۵ راهی که توسعه دهندگان باعث می‌شوند به حرفه خود آسیب برسانند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۵ راهی که توسعه دهندگان باعث می‌شوند به حرفه خود آسیب برسانند

توسعه وب یکی از آن جمله صنعت هایی است که همیشه در حال رشد است، رشد توسعه وب به این دلیل است که ما هر روزه از اینترنت و دنیای وب استفاده می‌کنیم. این روزها ما دیگر انتظار این را از اینترنت نداریم که یک جزوه تحقیقاتی راجع به کسب و کار را میزبانی کند. انتظارات امروزی ما وبسایتی پر از محتوا است که برای تعاملات کاربران از حالت های پویا و با مفهومی استفاده کند. 

با نیازهایی که در دنیای اینترنت هر روزه به تعداد آنها اضافه می شود توسعه دهنده های فریلنسر فکر می کنند که موارد کمی وجود دارد که باعث می شود به صنعت و پیشه آنها آسیب بزند. درست است اما متاسفانه تعداد این موارد کم نیستند. در حقیقت صنعت توسعه وب در حال حاضر پذیرا افرادی است که از راه های بسیاری باعث می شوند که به صنعت‌ خودشان آسیب وارد نمایند.

۱. وابسته شدن به تکنولوژی ها

درست مانند تمام صنعت ها، توسعه دهندگان وب با زبان برنامه نویسی، برنامه مدیریت بانک اطلاعاتی و پلتفرم مورد علاقه‌شان کار می کنند. به هر حال، وقتی چنین حالتی در دنیای تکنولوژی اتفاق می افتد ما بعضی اوقات کمی چموش و سخت گیرانه رفتار می کنیم.

ممکن است علاقه داشته باشید تا از محصولات مایکروسافت استفاده کنید ولی در عین حال با دیدن محصولات اپل نیز شُکه می شوید. در چنین انتخاب هایی هیچوقت سعی نکنید که به سمت یک گوشه بروید و از یک تکنولوژی خاص حمایت کنید. سعی کنید برای یادگیری چیزهای جدید آزادانه فکر کنید و مطمئن باشید که با انجام چنین کاری درهای بیشتری بر روی حرفه‌ای بودنتان باز خواهد شد.

۲. نابود کردن شبکه

توجه کردن به کنفرانس ها و تی‌وی‌شو ها همیشه راه مناسبی برای یادگیری موارد جدید موجود در یک صنعت است اما جدای از آن این موارد بهترین راه برای ایجاد ارتباط با توسعه دهندگان دیگر نیز هست.

پیاده سازی ارتباطات مرتبط با صنعت و پیشه خودتان بسیار مهم است. شما می توانید از این ارتباطات به عنوان منابعی برای ارجاعات مشتری و کمک در پشتیبانی سیستم و حل مشکلات و مسائل مربوط به حوضه خودتان نگاه کنید.

۳. انجام پروژه برای دوستان و خانواده

خب، پس خاله شما قصد دارد تا یک وبسایت برای میوه فروشی‌اش درست کند. در چنین حالتی مطمئن باشید اولین شخصی که برای ساختن تجارت آنلاینش به فکرش می آید شما هستید، پس به سراغ شما می آید. 

در چنین حالتی وضعیت شما بدین صورت است: مشتری دارید که به سختی خشنود و راضی می شود و از آن بدتر انتظار انجام کار به صورت رایگان و مجانی را از شما دارد. دوستان و خانواده همیشه این مشکل را دارند و نمی توانید کارهای شخصی را از کار حرفه‌ای شما متمایز کنند.

اگر شما جواب رد بدهید، پس مطمئن باشید برای عید امسال دعوت نخواهید شد!

بهترین کار در چنین حالتی تعیین یکسری از پارامترها و دریافت میزانی پول برای هزینه های وبسایت است. اینگونه برخورد باعث می شود که آنها متوجه شوند برای انجام پروژه شان واقعا به پولی نیاز دارید و از طرفی دیگر باعث نمی شود که کدروتی بین شما پیش بیاید و صرفا به چشم یک مشتری دیده شوند. 

۴. تقاضای بودجه کم در یک پروژه

مطمئنا همه با این وضعیت را در ابتدای پیشه‌مان تجربه کرده‌ایم: زمانی که برای پروژه ها پول کمی را تقاضا می کردیم. این حالت برای توسعه دهندگان باتجربه نیز اتفاق افتاده است.

با وجود آنکه ما همیشه وضعیت اقتصادی را سرزنش می کردیم اما باید بدانید که درچنین حالت هایی هیچوقت پروژه خوبی از آب در نمی‌آمد و کامل نبود. حتی اگر به آن شغل نیاز مبرم داشتیم. 

اول از همه باید بگویم که شیوه درخواست پول شما روی ارزش گذاریتان برای مشتری تاثیر می گذارد. اگر آنها شما را به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت نگاه کنند، شما پیش آنها حرفه ای جلوه نمی کنید.

دوما اینکه تقاضای پول کم باعث می شود که بازار رو به کساد برود. این کار باعث می شود که همکاران با ارزش‌تان نتوانند مشتری های مناسب خودشان را پیدا کنند.

۵. نابود کردن بازار

واقعا بگویم من توسعه دهندگانی را دیده‌ام که برای نمونه کارهای خود وبسایت شخصی نداشته اند. این نوع توسعه دهندگان شبیه دکترهایی هستند که سیگار می کشند و غذای های ناسالم و چرب فست فود ها را می خورند. 

بازاریابی برای مهارت های خود یکی از مهمترین موضوعات برای افرادی است که می خواهند تجارت فریلنسری خودشان را رشد و توسعه بدهند. البته داشتن یک وبسایت نمونه کار تنها را برای بهتر کردن این تجارت نیست. 

مشارکت در پست های مهمان برخی از وبلاگ ها، پرسش و پاسخ در انجمن های مختلف و حل مشکلات دیگران، تبلیغات برای تجارت و کارهایی از این قبیل موارد مهمی هستند که در بازاریابی تجارت خود باید به آنها فکر کنید.

۶. فراموش کردن اینکه چرا استخدام شده‌اید

یکی از مشکلات توسعه دهندگان زمانی است که می خواهند برای مشتری که هیچ دانشی از دنیای اینترنت و حرفه مرتبط با آن را ندارد سرویس یا وبسایتی را درست کنند. 

وقتی آنها درست از Ajax متوجه نمی شوند و نمی دانند چه کاری را برای آنها انجام می دهد ناچار هستید تا برای آنها شرح دهید. 

مشتری‌هایی که در چنین وضعیتی هیچ تلاشی برای یادگیری این موضوعات جدید نمی کند واقعا اعصاب خورد کن و اذیت کننده هستند. 

جدای از این موارد دوست داریم تا نکاتی را نیز از شما بشنویم که باعث می شوند به حرفه و پیشه توسعه وب صدمه وارد کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات