7 دلیل برای اینکه چرا React Native آینده ی اپلیکیشن های هیبریدی است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

7 دلیل برای اینکه چرا React Native آینده ی اپلیکیشن های هیبریدی است

در دنیای توسعه اپلیکیشن موبایل, ما همیشه دنبال چرخه ی کوتاه تری برای توسعه بودیم, زمان کمتر برای گسترش اپ ها و کارایی بهتر اونها. در دنیای این اپ ها که دو سیستم عامل معروف غلبه دارند باید به یک مصالحه رسید : اپ هایی که تجربه کاربری بهتری فراهم می‌کنند یا اپ هایی  که توسعه سریع‌تری دارند و برای پلتفرم های مختلف پورت می‌شوند ؟

در مسیر تجربه کاربری و سهولت توسعه اپ های هیبریدی هستند – اپ هایی که با تکنولوژی هایی ساخته می‌شوند که خیلی از توسعه دهندگان با اون آشنایی دارند (مثل CSS , JS , HTML5) که در یک قالب قرار می‌گیرد و اجازه میده بصورت native روی دستگاه اجرا بشه.

 

اپ های هیبریدی راه طولانی ای رو طی کردند تا فاصله ی بین کارایی اپ native و راحتی توسعه اپ برپایه وب رو پر کنه. در یک لبه ی این تکنولوژی فریمورک Facebook's React Native هست. در اینجا میخوایم بررسی کنیم که چطور این کتابخانه ی فوق‌العاده داره در بین اپ های هیبریدی بصورت قدرتمند پیش میره. 

1 – اندروید و IOS رو پوشش میده 

در ابتدا فیسبوک React Native رو فقط برای IOS توسعه داده بود اما بعداً پشتیبانی اندروید رو هم بهش اضافه کرد, بنابراین درحال حاضر این کتابخانه میتونه برای هردو پلتفرم UI موبایل رو render کنه. فیسبوک از React Native برای ساخت یک اپ مدیریت تبلیغات استفاده کرد و برای هردو پلتفرم اندروید و IOS گسترش داد. هردو ورژن توسط یک تیم توسعه‌دهنده ساخته شد!

همچنین فیسبوک React Native رو بصورت متن باز ارائه کردبا این ایده که سازگاری با سایر پلتفرم ها مثل ویندوز یا tvOS توسط جامعه توسعه دهندگان پیش بره.

2 – قابلیت استفاده مجدد کامپوننت ها به اپ های هیبریدی اجازه ی رندر بومی میده

کامپوننت های WebView از اپ های هیبریدی رفته اند. این ممکن است چون ساختار بلاک های React Native قابلیت استفاده مجدد دارند (کامپوننت های native) که بصورت مستفیم به native کامپایل می شوند. کامپوننت هایی که در اندروید و IOS استفاده می‌کردید بطور متقابل در React هم وجود دارند پس این میتونه یک حس استواری به توسعه دهندگان بده.

این ساختار برپایه کامپوننت همچنین به شما اجازه میده که اپ ها رو با چابکی بیشتری بسازید, رویکرد و استایل وب داره اما درعین حال از وب خبری نیست. این اپ سرعت, ظاهر و کارایی شبیه اپ های native رو داره.

3 – اعمال کامپوننت های React Native روی کدهای اپ موجود – بدون کوچکترین بازنویسی

 این یک مزیت بزرگ برای بیزینس هست که بدون اینکه دوباره نویسی انجام بشه اپ تقویت بشه. ادغام کامپوننت های React Native بر روی کد اپلیکیشن. یا اگر اپ هیبریدی شما با Cordova یا Ionic ساخته شده, کد Cordova-base رو براحتی توسط یک پلاگین بازنویسی کنید.

4 – این یکی از بهترین فریمورک های جاوا اسکریپت موبایل هست – و درحال رشد !

اگر شما جاوا اسکریپت بدونید, React Native یک انتخاب مناسب هست و به هر توسعه‌دهنده front-end وب اجازه میده یک توسعه‌دهنده موبایل شوند. هیچ نیازی به یادگیری زبان سوئیفت IOS یا جاوای اندروید نیست, فقط کافیه جاوا اسکریپت , برخی از المنت های بومی UI, برخی از API ها و سایر Design pattern های لازم برای توسعه موبایل رو بدونید. همچنین کتابخانه‌های React Native شامل Flexnbox CSS, inline styling, خطایابی و پشتیبانی برای قرار دادن اپ در استورها.

5 – React Native همه چیز در مورد UI است

React Native صرفاً روی ساخت UI موبایل تمرکز کرده. درمقایسه با سایر فریمورک های جاوا اسکریپت مثل AngularJS یاMeteorJS این کتابخانه مرکز در UI هست, که اون رو بیشتر شبیه یک کتابخانه جاوا اسکریپت می کنه تا یک فریمورک ! UI خروجی بسیار واکنش گراست و زیبا به نظر میرسه. این یعنی باعث شده بارگزاری سریعتری از اپ های هیبریدی معمول داشته باشه و حس بهتری به کاربر بده.

7 – توسعه ی بومی(Native) اپ ها موثرتر هست 

از اونجایی که توسعه اپ ها بصورت بومی معمولاً همراه با ناکارامدی, بهره وری کمتر در توسعه و زمان کندتر در گسترش داره, React Native راه حل مناسب برای افزایش سرعت توسعه و چابکی در گسترش اپ های هیبریدی هست – به همراه نتیجه بومی.

در کنار React Native, کتابخانه محبوب ReactJS UI برای توسعه اپ های وب وجود داره. React Native تمام قابلیت‌های فوق‌العاده ReactJS مثل کارایی سریع و راحتی متدهای برنامه نویسی رو به توسعه ی اپ های هیبریدی انتقال داده.

7 – سازگاری با سایر پلاگین ها, مصرف بهینه حافظه و تجربه ی کاربری عالی

پلاگین های خارچی یا Third-party plugins این معنی رو میده که شما به WebView برای انجام کارهای خاص تکیه نمی کنید. برای مثال اگر شما Google Maps رو بصورت عملیاتی وارد اپ تون کنید, React به شما اجازه میده پلاگین رو به یک ماژول بومی native متصل کنید بنابراین شما میتونید اعمالی مثل زوم کردن, چرخیدن و قطب نما رو با یک مصرف بهینه ی حافظه و بارگزاری سریع انجام بدید. اگر اپ شما موبایل های قدیمی رو هم ساپورت کنه این باعث میشه اجرای روان تری داشته باشه.

شروع کار با React Native

این کار بسیار سادست مخصوصاً برای برنامه نویس های خبره ی جاوا اسکریپت ! فقط کافیه کتابخانه رو دانلود کنید و مستندات موجود رو با دقت مطالعه کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید