مانی
3 سال پیش توسط مانی مطرح شد
1 پاسخ

نظر برنامه نویس ها در مقایسه زبان های برنامه نویسی

سلام
من این گفتگو رو ایجاد کردم که برنامه نویس های با تجربه در مورد سوالات کسانی که تازه برنامه نویسی رو شروع کردند پاسخ بدهند .
البته نمیگم که من با تجربه هستم چون کلا یک سال نشده که php رو شروع کردم اما الان میتوانم به سوالات کسانی که برنامه نویسی رو شروع کردند پاسخ بدم .
من خودم وقتی که html css یاد گرفته بودم یک هاست خریدم و یک سایت بلاگ فقط با html css ایجاد کردم و برای ایجاد هر مقاله یک فایل html ایجاد میکردم و در آن مقاله رو مینوشتم یعنی هیچ آشنایی با زبان های بک اند نداشتم و فکر میکردم سایت ها اینجوری کار میکنن . بعد که با بک اند آشنا شدم چند ماه میخواستم بدانم بهترین زبان برنامه نویسی بک اند کدام است . اگه الان همه گفتگو های من رو ببینید من چند تا گفتگو در مورد بهترین زبان ایجاد کردم . اول php رو با asp خیلی مقایسه میکردم و بعد php رو با node js و جنگو مقایسه میکردم . هر وقت تصمیم میگرفتم php رو شروع کنم یادم می آمد که بعضی از برنامه نویس ها میگفتن php سرعت زیادی نداره و بعد از برنامه نویسی php نا امید میشدم و میخواستم node js رو شروع کنم که یادم می آمد آپلود سایت با node js رو سرور خیلی سخت تر از php هست . بعد تصمیم میگرفتم یادگیری جنگو رو شروع کنم که یادم می آمد منابع آموزشی فارسی زیادی ندارد و باز هم از برنامه نویسی جنگو نا امید میشدم .

همین تصمیم گرفتن برای شروع یادگیری یک زبان برنامه نویسی و بعد نا امید شدن از برنامه نویسی خیلی خستم کرده بود و واقعا نمیدانستم که کدام زبان برنامه نویسی بهترین زبان است .

بعد مدتی دوره php همین سایت رو شروع کردم و از php خوشم آمد و بعد فهمیدم که سایت های خیلی زیادی با php نوشته شدن . بعد فهمیدم که بعضی شرکت ها به برنامه نویسان php و لاراول حقوق خیلی خوبی میدهند و برنامه نویسان php میتوانند از فریلنسری هم درآمد خوبی داشته باشند . و بعد خیلی زیاد به php علاقه داشتم .

منظورم از این مطلب این است که بهترین زبان برنامه نویسی وجود نداره . زبان برنامه نویسی رو از نظر سرعت نباید مقایسه کرد چون مگه چقدر تفاوت دارن ؟ از نظر آسانی هم به نظر من نباید مقایسه کرد چون به نظر من درک مفهوم کد ها ربطی به زبان نداره . درسته تو بعضی از زبان ها کد های کم تر برای پروژه می نویسیم اما درک کردن کد ها مثلا شرط و حلقه تو همه زبان ها یکی هست .
پس به نظر من باید یک زبانی رو شروع کرد و اگر از آن زبان راضی نبودید می توانید یک زبان دیگر رو یاد بگیرید .

کسانی که در این موضوع تجربه زیادی دارند لطفا نظر خود را در این گفتگو بنویسند .
اگر سوالی هم در مورد این گفتگو داشتید بپرسید تا من یا برنامه نویسان دیگر پاسخ بدهند .


ثبت پرسش جدید
Muhammad
تخصص : Back-End Developer
@muhammad 3 سال پیش مطرح شد
0

سلام. از نظر تکنیکی میشه زبان‌های برنامه‌نویسی رو از لحاظ پرفورمنس یا آسونی مقایسه کرد ولی چون فاکتورهای زیادی وجود داره، هر زبانی برای چیزی مناسب در نظر گرفته میشه. پرفورمنس PHP قطعا با Go یا ++C از زمین تا آسمون فرق داره ولی سرعت توسعه‌ی خیلی خیلی بالاتری هم داره. برنامه‌نویس خوب می‌دونه هر چیزی رو کجا استفاده کنه.

با بقیه‌ی حرف‌هاتون هم موافقم. بعضی‌ها اونقدر که دنبال مقایسه هستن اگه دنبال یادگرفتن یکیش می‌افتادن استاد می‌شدن. امیدوارم توی مسیرتون موفق باشین.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام