۱۰ وبسایت محبوب ساخته شده با جَنگو
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ وبسایت محبوب ساخته شده با جَنگو

فارغ از تکنولوژی که با آن محصولات‌تان را ایجاد می‌کنید، در نهایت بسیار مهم است که وبسایتی زیبا و کارآمد را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه کنید. نیازهای وبسایت‌های امروزی نیز نسبت به سالیان پیش تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده و حال باید وبسایت‌تان را در نهایت مقیاس‌پذیری و پویایی ارائه کنید. 

زمانی که قصد ایجاد وبسایت را دارید یکسری وظایف عمده وجود دارند که باید انجام شوند. ایجاد سیستم احرازهویت کاربران، داشبورد برای مدیریت، قابلیت بارگذاری فایل و… . اگر قرار است این وظایف در هر اپلیکیشنی وجود داشته باشد چرا کارمان را ساده‌تر نکنیم و از یک چهارچوب مشخص و آماده برای پیاده‌سازی این موارد در سریع‌ترین زمان ممکن بهره نگیریم؟ با در نظر گرفتن این موضوع دلایل روشنی را برای انتخاب و استفاده از یک فریمورک پیدا می‌کنیم. 

این مطلب از وبسایت راکت به صورت اختصاصی در ارتباط با جنگو و وبسایت‌های ساخته شده با استفاده از این فریمورک تهیه شده است. فریمورکی که مزیت‌های بسیار زیادی را با خود به دنیای وب می‌آورد. 

با استفاده از جنگو شما قابلیت ایجاد وبسایت‌های مقیاس‌پذیر را دارید. منظور از مقیاس‌پذیری آن است که فریمورک با گسترش کاربران و نیازهای شما انعطاف نشان می‌دهد. همچنین جنگو با دیتابیس‌های مختلف قابلیت ادغام شدن را دارد و می‌تواند با آن‌ها کار بکند. به عنوان یک فریمورک کامل، جنگو تمام امکانات مورد نیاز شما را برای ساخت اپلیکیشن مبتنی بر وب در اختیارتان قرار می‌دهد. 

وبسایت‌های محبوب ساخته شده با جنگو

در ادامه این مطلب می‌توانید ده وبسایت محبوب را مشاهده کنید که یا به صورت کامل و یا در بخشی از آن‌ها از جنگو استفاده شده است. 

Disqus

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که به تقریبا به صورت کامل از پایتون و جنگو استفاده می‌کند Disqus است. این پروژه قابلیت مدیریت کامنت‌ها و گزینه‌های مربوط به آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. دیسکاس بیش از میلیون‌ها کاربر دارد که جنگو به عنوان فریمورک مربوطه به خوبی می‌تواند این افراد را مدیریت کند. 

Instagram

اینستاگرام را می‌توان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دانست. این شبکه اجتماعی برای کدهای سمت سرور خود از پایتون و جنگو استفاده می‌کند. چرا؟ چون اینستاگرام حجم بالایی از تعاملات کاربری و داده‌ها را پردازش کرده و پایتون به عنوان زبان اصلی جنگو قابلیت انجام چنین کاری را به توسعه‌دهندگان اینستاگرامی می‌دهد.

Spotify

اسپاتیفای سرویسی‌ست که شیوه گوش دادن به موسیقی توسط مردم را تغییر داد. زمانی که از اسپاتیفای استفاده می‌کنید به کتابخانه بسیار بزرگی از موسیقی‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. اما چگونه می‌توان این موارد را کنترل کرد؟ جنگو می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. با استفاده از جنگو توسعه‌دهندگان اسپاتیفای دو امکان بسیار خوب را در اختیار دارند. توسعه سریع بک-اند و وجود گزینه‌های مربوط به یادگیری ماشین در پایتون. 

YouTube

یوتیوب نیازی به معرفی کردن ندارد. این وبسایت در ابتدا با زبان PHP نوشته شده بود اما از آنجایی که رشد بسیار بزرگی را در پیش روی یوتیوب بود توسعه‌دهندگان به این نتیجه رسیدند که باد کل سیستم بک-اند را از ابتدا بنویسند. برای انجام این کار توسعه‌دهندگان از زبان‌های مختلفی چون سی‌پلاس‌پلاس، پایتون و جاوا استفاده کردند. جنگو نیز در بخشی از این فرایند توسعه مشارکت داشت. 

The Washington Post

جالب است بدانید که جنگو در ابتدای کار خود برای ساخت وبسایت محتوایی Lawrence Journal-World استفاده می‌شد. اما حال این موضوع گسترش پیدا کرده و وبسایتی مانند واشنگتن پست نیز از آن استفاده می‌کند. همانطور که گفته شد جنگو می‌تواند برای چنین وبسایت‌هایی مناسب باشد چرا که مقیاس‌پذیری یکی از مهمترین موضوعاتی است که این وبسایت‌ها آن را دنبال می‌کنند.

BitBucket

بیت‌باکت یک سرویس گیت آنلاین است که در ۲۰۰۸ عرضه شد. البته این سرویس نسبت به گیت‌هاب از کاربران کمتری برخوردار است اما در حال حاضر هر ساله بیشتر از ۱۷ میلیون درخواست و ۶ میلیون مخزن را میزبانی می‌کند. در واقع می‌توان این وبسایت را یکی از وبسایت‌های سنگینی دانست که با جنگو ساخته شد. البته در نسخه‌های آخری که از این وبسایت دیده می‌شود جنگو جای خود را در برخی از قسمت‌ها به روبی‌ان‌ریلز داده.

DropBox

دراپ‌باکس را می‌توان معروف‌ترین سرویس ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر دانست که به شما قابلیت آپلود فایل‌های مختلفی را می‌دهد. شما با استفاده از دراپ‌باکس می‌توانید از هر جایی و با هر دستگاهی به فایل‌های‌تان دسترسی داشته باشید.

پایتون زبانی است که برای قسمت بک-اند این وبسایت استفاده می‌شود. جنگو به عنوان فریمورک این وبسایت قابلیت‌های بسیار زیادی را به توسعه‌دهندگان آن داده که مدیریت حجم بالای کاربران یکی از آن‌هاست. به عنوان یک نکته جالب باید گفت که سازنده خود پایتون «گیدو وان روسوم» کارمند این شرکت است. 

Eventbrite

Eventbrite یکی دیگر از سرویس‌های ساخته شده با استفاده از جنگو است. با استفاده از این سرویس می‌توانید رویدادها و سرویس‌های بلیط‌دهی را مدیریت کنید. در ابتدای ساخت این وبسایت، آن‌ها از یک فریمورک منحصر به فرد خودشان استفاده می‌کنند اما بعدا در نسخه‌های آخر این اپلیکیشن همه زیرساخت‌ها را براساس جنگو تغییر دادند. به لطف بالا بودن قابلیت مقیاس‌پذیری، جنگو به این وبسایت قابلیت میزبانی کاربران و سرویس‌های مختلف را به آن‌ها داده است. 

Mozilla

موزیلا را می‌توان به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مرورگرهای دنیای وب دانست. موزیلا جدای از مرورگر بخش‌های دیگری دارد که روزانه توسط میلیون‌ها انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. وبسایت موزیلا در ابتدا با استفاده از PHP و CakePHP ساخته شد اما بعدا این مورد به Python و Django تغییر پیدا کرد. 

Pinterest

پینترست را می‌توان یکی از نمونه‌های بارز موفقیت‌آمیز بودن استفاده از جنگو در سطح وبسایت‌های حرفه‌ای با کاربران بالا دانست. پینترست از پایتون برای ساخت وبسایت و همچنین قسمت‌های بسیار زیاد دیگری استفاده می‌کند.

Netflix

یکی دیگر از وبسایت‌های حرفه‌ای و پربازدید که بخش‌های مختلفی از آن با استفاده از پایتون و جنگو ساخته شده است نتفلیکس است. سرویسی که برای استریمینگ ویدیو و مدیریت محتوا از پایتون استفاده بسیار زیادی می‌کند.

دیگر سرویس‌های مبتنی بر جنگو

تعداد وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از جنگو استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از ۱۰ مورد هستند. به همین دلیل در زیر می‌توانید تعداد بیشتری از وبسایت‌های ساخته شده با جنگو را مشاهده کنید:

جنگو انتخابی بسیار مناسب هم برای استارتاپ‌ها و هم برای شرکت‌های بزرگ است. این فریمورک به شما قابلیت بالایی در ساخت هر نوع اپلیکیشنی را می‌دهد. بهره‌وری و استفاده‌پذیری بالای جنگو می‌تواند کارایی وبسایت شما را بسیار بهبود دهد. برای یادگیری جنگو ابتدا نیاز است که پایتون را بلد باشید، برای اینکار می‌توانید از دوره رایگان وبسایت راکت «آموزش پایتون» استفاده کنید. همچنین برای یادگیری خود جنگو می‌توانید به آموزش «آشنایی با Django» مراجعه نمایید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 4 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا