۵ پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن موبایل بدون نیاز به کدنویسی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۵ پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن موبایل بدون نیاز به کدنویسی

با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های موبایل به پر استفاده ترین پلتفرم‌های حال حاضر تبدیل شده اند. توسعه‌دهندگان کنونی نیز استعداد‌های خودشان را روز به روز به سمت توسعه اپلیکیشن‌های موبایل پیش می‌برند تا بتوانند نیاز به این دسته از اپلیکیشن‌ها را فراهم نمایند. 

در گذشته‌ شما برای داشتن یک اپلیکیشن موبایل نیاز داشتید یا به یک توسعه دهنده موبایل تبدیل شوید و یا اینکه یک فرد را برای چنین کاری استخدام نمایید. در هر حال، این موارد تغییر کرده و حال شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از پلتفرم‌های موجود اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را به آسانی ایجاد کنید. 

برخی از نیازمندی‌ها برای توسعه و طراحی اپلیکیشن چندان پیچیده نبوده و می‌توان با استفاده از ابزارهای ساده‌تر و البته در دسترس‌تر یک اپلیکیشن جوابگو را برای کسب و کارتان ایجاد کنید. در این مطلب از وبسایت راکت سعی داریم تا شما را با پنج مورد از بهترین این ابزارها آشنا کنیم. 

1. APPMAKR

AppMakr یک اپلیکیشن مبتنی بر ابر است که با استفاده از آن می توانید اپلیکیشن های آی‌اواس، آندروید و اچ‌تی‌ام‌ال5 را بسازید. این مورد یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود در بین گزینه‌های دیگر است. علاوه بر آن در این پلتفرم شما هیچگونه محدودیتی برای ایجاد تعداد اپلیکیشن‌ها و بروزرسانی‌ها نخواهید داشت. برخی از بهترین ویژگی‌های این پلتفرم شامل موارد زیر می شود:

  • یک گالری تصاویر با کیفیت
  • پشتیبانی از رویداد‌ها
  • پشتیبانی از بروزرسانی زنده
  • پشتیبانی از استریم موسیقی و ویدیو
  • اتاق‌های گفتگو
  • قابلیت ادغام با گوگل مپ
  • فروشگاه و تقویم موبایلی
  • قابلیت نظارت کردن بر اپلیکیشن از طریق داشبورد مدیریت
  • قابلیت تغییر توابع و ظاهر اپلیکیشن

برای استفاده از این پلتفرم می‌توانید شرایط و لایسنس‌های مختلف آن را در این صفحه مشاهده کنید. 

2. GAMESALAD

یکی دیگر از پلتفرم‌های رایگان است که با آن می شود اپلیکیشن های موبایل را تولید کرد. اما این پلتفرم در اصل برای ساختن بازی برای سیستم‌ عامل‌های macOS، آی‌او‌اس، آندروید و اچ‌تی‌ام‌ال۵ ساخته شده است. این پلتفرم از رابط کاربری درگ/درپ استفاده می‌کند، پس برای ساختن چنین اپلیکیشن‌هایی شما هیچ نیازی به داشتن دانش برنامه‌نویسی نخواهید داشت. در این پلتفرم عملیات هایی وجود دارد که با آن می توانید کاراکترها را تغییر دهید، ویژگی های جدیدی را طراحی کنید و صداهای جدیدی را اضافه نمایید. برخی از ویژگی های مهم این پلتفرم عبارت هستند از:

  • رابط کاربری درگ/درپ
  • پرداخت درون برنامه‌ای
  • اجازه استفاده از APIهای GameCircle
  • انجمن کاربری، برای افرادی که می‌خواهند اپلیکیشن‌شان را به در معرض دوستان دیگر قرار دهند و از نقطه نظرات آن‌ها آگاه شوند.

می توانید به صورت رایگان از این پلتفرم استفاده کنید اما برای دسترسی کامل باید لایسنس‌های آن را خریداری نمایید.

3. APPY PIE

Appy Pie یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که از رابط کاربری درگ/درپ بهره می برد و به کاربران بدون نیاز به دانش برنامه نویسی اجازه می دهد که اپلیکیشن‌های آندروید، آی‌او‌اس و ویندوز را درست کنند. بعد از طراحی اپلیکیشن این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن‌تان را در آی‌تونز و گوگل‌پلی منتشر کنید.

اپلیکیشن ساخته شده با این پلتفرم به خوبی روی تمام پلتفرم‌های موجود کار می‌کند. این اپلیکیشن ها مبتنی بر اچ‌تی‌ام‌ال ۵ هستند. می‌توان آن‌ها را حتی روی Blackberry نیز اجرا کرد. ویژگی‌های قابل ملاحظه این پلتفرم عبارت است از:

  • پشتیبانی از رویدادها
  • قابلیت مشاهده آنالیز‌ها به صورت بلادرنگ
  • قابلیت قرار دادن تبلیغات برای کسب درآمد
  • پشتیبانی از جی‌پی‌اس برای دریافت موقعیت مکانی
  • پشتیبانی از اپلیکیشن برای برقرار ارتباط با یک رسانه خارجی مانند یک وبسایت، موسیقی، وبلاگ و یا یک خبرخوان

از این اپلیکیشن می‌توانید به صورت رایگان و به صورت نقدی استفاده کنید.

4. APPERY

Appery یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین پلتفرم‌ها برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل به حساب می آید. همه موارد در این پلتفرم به صورت ابری در اختیار همگان است پس نیازی به دانلود یا نصب چیزی روی کامپیوتر خودتان ندارید. برای ساخت رابط کاربری و ظاهر اپلیکیشن می‌توانید از رابط درگ/درپ این پلتفرم استفاده کنید. با استفاده از این پلتفرم می توانید برای آندروید، آی‌او‌اس و ویندوز فون اپلیکیشن بنویسید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم Appery وجود یک کاتالوگ افزونه است که از طریق آن هر فرد می تواند توابع زیادی را به اپلیکیشن خود اضافه نماید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید افزونه منحصر به فرد اپلیکیشن خودتان را ایجاد کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن‌تان را با توسعه دهندگان، کاربران و مشتریان به اشتراک بگذارید. استفاده از این اپلیکیشن نیازمند ۱۸۰ دلار به صورت ماهانه است.

5. App Institute

App Institue یکی از ابزارهای نسبتا جدید در بازار کار توسعه اپلیکیشن‌هاست که شعار بسیار سر راست و واضحی دارد: ایجاد اپلیکیشن موبایل بدون نیاز به نوشتن یک خط کد.

همانطور که از شعار این ابزار معلوم است، شما بدون داشتن دانش کدنویسی می‌توانید اپلیکیشن‌های موبایلی را ایجاد کنید. دسته‌بندی‌های مختلفی نیز در داخل وبسایت وجود دارد که می‌توانید با استفاده از هر کدام که خواستید اپلیکیشن مورد نظرتان را توسعه دهید.

توسعه اپلیکیشن در چهار مرحله، یکی دیگر از شعارهای این وبسایت است. این چهار مرحله عبارت از موارد زیر است:

  1. انتخاب قالب اصلی اپلیکیشن
  2. سفارشی‌سازی لوگوها و تصاویر براساس نیازمندی برندینگ
  3. ویرایش محتوا اصلی صفحه
  4. انتشار اپلیکیشن تنها با یک دکمه 

آموزش طراحی و توسعه پیشرفته اپلیکیشن‌های موبایلی

گرچه که تمام این ابزارها برای استفاده‌هایی خاص می‌توانند اپلیکیشن مربوطه را تولید کنند، اما هیچکدام این موارد در توسعه اپلیکیشن‌های حرفه‌ای و تماما شخصی‌سازی شده به شما کمک نمی‌کنند. به همین دلیل برای ساخت اپلیکیشن یکپارچه و سفارشی‌سازی نیاز است که وارد حوزه کدنویسی شوید.

در راکت ما دوره آموزشی را برای شما آماده کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید به صورت تمام و کمال یک اپلیکیشن را از اول ایجاد کنید. دوره آموزشی فلاتر به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های قدرتمند و البته سفارشی را برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید.

در پایان

پلتفرم‌هایی که در مورد آن‌ها گفتیم همگی مبتنی بر ابر هستند. این موضوع جدای از آنکه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد به سرعت اپلیکیشن‌شان را منتشر کنند به آن‌ها برای ایجاد تغییرات به صورت بلادرنگ نیز کمک می کند. برخی از این موارد نسخه رایگان دارند اما برای استفاده بهتر از آن ها باید مقداری هزینه کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات