7 چیزی که طراحان وب از شنیدن آن توسط مشتریان وحشت دارند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

7 چیزی که طراحان وب از شنیدن آن توسط مشتریان وحشت دارند

بازخورد مشتریان قسمت مهم و گاهی اوقات واقعا مفید - از زندگی هر طراح وب است ، و فرقی ندارد که یک طراح آزاد باشید یا یک کارمند پاره وقت.در شعبه ما باور بر این است که آگاه شدن از نیاز های مشتریمان به ما کمک می کند با آن سازگار شویم. و بینش درستی ازاستراتژی های فکری پنهان شده در هر پروژه می دهد، و حتی می تواند سبب پیشرفت ما شود.

بهرحال اگر بخواهیم نگاهی سیاست مدارانه داشته باشیم،بعضی بازخورد ها از بعضی دیگر بهترند. در حالی که همه ی پاسخ هایی که از مشتریان دریافت میکنیم واضح،منطقی و مهربانانه هستند ، بعضی ها فایده کمتری دارند.در اینجا 7 مثال قدیمی از بازخورد های بد را مطرح می کنیم که شنیدنشون باعث میشن سرمونو با ناامیدی به کیبورد بکوبیم.

"خوشم نیومد"

ساعت های بی شماری رو روی یک پروژه گذاشته اید و تمام تلاشتون رو کردین که بدون قربانی کردن کیفیت در قرار تعیین شده پروژه رو تحویل بدید اونوقت دو کلمه ای رو می شنوید که ترس رو به قلب هر طراح وبی میاره :"خوشم نیومد."این بازخورد خاص بسیار ناامید کنندست چون طراح رو تو این برزخ میزاره که مشتری از چی خوشش نیومده و چرا.

بازخورد مبهم همیشه مانعی سخت برای موفقیت است.شاید بهترین راه حل آن گفت و گو زبانی یا فیس تو فیس با مشتری باشد ، تا بفهمیم مشتری دقیقا از چه چیزی خوشش نیامده و انتظارات او چیست و یک محصول با کیفیت بالا طراحی و تولید شود.

من ذهنیت خود را تغییر داده ام،می خواهم برند را هم تغییر دهم

چیزی به اندازه یک مشتری که ناگهانی تصمیم به تغییر تجارت خود می گیرد نمی تواند باعث توقف یک طراح وب شود.روزهای زیادی را گذارانده اید تا طرح را به صورت عالی تمام کنید،ولی مشتری از راه می رسد وکاملا هدف برنامه را تغییر می دهد،بعد از آن دوباره سازی بیشتر به شما کمک می کند.بهترین راه حل در این زمینه این است که مشتری تماما هزینه زحمات اضافه را بپردازد.

من در رنگ آمیزی طرح تکراری را انتخاب کرده ام پس شما فهمیده ای  اسکرین مد نظرم چه شکلی باید باشد

یک جمله  تاثیر گزار: بزرگوارانه رفتار کنید.

می خواهم تا حد امکان لیست های آیتم زیادی در صفحه اسکرین ببینم ، یعنی میتوانی فضای آزاد در همه قسمت هارو کاهش بدی؟

واضحه که می تونیم انگیزه پشت این کار رو بفهمیم - مشتریان می خواهند کاربران به مهم ترین لینک های صفحات  دسترسی داشته باشند بدون اینکه مجبور شوند عمل پیمایش به بالا یا پایین رو انجام بدهند-ولی این کار کاملا باعث تباهی یک طراحی خوب میشه.

"میخواهم مانند tinder باشد"

در مورد ما اشتباه نکنید، ما هم معتقدیم عملکردهای swipe-right, swipe-left  (روش های انتخاب)در نرم افزار تیندر از ابزارهای  بسیار جالب و موفقیت آمیز است-در حقیقت یکی از نشانه های جالب در نرم افزارهای موبایل است.بهرحال وقتی استفاده از ابزار یکسان در هر محصولی حس خوبی نمی دهد کاملا اشتباه است و منجر به تولید خلاقانه نمی شود.(تیندر برنامه ای که با استفاده از مکان یابی شما را به افراد دوروبرتان متصل می کند.)

من عقیده و نظر شما را مسلط بر پروژه می بینم ، در هر صورت آن را تغییر بده

این مورد بسیار شایع است که مشتری با اعمال قدرت می خواهد به شما یادآوری کند چه کسی صورت حساب را می پردازد.مشتری به نظر کارشناس که می گوید این تغییر درست نیست گوش نمی دهد،اگر او تخصص و منابع برای انجام این کار را در خانه داشت با شما در مکان اولیه قرار داد نمی بست.این موضوع علاوه بر این  که خلاقیت شما را ازبین می برد و همچنین نتیجه، کاری با الهام و انگیزه کمتر خواهد بود.

"یک فرم دانلود سریع می خواهم که شامل (همه موارد) شود."

نکته کلیدی در اسمش هست: یک فرم دانلود سریع باید سریع کامل شود یا به عبارتی مردم اذیت نشوند.ولی بعضی مشتریان حریص می شوند: ما به اسم،فامیلی،آدرس ایمیل،تاریخ تولد،آدرس،کدپستی،شماره تلفن،شرکت(و غیره) نیاز داریم.
البته،سوال مهمی که باید پرسیده شود این است که : "به چه مقداراز این اطلاعات واقعا نیاز دارید؟ "در نهایت به نظر می رسد لیست بلندی از اسم ها و ایمیل ها فایده بیشتری نسبت به لیست کوتاهی از اطلاعات کامل بالا برای مشتری دارد.

شما چطور؟ آیا شما هم در طراحی وب داستان های ترسناکی از مشتریان  دارید که بخواهید با ما به اشتراک بگذارید؟

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@ma5465465464

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

معصومه حسین زاده

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات