sina
2 سال پیش توسط sina مطرح شد
13 پاسخ

ارزیابی سطح دانش برنامه نویسی لاراول

سلام دوستان من یک سوال غیر فنی دارم. من حدود دو سال هست که نم نم برنامه نویسی کردم و از یک سال پیش شروع کردم یک سایت فروشگاهی رو با لاراول و ویو نوشتم. از ویو هم در قسمت بک اند استفاده کردم مثلا براب نوشتن کل پنل مدیریت از ویو استفاده کردم و هم برای قسمت فرانت اند. خلاصه که تمام سایت رو از صفر خودم نوشتم و همه چیز داره از سبد خرید گرفته تا پنل کاربران و تقریبا هر چیزی که یه سایت فروشگاهی باید داشته باشه. هنوز روی هاست نبردم ولی خوب داره کار میکنه. حدود 90درصد کار هم تموم شده. باید بگم دارم با لاراول 5 سایت رو مینویسم.
حالا ماجرا از این قراره که وسط سرچام یهو یه چیزایی میبینم که کاملا جدیده. یا مثلا یه تیکه از آموزشایی رو میبینم که تو مدلها کلی کد نوشتن در حالی که من فقط روابط بین جداول رو نوشتم توی مدلها. یا مثلا من از seed ها اصلا استفاده نکردم. یا یه چیزی مثل policy و چیزایی مثل اینا که شاید اصلا من برخورد نداشتم، و یهو کلا از درون خالی میشم و حس میکنم چیزی بلد نیستم. حس بدی پیدا میکنم. و فکر میکنم که اگر سایت خودم جواب نده و بخوام دنبال کار بگردم نمیتونم پیدا کنم و از این حسا. میخوام ببینم چقدر باید اسن حسا جدی هستن و چجوری میتونم سطح مهارت خودمو بدنم یا هر توصیه ای که با تجریه ترا دارن بفرمایند. ممنونم از راهنماییتون


ثبت پرسش جدید
متین طیبی نیا
تخصص : nodejs
@MatinTayebi 2 سال پیش مطرح شد
0

سلام
پشنهاد میکنم این پادکست گوش بدید
لینک


sina
@s.aerospace 2 سال پیش مطرح شد
0

@MatinTayebi
ممنونم. حتما. اگر تجربه خودتون رو هم میدونستم خوشحال میشدم


متین طیبی نیا
تخصص : nodejs
@MatinTayebi 2 سال پیش آپدیت شد
1

حقیقتش من تجربه زیادی ندارم ولی این مشکل برام پیش اومده که به یک سطح رسیدم و میگفتم این اخرشه اما یکی همیشه هست که بهتر از منه و یک سری کارها انجام میده که من تاحالا ندیدم .
این مشکل من با دو تا راه حل ، حل کردم که چیزی جدیدی که میاد (توی زبان یا فرم ورکی که دارم کار میکنم ) سعی میکنم اونو بفهمم و یاد بگیرم ؛ و هیچ وقت خودمو با کسی مقایسه نکنم


sina
@s.aerospace 2 سال پیش مطرح شد
1

@MatinTayebi
ممنونم ازت. پادکست هم خیلی مفید هست. تشکر


متین طیبی نیا
تخصص : nodejs
@MatinTayebi 2 سال پیش مطرح شد
0

خواهش میکنم امیدوارم همیشه موفق باشید


محمد حکمتی
تخصص : مثلا backend
@mohammad.hekmaty 2 سال پیش آپدیت شد
-1

پیشنهاد میکنم به یک نسخه جدیدتر مثلا لاراول 6 یا 7 یا حتی 8 پروژتون رو آپدیت کنید چون لاراول پنج مال حدودا 7 سال پیشه و الان خیلی امکانات به لاراول اضافه شده و شما که تونستین با لاراول 5 یک وبسایت فروشگاهی بزنید قطعا با نسخه های بروزتر هم میتونید و حتی راحت تر هم شده و خوشبختانه لاراول مستندات تمیزی داره که باعث میشه کمتر اذیت شید.
در رابطه با سطح مهارتتون بگم لاراول همیشه یه چیزی داره یادمون بده منم خودم کمتر از 2 ساله لاراول کار میکنم و توی این مدت با چالش های جالبی مواجه شدم اما وقتی چندتا پروژه با لاراول بزنید و آپلود کنید روی سرور سطح مهارتتون به جاهای خوبی میرسه که حل ارورها براتون به سادگی آب خوردن میشه اما یادگیری رو متوقف نکنید بعد این مرحله سری به api ها بزنید و همینطوری ادامه بدین ......


sina
@s.aerospace 2 سال پیش مطرح شد
1

@mohammad.hekmaty
راستش خیلی راحت کد میزنم و ارورهارو راحت حل میکنم. مشکلم اینه که حس میکنم خیلی سطح پایین کد میزنم و یه کارایی هست که بقیه میکنن و من بلد نیستم. ازینجور فکرا.. و جالب اینجاست که وقتی این حالت بهم دست میده قفل میکنم و دیگه نمیتونم کد بزنم. دو روز با یک مساله ساده گل آویز میشم.


محمد حکمتی
تخصص : مثلا backend
@mohammad.hekmaty 2 سال پیش مطرح شد
0

@s.aerospace
باید حد وسط رو خودت پیدا کنی، اگر فکر میکنی اینطوره پس اونقدر یادبگیر و کارهای سطح بالا انجام بده که دیگه این افکار اذیتت نکنن.


sina
@s.aerospace 2 سال پیش مطرح شد
1

@mohammad.hekmaty دقیق چون self study یاد گرفتم نمیدونم کاری که انجام میدم سطح بالاست یا پایین


علیرضا کفایتی
تخصص : برنامه نویس laravel, vue.js
@alirezakefayati 2 سال پیش مطرح شد
0

سایتتون که بالا خواهد آمد و مشکلی نخواهد داشت ...!
اما قطعا نمیتونید جایی استخدام بشوید ...
انقدر مباحث جدید در لاراول ۸ اومده که حد نداره . انقدر کار آدم رو ساده کرده در خیلی موارد و امکانات زیادی اضافه شده ...
پس پیشنهاد میکنم حتما خودتون رو آپدیت کنید


sina
@s.aerospace 2 سال پیش مطرح شد
0

@gomnam
چطور میتونم آپدیت بشم و به نظرتون چقدر زمان میبره؟


علیرضا کفایتی
تخصص : برنامه نویس laravel, vue.js
@alirezakefayati 2 سال پیش آپدیت شد
0

@s.aerospace
ج۱) با دوره های مختلف در سطح اینترنت که بهترینشون و به صرف ترینشون راکت هست ، و اگر داکیومنت خوانی تون خوب هست ، خود مستندات لاراول رو پیشنهاد میکنم .
ج۲) درباره زمان هم بستگی به علاقه خودتون ، زحمت خودتون و وقتی که براش می گذارید داره


sina
@s.aerospace 2 سال پیش مطرح شد

برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام