۴ اقدام عملی برای اینکه کاریزما خود را بالا ببرید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۴ اقدام عملی برای اینکه کاریزما خود را بالا ببرید

آیا تا به حال موقع گشت زدن در خیابان ها یا صحبت با دوستان و خانواده به این مسئله پی برده‌اید که برخی از افراد چقدر دوست داشتنی هستند؟ ممکن است به شخصه از آن خوشتان بیاید و یا اینکه از آن‌ها متنفر باشید، اما آیا تا هیچوقت علاقه‌ای داشته اید که به اندازه آن‌ها اعتماد به نفس داشته باشید؟

خب در مقابل با عقیده مردم، هیچ فردی با کاریزما به دنیا نمی‌آید، این موضوعی است که باید آن را یاد گرفت. با افزایش سطح کاریزمای‌تان شما می‌توانید برای مردم مانند یک آهن ربا باشید. اطراف شما پر می‌شود از حس اعتماد، صداقت و وفاداری که در نتیجه تمام این موارد شما می توانید سطح روابط‌تان را با دیگران عمیق‌تر و قوی‌تر نمایید. 

امروز قصد داریم که ۴ اقدام عملی را به شما نشان دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سطح کاریزمای خود را افزایش دهید و تبدیل به فردی بشوید که خودتان دوست دارید.

۱. حضور داشته باشید

حضور یکی از مهمترین و ضروریترین قسمت‌هایی است که با کاریزما در ارتباط است. اگر در یک محیطی قرار گرفته باشید و به حضور فردی پی ببرید، بهتر می‌توانید از این مورد متوجه شوید، در چنین حالتی است که شما به فرد بیشتر از هرچیزی دقت می‌کنید و احساس می‌کنید که می‌توانید در مورد هرچیزی با وی صحبت کنید.

اضافه بر این در «حال» بودن نیز یکی از موارد مهم برای کاریزما است. بودن در حال به این معناست که وقتی با فردی صحبت می‌کنید، تمام توجه‌تان روی آن موقع باشد و هیچوقت نگذارید که فکرهای مربوط به گذشته و هفته قبل و هفته بعد به ذهن شما خطور کند. 

در حال زندگی کردن و گوش دادن درست به افرادی که جلوی شما صحبت می‌کنند یکی از مهمترین اقدامات برای ایجاد یک رابطه قوی در بین افراد و توسعه افق فکری و دانش شماست. با در حال زندگی کردن شما می توانید حضور‌تان را نیز ایجاد کنید. البته شما باید یک تعادل نیز ایجاد کنید، به این دلیل که زیاد در حال زندگی کردن می‌تواند باعث بوجود آمدن غرور در شما شود. 

زیباترین چیزی که شما می‌توانید بپوشید، اعتماد به نفس است. -بلیک لِویلی

۲. اعتماد به‌ نفس‌تان را بسازید

مطمئنا دومین بخشی که بیشترین ارتباط را با کاریزما دارد اعتماد به نفس است. با این وجود ساختن این صفت یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است. داشتن اعتماد به نفس کم به این معناست که شما کاریزما کمتری نیز دارید. در قیاس با این قضیه نیز، داشتن کاریزما بالا موجب می‌شود که تبدیل به یک فرد مغرور شوید.

در هر حال، در این مرحله، اعتماد به نفس به این معناست که شما در پوست خودتان چه احساسی دارید. خوردن یک رژیم غذایی سالم، تمرین‌های مداوم و پوشیدن لباس‌هایی که شما دوست دارید و… تمام این‌ها مواردی است که می تواند به اعتماد به نفس شما مرتبط باشد. هرچقدر احساس راحت‌تری با این قضایا داشته باشید در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

۳. با دیگران صادق باشید

امروزه، به لطف پلتفرم‌هایی مانند شبکه های اجتماعی ما همه چیز را می‌توانیم در رابطه با همه چیز بدانیم، پس کشف واقعیت‌ها از بقیه موارد ساده‌تر شده پس حرف‌هایی که حقیقت ندارند به صورت واضح در زندگی روزمره ما پدیدار هستند. با این حال ما می‌توانیم داستان‌های الکی را سر هم کنیم اما به دیگران بگوییم که این فقط یک داستان بوده و باور نکنند اما با این حال نیز این حالت تاثیر گذار است.

برای اینکه کاریزما داشته باشید همواره سعی کنید در رابطه با مواردی که آگاهی کامل از آن ندارید با دیگران صحبت نکنید. نشان دادن کنجکاو بودن به حرف‌هایی دیگران، گوش دادن به آن‌ها و القا نکردن این احساس که شما همه چیز را در رابطه با همه چیز می‌دانید، بهترین راه‌ها برای نشان دادن کاریزمای‌تان است.

در جامعه‌ای که امروز زندگی می‌کنیم، اغلب اوقات نه همیشه، رفتار کردن به این صورت باعث می‌شود که فرد مقابل از رفتار شما تعجب کند. اگر فردی در حال گفتن حرف‌هایی است که واضحا اشتباه است و یا اینکه واقعیت ندارد، ادامه بحث برای‌تان بسیار دشوار خواهد بود، به همین دلیل می‌توانید واقعیت را به آن‌ها بگویید. برای مثال می‌توانید آن‌ها را به بحث دیگری دعوت کنید و… . این کار شما باعث می‌شود که بتوانید رابطه عمیق‌تری ایجاد کنید و این موضوع روی کاریزمای شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

نیازی نیست که در رابطه با این موضوع خشن و یا بی‌ادب باشید. اگر شما به دنبال یک مصاحبه مؤدبانه هستید هر گاه فرد از چیزی گفت شما از وی منبع یا چیزی شبیه به این را برای تایید بخواهید. داشتن این سطح از کنجکاوی باعث می‌شود گارد دفاعی در برابر حرف‌های دیگران را پرت کنید و به خودتان در چنین لحظاتی بیاندیشید. با هدف زندگی کنید.

اگر شما در خود اعتماد به نفسی نداشته باشید، در حقیقت دوبار در زندگی شکست خورده‌اید. - مارکوس گاروَی

۴- استاد سخن‌وری باشید

به صورت مختصر هر فردی که دارای کاریزما است، می‌داند که چگونه یک مکالمه را داشته باشد و آن را نگه دارد. آن‌ها می‌توانند با هر کسی و در هر جهتی صحبت کنند و مهمتر از تمام این ها، آن‌ها می‌توانند شخص مقابل را خوشحال و راحت نگه دارند. 

این‌ها موارد پایه‌ای برای برقراری یک ارتباط است، به دست آوردن چنین حالتی نیاز به کار و تمرین دارد. در هر حال این موضوع غیر ممکن نیست. اگر با شخصی که کاملا از نگاه شما غریبه است صحبت کنید تنها چیزی که نیاز دارید این است که وارد ماجرا شوید و عمل کنید. بعد از اینکه شما متوجه شدید که چیزی برای از دست دادن ندارید و این موضوع می‌تواند روی تجربه حرف زدن شما تاثیر مثبت بگذارد، شما هر دفعه بهتر و بهتر می‌شوید و در نهایت به استاد هنر بدل خواهید شد.

مطمئنا، بهترین راه برای شروع یک مکالمه این است که حرف‌های خوبی بزنید و رفتار مناسبی داشته باشید. در غیر اینصورت گفتن حرف‌های سردرد آور و اطلاعات نادرستی که به آن‌ها اشاره کردیم، مکالمه شما را خراب می‌کند. از سکوت کردن به شکلی نامناسب دوری کنید، سعی کنید که ارتباط چشمی برقرار کنید این‌ها مواردی هستند که در هر مکالمه شما تاثیر بسزایی می‌گذارند.

شما چگونه کاریزمای خود را افزایش می‌دهید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات