12 کتابخانه هیجان انگیز جاوا اسکریپت و CSS برای آبان ماه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

12 کتابخانه هیجان انگیز جاوا اسکریپت و CSS برای آبان ماه

در مقاله ها سعی می کنیم شما رو از آخرین و بهترین های دنیای توسعه وب آشنا کنیم. در این مقاله هم می خواهیم به معرفی12 کتابخانه هیجان انگیز جاوا اسکریپت و CSS در ماه آبان بپردازیم.

Currency

Currency.js یک کتابخانه سبک جاوا اسکریپت برای کار با ارزهاست. این مشکلاتی که با نقطه ممیز شناور در جاوا اسکریپت هست برطرف میکنه و به شما اجازه میده تا تمام عملیات های محاسباتی پایه بدون نگرانی درباره دقت اعشار انجام بدید. این با انواع مختلف ورودی ها مثل رشته ها, اعداد, اعشارها و آبجکت های ارزی کار می کند.

Lass

شما میتونید با استفاده از Lass ساختار پکیج های مدرن برای Node.js رو بسازید. نحوه ی راه اندازی اون بسیار سادست کافیه دستور run npm install -g lass رو در ترمینال وارد کنید. Lass تعداد زیادی ویژگی معرفی کرده مثل تست واحد با ava, فرمت دهی خودکار کد با prettier, راه اندازی خودکار گیت و ویژگی های دیگر.

Fastify

Fastify یک فریمورک مدرن Node.js است که از پروژه هایی مثل Express و Hapi الهام گرفته. جدا از اینکه یکی از سریع ترین فریمورک های موجود است (منبع), Fastify همچنین توسعه دهنده پسند است, کاملا غیرهمزمان بوده و از طریق هوک ها, پلاگین ها و دکوراسیون ها بطور کامل گسترش پذیر است.

Draggable

Draggable یک کتابخانه سبک, ماژولار کشیدن و رها کردن توسط Shopify است. این قابلیت های پیشرفته ی کشیدن و رها کردن رو با تنظیم مجدد DOM, یک API تمیز و markup قابل دسترسی است. این پکیج با ماژول های اضافی آمده که برای افزودن ویژگی هایی مثل مرتب سازی, تاچ کشیدن و سایر ابزارها, میتونید استفاده کنید.

Mousetrap

Mousetrap یک کتابخانه سبک و ساده جاوا اسکریپت برای اتصال کلیدهای میانبر (shortcuts) کیبورد است. این از رویدادهای فشردن, نگه داشتن  و رها کردن کلید در کلیدهای خاص, ترکیبات کیبورد یا دنباله کلید ها پشتیبانی میکنه. این کتابخانه با طرح بندی های جهانی کیبورد و کی پد عددی در کیبورد شما کار میکنه.

src2png

با این کتابخانه شما میتونید سورس کد خودتون رو به تصاویر زیبای syntax-highlighted (به نحوی که سینتکس کد مشخص باشه) تبدیل کنید. Src2png با یک سرور توسعه Poi شروع می شود,یک نمونه ی کروم با ابزار Puppeteer اجرا کرده و سپس رندر کرده, فضاهای خالی رو حذف کرده و اسکرین شات ها رو ذخیره می کنه.

Stencil

Stencil یک کامپایلر ساده ی اجزای وب است که بهترین مفاهیم فریمورک های محبوب رو ترکیب میکنه. این از TypeScript, JSX, virtual DOM, واکنش پذیری data-binding و یک رندر غیرهمزمان pipeline برای تولید اجزای وب است. 

Words To Numbers

Words To Numbers یک کتابخانه جاوا اسکریپت جالب برای شناسایی و تبدیل کلمات به اعداد است. اگر عبارت پاس داده شده یک عدد باشه, این مقدار عددی رو برمیگردونه, وگرنه این رشته اولیه رو با تمام نمونه های عددی جایگزین میکنه. یک سیستم تطبیق متن وجود داره که برای پیدا کردن بهترین همخوانی از Jaro distance استفاده میشه, حتی اگر یک اشتباه جایی از رشته وجود داشته باشه.

Mail for Good

Mail for Good یک اپ مدیریت کمپین های ایمیلی بصورت متن باز است که برای ارسال ایمیل ها از طریق سرویس ایمیل آمازون AWS استفاده می کند. این کتابخانه یکسری ویژگی ها مثل ارسال ایمیل با اندازه نامحدود, ورود ایمیل ها در فرمت CSV, ساخت قالب ایمیل, گزارش گیری از ایمیل های ارسالی و غیره.

Devices.css

یک کتابخانه که ویترین دستگاه های موبایل مدرن است که با CSS خالص ساخته شده. این شامل بعضی از دستگاه های موبایل محبوب مثل آیفون X, گوگل Pixel 2 XL و سامسونگ Galaxy S8 است. طرح ها زیبا و با کیفیت بالا هستند و میتونند برای صفحات مختلف استفاده بشوند.

AR.js

AR.js به شما اجازه میده تا تجربه واقعیت افزوده رو روی موبایل خودتون داشته باشید. این به خوبی و نرمی اجرا میشه. کاملا برپایه ی وب هست و روی هر موبایلی با webgl و webrtc کار میکنه.

اگر میخواهید این رو امتحان کنید: ابتدا این لینک رو در مرورگر کامپیوتر باز کرده و سپس AR web app رو در مرورگر موبایل باز کنید و اون رو به صفحه کامپیوتر برگردونید. 

Zoomove

یک پلاگین JQuery که به شما اجازه میده وقتی موس رو روی تصاویر می برید, بصورت پویا اون قسمت بزرگنمایی بشه. نصب این پلاگین بسیار سادست و از طریق تنظیمات اون میتونید اندازه بزرگ نمایی, آدرس تصویر و نشانگر موس رو عوض کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید