا میتونید هر مدل وبسایتی که دوست دارید رو با وردپرس ایجاد کنید، حالا با هرکدوم از این روش‌ها که خواستید.
خیلی ها این کار رو انجام میدن ولی من خودم شخصا اصلا تمایلی به این کار ندارم.
هرچیزی ساختش یه هدفی داشته، هدف ساخت وردپرس ارائه‌ی یه سیستم مدیریت محتوا و بلاگه که به بهترین شکل از پسش بر میاد. ولی حالا ما چون میشه با وردپرس یه وبلاگ خوب ساخت بیایم و همه چیز رو با وردپرس بسازیم خیلی چیز جالبی نمیشه. شخصا هر جا لازم باشه پروژم وبلاگ داشته باشه، از وردپرس برای بخش وبلاگش استفاده می‌کنم.


احسان قربانی
تخصص : PHP ، در حال یادگیری لاراول ،...
@TimeRunner2359 4 سال پیش مطرح شد
0

@amirmahdavinejad
سلام و وقت بخیر.
حرف جناب فتوحی کاملا درسته . وردپرس در اصل برای سیستم بلاگ ساخته شده که بعدا به خاطر محبوبیت بالا ، ازش برای ساخت فروشگاه و ... هم استفاده شده . منتهی ، اگر قراره پیچیدگی زیادی در سایت داشته باشید ، افزونه ها زیاد میشن و اگر هسته رو تغییر بدید ممکنه به مشکلات متعددی در وسط کار بر بخورید .
بهترین کار برای سایتایی با ویژگی های خاص و پیچیدگی بالا ، ساختن از صفر با فریمورک ها هستش.
موفق و سلامت باشید
یا حق


مهدوی
تخصص : طراحی و برنامه نویسی وب
@amirmahdavinejad 4 سال پیش مطرح شد
0

دوستان شاید به درستیی متوجه نشدن
من مزارت افزونه هارو سوال نکردم
خواستم ببینم اگر افزونه نویس بشم میتونم هر افزونه ای خواستم بسازم ؟


فرزین
تخصص : طراح و توسعه‌دهنده‌ی وب
@farzin 4 سال پیش مطرح شد
0

شما میتونید با هر کاری که میشه با php انجام داد رو از همین دو روشی که عرض کردم خدمتتون روی وردپرس پیاده کنید چون وردپرس هم چیزی بیشتر از یک اسکریپت متن باز php نیست(و البته با استفاده‌ی زیاد از جاوااسکریپت)، منتها این کار نه ساده هست و نه چندان اصولی.


سبحان دادخواه
تخصص : دانشجوی برنامه نویسی :)
@SobhanDadkhah 4 سال پیش مطرح شد
0

@amirmahdavinejad شما اگر افزونه نویسی رو یاد بگیرید میتونید هرکاری که دوس دارید با وردپرس انجام بدید. در واقع هر نوع امکانات اضافه ای که دوست داشته باشید رو میتونید اضافه بکنید. صد درصد باید تسلط بالایی به PHP داشته باشید و علاوه بر php تسلط بالایی بر وردپرس و نحوه کار هسته وردپرس . چون برای پلاگین نویسی وردپرس فقط دانش php کافی نیست . باید در بطن کار از توابع متعددی که توسط خود وردپرس ارائه میشه استفاده بکنید .اکشن ها و فیلتر ها دو نمونه از این موارد هستند .
برای نمونه ووکامرس که پیچیدگی بسیار زیادی داره و وردپرس رو به فروشگاه قوی تبدیل میکنه هم یک پلاگین یا افزونه هست ولی اینو در نظر بگیرید که برای پلاگین های خیلی پیشرفته نیاز به تیم دارید چون نگهداری و توسعه ازشون کار آسانی نخواهد بود . مخصوصا باید شی گرایی رو بخوبی در پلاگین هاتون رعایت کنید و الا کدتون بسیار پیچیده و ناخوانا میشه .
در کل برنامه نویسی برای وردپرس دردسر ها و مشکلات خودشو داره .

تجربه شخصی خودم : بارها تایمم رو برای وردپرس صرف کردم اما تهش به این نتیجه رسیدم که برنامه نویس خوب اگر بخواین بشین باید از وردپرس فراری باشید . چون وردپرس شمارو در اختیار خودش میگیره نه اینکه شما وردپرس رو در اختیار بگیرید و یجورایی هدر کردن تایم و زمان هست البته بسته به نگرش و آینده کاری که برای خودتون در نظر دارید تصمیمات مختلفی میتونید بگیرید.
موفق باشید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام