۱۰ نکته برای جذابیت بیشتر وبسایت شما
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۱۰ نکته برای جذابیت بیشتر وبسایت شما

از صفحات استاتیک گرفته تا پلتفرم‌های گسترده تجارت الکترونیک، در دنیا میلیاردها وبسایت وجود دارد. تمام وبسایت ها یکسان ساخته نشده‌اند. در واقع تفاوت‌های زیادی در سایت‌های مختلف وجود دارد. این تفاوت‌ها تاثیر ویژه‌ای در علاقه کاربران حاضر در اینترنت خواهند داشت.

بنابراین چالش اصلی این است که بتوانید یک وبسایت را از لحاظ طراحی و محتوا جذاب کنید. آیا شما یک طراح وب حرفه‌ای نیستید اما می‌خواهید جذابیت وبسایت خود را افزایش دهید؟

این نکات حرفه‌ای را دنبال کنید تا به اهداف خود برسید.

۱. پیشنهاد خود را به وضوح بیان کنید

بازدیدکنندگان از متن‌های طولانی و پیچیده بیزار هستند. شما باید به دنبال مختصر نوشتن و بهبود درک فوری مطالب باشید.

۲. زمان بارگیری را بهبود بخشید

کاربران عجول هستند و سایتی که برای بارگیری به بیش از ۳ ثانیه زمان نیاز داشته باشد را ترک خواهند کرد. شما باید تمام کارهای لازم را برای بهینه‌سازی زمان بارگیری و تسهیل در پیمایش انجام دهید.

۳. پیمایش موبایل را آسانتر کنید

اکنون گوشی‌ها ۳۴ درصد و تبلت‌ها ۷ درصد از ترافیک اینترنت را به خودشان اختصاص داده‌اند. بنابراین داشتن یک وبسایت واکنش‌گرا حداقل کاری است که میتوان انجام داد و بهینه‌سازی پیمایش در گوشی‌ها به منظور افزایش بازدید در سایت اکیداً توصیه می‌شود.

۴.waterline را مدیریت کنید

waterline محدودیتی است که کاربر برای مشاهده بقیه مطالب باید شروع به پایین کشیدن صفحه کند. بیشتر اوقات کاربران اینترنت در بالای خط می‌مانند. بنابراین تمام داده‌های مهم باید در بالای این خط لحاظ شوند.

۵. مراقب فراخوان عمل خود باشید

فراخوان عمل باید بالاتر از waterline، مختصر، واضح و برجسته باشد.

۶. از مشتریان درخواست نظر کنید

مشتریان نسبت به نظرات سایر مشتریان قبلی توجه و حساسیت نشان ‌می‌دهند. از آن‌ها تقاضای اظهار نظر داشته باشید و بازخوردها را به طور مختصر و مفید ارائه دهید. این نظرات تاثیر زیادی در نرخ تبدیل بازدیدکنندگان خواهند داشت.

۷. اندازه فرم‌های خود را کاهش دهید

فرم‌های طولانی یا گیج‌کننده می‌توانند افراد بسیاری را دلسرد کنند. شاید مجبور شوید اطلاعاتی تکمیلی را بعداً از کاربران دریافت کنید، بنابراین تعداد کادرها و قسمت‌ها را به حداقل برسانید. از جمله‌بندی مختصر و واضح موجود در وبسایت اطمینان حاصل کنید.

۸. از مرحله‌ی پرداخت مطمئن شوید

برای جلوگیری از خطر بالای ترک شدن در این مرحله‌ی مهم، حتماً موارد در دسترس را شفاف، ساده و روشن کنید تا از بروز اتفاقات ناخوشایند احتمالی جلوگیری شود.

۹. تجربه کاربر را بهینه کنید

نقص‌های کوچک موجود در استفاده از وبسایت شما می‌تواند عواقب بزرگی را به همراه داشته باشد. به طور مداوم روی تجربه کاربران کار کنید تا سایتی را ارائه دهید که استفاده از آن همیشه آسان‌تر و سریع‌تر است.

۱۰. با تست‌های A/B عمل‌گرا باشید

گاهی اوقات انتخاب‌ها می‌تواند بسیار ظریف باشد، اما استفاده از تست A/B می‌تواند به شما در انتخاب گزینه صحیح کمک کند. برای موفقیت در این کار ابتدا باید نتایج را با چندین گزینه مقایسه کنید.

در بالا نکاتی ذکر شده است که می‌توانید هنگام ساخت وبسایت خود برای جذاب شدن وبسایت خود از آن‌ها استفاده کنید. با این کار مشتریان و بازدیدکنندگان به وبسایت شما جذب شده و پیمایش لذت بخش می‌شود.

با استفاده از این روش‌ها متقاعد کردن آن‌ها در رابطه با محصولات شما آسان‌تر خواهد بود. اگر از این نکات پیروی کنید، در ساخت یک وبسایت جذاب موفق خواهید شد. در صورت لزوم می‌توانید از یک متخصص حرفه‌ای کمک بخواهید، البته این نوع خدمات رایگان نخواهند بود. برای دریافت مشاوره‌های عملی بیشتر در زمینه طراحی وب و ارتباطات دیجیتال از وبینارهای برگزار شده در هر ماه استفاده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی