جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
7 استراتژی برای دست یابی به هرآنچه که از زندگی می‌خواهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

7 استراتژی برای دست یابی به هرآنچه که از زندگی می‌خواهید

موفق بودن کمی چالش بر انگیز است. هیچ اطلاعات دقیقی راجع به اینکه به موفقیت برسید وجود ندارد با این حال اندیشه‌های منفی بسیاری در ذهن ما وجود دارد که باعث می‌شود ما نتوانیم آن چنان باید و شاید دستاوردهای‌مان را نگه داریم و یا آنکه به آن‌ها برسیم.

در این مطلب قصد داریم هفت نکته را با شما در میان بگذاریم که به شما در رسیدن به خواسته‌های‌تان کمک‌تان می‌کند:

۱. دقت را به پیشینه ترجیح دهید

اعتقادات و ذهنیات شما الزاما صحیح و درست نیستند. جلوه و نگاه ما نسبت به جهان، براساس صفات شخصیتی‌مان است. برای مثال ما ممکن است فردی باز، منطقی و… باشیم، در این صورت نگاه ما نسبت به جهان با فردی که کاملا بسته، تعصبی و… است فرق خواهد کرد. 

اضافه بر این موضوع، آنچه که در محیط کودکی شما اتفاق افتاده است نیز روی این نگاه و جلوه نظری تاثیر گذار است. ناخودآگاه‌تان از این قسمت به بعد پرورش پیدا می‌کند.

پس متوجه می‌شویم که دیدگاه‌های شما بیشتر براساس تاریخچه ذهنی شکل می‌گیرند تا براساس درستی و دقت. نمی‌گوییم هر چیزی که تا به حال تجربه کرده‌اید و تاریخچه ذهنی‌تان کاملا اشتباه است، اما در نهایت شما باید همیشه یاد بگیرید که به مسائل فکر بکنید و به دنبال دلیل و منطق بگردید.

۲. از تعصب‌های‌تان آگاه باشید

ذهن ما برای ارزیابی اطلاعات جدید به صورت کلی از میانبرهای ذهنی استفاده می‌کند. این میانبرها از شیوه دریافت و مشاهده جهان توسط ما تاثیر می‌گیرند. تعصب‌های بسیار زیادی روی مسائل مختلف وجود دارد که هر کدام می‌تواند باعث تاثیرگذاری روی باورهای ما داشته باشیم. برای مثال چند مورد از این تعصبات مرسوم را می‌توانید در زیر مشاهده بکنید:

تعصب روی تایید باعث می‌شود که شما اطلاعات جدیدی که اعتقادات شما را دنبال می‌کند بدون آگاهی تایید کنید. این موضوع باعث می‌شود که ذهن شما غیر قابل تغییر باشد و هیچوقت به سوی تغییر میل پیدا نکند.

تعصب روی پیروی کردن باعث می‌شود که شما تنها اطلاعاتی را دنبال بکنید که اکثریت مردم سراغ آن می‌روند. تعصب روی موضوعات کشف شده باعث می‌شود که شما بیشتر سراغ چیزهایی بروید که در خاطر سپردن ساده‌تر هستند و نیاز به کاوش زیاد ندارند. 

داشتن تعصب روی هر چیزی باعث می‌شود که روی رسیدن به خواسته‌های‌تان تاثیرگذاری مخربی داشته باشید. ۵۸ تعصب طبق آمار وبسایت Business Insider وجود دارد که همگی آن‌ها تنها روی محدود کردن ذهن شما تمرکز می‌کنند.

۳. خود صحبتی‌های منفی را تشخیص دهید، نابود کنید و جایگزین نمایید

شما به صورت میانگین در یک روز ۵۰ تا ۸۰ هزار مکالمه درونی و یا خود صحبتی را دارید. بخشی از این مکالمات شامل نگرش‌ها و صحبت‌های منفی می‌شود. برای بیشتر مردم این مقدار کمتر از ۵۰ درصد است: من به اندازه کافی خوب نیستم، من چاقم، من نمی‌توانم موفق شوم و… .

سعی کنید تک تک این مکالمات‌تان را شناسایی کنید، بعد از آن با استناد به یکسری دلیل سعی کنید آن‌ها را از بین ببرید و به خودتان بقبولانید که آن‌ها درست نیستند. بعد از آن، سعی کنید که ایده‌ها و صحبت‌های‌تان را با چیزهای بهتری جایگزین کنید. مثالا: من می‌توانن فلان کار را انجام دهم، من بدن مناسبی دارم و در بهتر شدن آن هم سعی می‌کنم و… .

«خنده شما بهتان چهره مثبت و شادی می‌دهد، همین برای دادن احساس راحتی به افرادی که اطراف‌تان هستند کافی‌ست» Les Brown

۴. خوش‌بین باشید

Merriam Webster خوش بینی را اینگونه تعریف می‌کند که: خوش بینی یک گرایش برای در نظر گرفتن بهترین خروجی(محتمل) از انجام یک کار است. به صورت بسیار کوتاه و ساده به معنای "امیدوار بودن به بدون توقف حرکت کردن" است.

دکتر Martin Seligman یکی از افرادی است که روانشناسی مثبت‌گرایی را ابداع کرده، در کتابی که این فرد نوشته، ما با یکسری استراتژی‌ها همراه خواهیم بود که به ما خوش بینی را یاد می‌دهند. در این کتاب به ما یاد می‌دهد که خوش بینی ما باید براساس میزان منطقی و دقت تصمیمات ما اتفاق بیافتد.

۵. تکیه بر ثابت قدمی؛ نه استعداد و یا شوق

Angela Duckworth در کتاب‌ش تحت عنوان ثابت قدمی: قدرت اشتیاق و استقامت؛ می‌گوید که اشتیاق ما نسبت به یک کار معمولا زیاد و مرسوم است، اما ثابت قدمی ما برای انجام آن بسیار کم و اندک است. وی توضیح می‌دهد که عاشق کاری شدن بسیار ساده است، اما عاشق ماندن می‌تواند چالش برانگیز باشد. این کار ثابت قدمی می‌خواهد. اشتیاق دادن صرفا برای پیگیری یک کار نمی‌تواند کافی باشد. به این دلیل که معمولا شما تا زمانی اشتیاق دارید که به مشکل جدی برخورد نکنید. 

شما باید در زمینه‌ای که می‌خواهید کاری انجام دهید، به اندازه کافی تلاش کرده باشید، توانایی‌های‌تان را بهبود دهید و تمام فنون لازم را بدانید. کشف کنید، توسعه دهید و عمیق‌تر شوید. بیشتر از آن، از استعداد و توانایی‌های ذاتی انتظارات عجیب و غریبی نداشته باشید، آن‌ها ممکن است به شما در نشان دادن فرصت‌ها کمک بکنند و همین. ثابت قدمی بسیار مقام والاتری نسبت به علاقه دارد، ثابت قدمی شما را به موفقیت می‌رساند.

۶. کشف کنید که عاشق چه کاری هستید

هر شخصی که شما می‌بینید با دانش اینکه چه هدف و نوع شخصیتی دارد، به دنیا نمی‌آید. برای آنکه کشف کنید عاشق چه کاری هستید، سعی کنید در یک برهه زمانی کارهای متفاوتی را انجام دهید، برای سازمان‌های مختلف داوطلب شوید، دنبال مربی باشید و… .

درک اینکه از چه کارهایی خوشتان نمی‌آید نیز به این پروسه کمک می‌کند. به محض اینکه عاشق کاری شدید و آن را کشف کردید، فرایند پافشاری روی تداوم آن و ثابت قدمی به وجود می‌آید.

۷. ذهن رشد کرده از ذهن ثابت می‌بَرد

اگر در یک مقطع زمانی باور داشته باشید که آماده نیستید، می‌توانید بهتر به سوی موفقیت قدم بردارید. اگر یک ذهن رشد کرده داشته باشید می‌دانید که برای موفقیت باید چیزهای جدید را یاد بگیرید، با چالش‌های مختلف روبرو شوید و خودتان را تطبیق دهید.

در کتاب Dr.Carol می‌گوید که: در یک ذهن رشد کرده، شما همیشه نیازی به اعتماد به نفس ندارید … حتی زمانی که شما در چیزی خوب نباشید، در یک مدت کوتاه قابلیت درک و بدست آوردن دانش آن را خواهید داشت.

زمانی که شما در مواجه با اطلاعات جدید باز باشید و بتوانید آن‌ها را دریافت کنید، پس نتیجه اینگونه حاصل می‌شود که شما موقعیت لازم را برای رشد کردن دارید.

تونی رابینز می‌گوید: خارج نشوید. یک رویکرد جدید را امتحان کنید. 

ممکن است خودتان را تحت تاثیر افکار منفی و یا برنامه‌ریزی‌های قدیمی عقب بگیرید. اما بهتر است در این فرایند کار جدیدی را امتحان کنید. به سوی چالش جدیدی بروید. کار دیگری را امتحان بکنید.

نظر شما راجع به موفقیت و دستیابی به آن چیست؟ در قسمت نظرات آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است