احسان الوندی
3 سال پیش توسط احسان الوندی مطرح شد
5 پاسخ

دسترسی livewire به dom

با سلام
من لاراول کار میکنم و سمت front پروژه هام رو تا لان با bootstrap کار می کردم اما الان شروع به یادگیری livewire کردم که از دردسرهای js و bootstrap راحت شم اما با شروع کار مشکلی که برام پیش اومده اینه که برای کنترل dom که از طریق livewire به سادگی امکلان پذیر نیست (مثلا توسط jquery دسترسی به element های html از طریق اتریبیوت ها و همچنین مدیریت event ها امکان پذیره ولی در livewire ظاهرا این کار بدلیل اجرا در سمت سرور امکان پذیر نیست) اما در نیمه راه یادگیری livewire دو دل هستم که
برای رفع این محدودیت سراغ یادگیری Vue برم؟ یا jquery رو با livewire ترکیبی کار کنم؟ آیا راه ساده ای در livewire برای دسترسی به element های فرم وجود داره یا خیر.؟
بعضی از مواردی که به مشکل میخورم کنترل بعضی المنهاست مثلا مدیریت منوها، reaction بعضی از المنتها در قبال action المنتهای دیگه...
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

@hesammousavi @ali.bayat @alimanian @juza66 @mahdi4187 @delshad @sayyed.mahmoud96@ @mohaligateway @khosravi424 @developer @djawad @sshatery @moradian1351 @ariaieboy @nekooee @sahelz74 @ehsanmoradi @juza66 @manish @IrajJavidan1 @zenerdana @electera @saman1111 @shahriyar003 @hmp1368 @Aliely81 @alirezadini @amirtehrani @Ho3ein @matio @mehdiahmadise @reyhanyanz @s.ar.mirtooni @behzadi @ajdar9667 @irrezaei57 @fgh @ebrahimi.mohammad56 @eng.mehrdadmoslemi @mrn @mohsen.mehri6101 @websaz @rasoolemami0887 @mhallaji75 @sajadmz @hosseindid @amirdadipoor @a.bahaedini @sanaz.mtz70


ثبت پرسش جدید
سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 3 سال پیش آپدیت شد
1

ماشاله کل یوزرهای راکت رو تگ کردی ؛)

تا جایی که من کار کردم بیشتر‌ برای درخواست های ایجکس بوده و برای کنترل dom حتما باید کتابخانه های جاوا اسکریپتی استفاده کنی، مثلا من در کنار لایووایر‌ با آلپاین جی اس هم برای یکسری حرکات استفاده میکنم.


علی مانیان
تخصص : برنامه‌نویس ناشی
@alimanian21 3 سال پیش مطرح شد
1

سلام روزتون خوش
در رابطه با سوالی که پرسیدین بهترین راه از نظر من استفاده از فرم‌ورک جاوااسکریپتی alpinejs به‌جای jquery هست. مطمئنم وقتی باهاش کار کنید متوجه میشین در حین سادگی چقدر کارا هست.
برای آشنایی بیشتر با این فریم‌ورک قبل از یادگیری، پیشنهاد میکنم نمونه کارهای انجام شده با اون رو در لینک‌های زیر بررسی کنید.

مثال‌های بیشتر: https://codepen.io/tag/alpinejs

alpinejs در سایت livewire


AriaieBOY
تخصص : TALL Stack Lover
@ariaieboy 3 سال پیش مطرح شد
2

دوستان اشاره درستی کردند به ابزار alpinejs کلا استکی که پیشنهاد میشه استفاده بشه استک TALL هست. که شامل Tailwindcss Alpinejs LARAVEL Livewire میشه.
شما برای تغییراتی که تماما سمت کاربر باید رخ بده میتونید از Alpinejs استفاده کنید که توسط سازنده همان لایووایر توسعه داده شده و به شدت سبک و کار راه انداز هست. و خوب به نقل از خودش میشه گفت جایگزین مدرن jquery هست. و سینتکسش تقریبا شبیه ویو هست.

اما خوب سوالی که پرسیدید این هست که برم سراغ لایووایر یا برم سراغ فریمورکی مثل vue و خوب جواب این سوال کاملا بستگی داره به پروژه ای که میخواهید انجام بدید.

اگر پروژه ای که میخواهید انجام بدید نیازمند این هست که شبیه SPA عمل کنه خوب استفاده از ویو خیلی بهتر هست.
ولی یک موقع میبینید نه وبسایت یک وبسایت معمولی مثلا مثل وبسایت راکت که نیاز نداره SPA باشه و ذاتش مولتی پیج و بلاگی هست فقط میخواد بعضی از المان هاش و بخش هاش بتونه سریع از سمت سرور بروزرسانی بشه و با اکشن کاربر تغییر بکنه خوب نظر من اینه که لایووایر ترکیبش با alpine میتونه خیلی مفید باشه و بجای استفاده از ویو صد در صد پیشنهاد میشه.
لینک پایین مربوط میشه به یکی از ارائه های کنفرانس alpine day که داخلش در مورد تفاوت ها و جاهایی که بهتره ویو استفاده بشه و جاهایی که بهتر آلپاین استفاده بشه توضیح میده و جالب اینجاست از لحاظ پرفورمنسی هم بررسی میکنه.
https://youtu.be/yZv-7DWLMNA


احسان الوندی
تخصص : توسعه دهنده وب
@Alvandi 3 سال پیش مطرح شد
1

یک موردی هست اینه که قرار هست با یک تیم کار کنیم که بعضی نفرات قرار هست فرانت کار کنن و بعضی بک کار کنن. از اون مهمتر اینه که اپ موبایل هم باید ساخته بشه. با این تفاسیر که برای اپ موبایل نیاز به نوشتن api خواهد بود و فرانت کار هم باید مستقل کار کنه فکر میکنید livewire رو ادامه بدم یا برم سمت vue?


electera
@electera 3 سال پیش مطرح شد
1

این بستگی به نوع پروژه، توانایی های تیم، تحلیل پروژه، هزینه نگهداری و... داره.
در کل اگر پروژه ssr هست که با همون livewire و alpinejs پیش برین بهتره و بخشهای مورد نیاز موبایل با api حل کنید.
و اگر پروژه spa هست که برای کار گروهی انگولار و ریکت و بعد ویو مناسبتره و البته باید به توانایی های تیم و نیازهای پروژه هم نگاه کنید.
در نظر داشته باشید که تکنولوژی هایی که نیاز دارید، استفاده کنید تا بعداً هزینه اجرا و نگهداری پروژه زیاد نشه.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام