جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
5 راه متفاوت برای توسعه یک اپلیکیشن موبایل
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

5 راه متفاوت برای توسعه یک اپلیکیشن موبایل

با پیشرفت هر روزه تکنولوژی، راه‌های مختلف بسیاری برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل ایجاد می‌شود. ابزارهایی مانند React Native و Flutter امکانات بسیار زیادی را برای ما فراهم ساخته‌اند و شیوه‌های جدیدی از توسعه اپلیکیشن را پیاده‌سازی کرده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم ۵ راه متفاوت که با در نظر گرفتن یکی از آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن مورد نظرتان را ایجاد کنید، به شما ارائه دهیم. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام یک از این موارد برای شما مناسب خواهد بود. 

۱. محلی

مسیر پیشفرضی که برای توسعه اپلیکیشن‌ها وجود دارد، کدنویسی به صورت محلی یا نیتیو است. معمولا جاوا را برای توسعه آندروید و سویفت را برای توسعه iOS به کار می‌برند. کدنویسی به صورت محلی به شما بهترین نتیجه را می‌دهد اما اشکالی که وجود دارد این است که نگه‌داری از کدبیس کمی مشکل است و همچنین روند توسعه آن کند پیش می‌رود.

۲. وب ویو

یکی از راه‌های سنتی که برای توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی استفاده می‌شود، قرار دادن برگه‌های وب در یکسری کانتینر محلی موبایل که به آن Web View می‌گویند، است. فریمورک Ionic یکی از مثال‌ها برای چنین رویکردی است. در این فریمورک محدودیت‌های زیادی وجود دارد، با این حال از جاوااسکریپت به عنوان یک پل برای ارتباط برقرار کردن با سرویس‌های محلی استفاده می‌کند. این موضوع خود می‌تواند روی کارایی به شدت تاثیر بگذارد.

۳. ری‌اکت نیتیو

انتشار ری‌اکت نیتیو باعث بوجود آمدن راهی کاملا جدید برای توسعه اپلیکیشن‌ها شد. در ری‌اکت نیتیو شما با مبحثی مانند ویجت و کامپوننت همراه هستید. در توسعه یک اپلیکیشن ری‌اکت نیتیو شما سعی دارید تا این کامپوننت‌ها را که در نهایت به صورت محلی رندر می‌شوند را در کنار همدیگر قرار دهید. محیط اجرایی این اپلیکیشن‌ها نیز همان جاوااسکریپت است اما با این حال از HTML و یا WebView استفاده نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از محدودیت‌های اپلیکیشن هیبریدی کنار گذاشته شود. اما با این وجود هنوز نسبت به یک اپلیکیشن محلی، مشکلات ساختاری و اجرایی دارد. به این دلیل که از جاوااسکریپت به عنوان یک پل استفاده می‌کند.

برای یادگیری شیوه توسعه اپلیکیشن‌ها با استفاده از ری‌اکت نیتیو  می‌توانید این دوره آموزشی از وبسایت راکت را مشاهده بکنید.

۴. فلاتر

در حالیکه شیوه توسعه فلاتر نیز شبیه به ری‌اکت نیتیو است اما فلاتر از محیط اجرایی جاوااسکریپت استفاده نمی‌کند. بلعکس‌، فلاتر سعی دارد تا همه چیز را به صورت کد نیتیو اجرا نماید و در نهایت این باعث می‌شود که کارایی اپلیکیشن بسیار بالا برود و زمان کمتری برای اجرا شدن آن صرف شود.

برای یادگیری شیوه توسعه اپلیکیشن‌ها با استفاده از فلاتر می‌توانید این دوره آموزشی از وبسایت راکت را مشاهده بکنید.

۵. وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده

وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده کاملا مقوله متفاوتی هستند. آن‌ها سراغ محیط اجرایی نیتیو نمی‌روند و کل بیس آن‌ها براساس مرورگر و Web APIهاست. در واقع برای ساخت این نوع از اپلیکیشن‌ها باید به خوبی مرورگر و امکانات آن را درک بکنید. این نوع از اپلیکیشن‌ها به شما قابلیت دسترسی آفلاین به صفحات وب را می‌دهند، همچنین با حجم بسیار کمی که دارند به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید اپلیکیشنی شبیه به اپلیکیشن‌های موبایل را توسعه بدهید.

برای یادگیری شیوه توسعه اپلیکیشن‌ها با استفاده از تکنیک PWA می‌توانید این دوره آموزشی از وبسایت راکت را مشاهده بکنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است