Iman khorshidi
3 سال پیش توسط Iman khorshidi مطرح شد
9 پاسخ

زبان برنامه نویسی بک اند

سلام دوستان
می خواستم بدونم از بین Django و PHP کدوم راحت تره و بازار کار بهتری داره؟


ثبت پرسش جدید
مانی
تخصص : طراح سایت و سئوکار
@manish 3 سال پیش مطرح شد
0

django راحت تره اما php بازار کار بهتری داره .


محمد
تخصص : Laravel
@mprogrammer7 3 سال پیش آپدیت شد
0

از لحاظ اسون بودن که پایتون خیلی اسون تره نه اینکه php سخت باشه ولی نسبت به php اسونتره .
از لحاظ بازار کار هم خودت سایت های کاریابی ببین و سایت های پونیشا و پارس کدرز , بازار php خیلی بهتره نسبت به پایتون بخاطر وجود cms مختلف مثل wordpress joomla و فریم ورک هایی مثل لاراول .
پایتون برای وب مناسب نیست هم سرعتش کمتره نسبت به php هم تو هاست های اشتراکی نمیشه استفاده کرد فقط به درد هوش مصنوعی میخوره , بنظرم اول php یاد بگیر بعدا یه ماهه هم میتونی پایتون رو یاد بگیری
@imankhorshidi72


Farhad milani
تخصص : جونیور فرانت
@farhad.t.milani 3 سال پیش مطرح شد
-11

php رو با جنگو نمی شه مقایسه کرد چون جنگو یک فریمورک عالی برای وب در پایتون هست امکانات خیلی عالی داره راه اندازی و نگهداری نرم افزار تو اون راحت هست و در ضمن جنگو رو می شه با لاراول در php مقایسه کرد. بازار کار php بزرگتر از پایتون (جنگو ) هست . مشکلی که هست اینه که برای فردی که مبتدی هست منابع آموزشی کمتری برای جنگو وجود داره و اکثر اونها ههه موارد رو پوشش نمی دهند . از این نظر آموزش php و بعد لاراول خیلی بهتر و مفید تر هست و می تونید سریعتر و بهتر نتیجه بگیرید.. سرعت جنگو و لاراول زیاد با هم متفاوت نیستند چون هر دوی اونها با پایه سی(c ) برنامه نویس شده اند. اگه سرعت برات مهم هست زبان برنامه نویسی GO رو یاد بگیرد... در ضمن اگه کاملا مبتدی هستید php و بعد لاراول رو از یک منبع خوب یاد بگیرد بعد می تونی سریع موارد دیگه رو هم یاد بگیری.


Hosein majidi mahar
تخصص : برنامه نویس پایتون
@lasboy75 3 سال پیش مطرح شد
0

سلام ، django یک فریمورک برای python هست همون شکل ک laravel برای php است ، ابتدا سوال شما اصلاح شد ، هر زبان قوانین وساختار خودش رو طی میکنه و بسته به ارائه خدمات از سمت توسعه دهندگان آن زبان است ، در این باره هر دو زبان زبان های هستن که پشتیبانی بسیار خوبی دارن ولی از نظر کاربرد و سادگی python و فریمورک django پیشنهاد من برای شماست


مجید
تخصص : Laravel-Nuxt
@MajidDeveloper 3 سال پیش آپدیت شد
فرزین
تخصص : طراح و توسعه‌دهنده‌ی وب
@farzin 3 سال پیش مطرح شد
1

سلام. پی‌اچ‌پی و پایتون هر دو جزو ساده ترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری هستن و هیچکدوم سینتکس پیچیده‌ای ندارن.
داخل ایران پی‌اچ‌پی در حال حاضر بازار کار بهتری داره برای وب در قیاس با پایتون ولی این روند خارج از ایران وضعیت متفاوتی داره. در اکثر کشورها وضعیت پایاپایه و توی کشوری مثل ****** و کانادا دقیقا برعکس جنگو محبوبیت بیشتری داره.
سرعت پی‌اچ‌پی خام در قیاس با پایتون بیشتره و از طرف دیگه‌ هم سرعت فرم‌ورک جنگو در قیاس با لاراول به طور قابل ملاحظه ای بیشتره! با جنگو می‌شه ریکوئست‌های بیشتری رو در لحظه پردازش کرد و به همین دلیل‌هم پروژه‌های بزرگی مثل اینستاگرام از جنگو استفاده می‌کنن.
از نظر بهینه بودن جنگو کاملا برتری داره، از نظر امکانات هردو فریم‌ورک کاملا ایده‌آل هستن، امنیت هردو عالیه و برای پروژه‌های کوچک‌تر، لاراول کم هزینه‌تر خواهد بود. هر دو جامعه‌ی بسیار فعالی دارن و هر مشکلی به ذهنتون برسه قبلا یکی توی استک‌اورفلو و جاهای دیگه مطرح کرده.
در مورد روند یادگیری این دو فریم‌ورک اگر چه یادگیری پایتون شاید راحت تر از یادگیری پی‌اچ‌پی باشه ولی یادگیری جنگو در قیاس با لاراول سخت تره و نیازه درک عمیق تری از مفاهیم شئ‌گرایی داشته باشید (حتی داک لاراول هم نسبت به جنگو سرراست تره!).
در نهایت این رو همیشه مد نظر داشته باشید برای آدمی که کارش خوبه، همیشه کار پیدا می‌شه، مهم نیست پی‌اچ‌پی کار کنه یا پایتون (اگه قراره وب کار کنه).
موفق باشید


سید محمدمهدی کیائی
تخصص : علاقه‌مند به برنامه‌نویسی
@mohammadk 3 سال پیش مطرح شد
0

سلام دوست عزیز
شما میتونین تیو سایت های کاریابی مثل پونیشا یا جاب اینجا ببینین که کدومشون بازار کار بهتری دارن. البته نه به صورت قطعی و فقط به صورت تخمینی
ولی در کد فکر میکنم PHP برای دریافت کار راحتتر باشین


Iman khorshidi
@imankhorshidi72 3 سال پیش مطرح شد
0

از همگی دوستان ممنونم


zahra nikdel
تخصص : developer
@zahranikdel 3 سال پیش مطرح شد
0

php بازار کار خوبی داره در حال حاضر اما رفته رفته داره منسوخ میشه پس بهتره برای شروع سراغ یه چیز جدیدتر برید


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام