معرفی ۸ ابزار هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

معرفی ۸ ابزار هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان

یکی از موضوعات ترند و بسیار داغ چند سال اخیر هوش مصنوعی بوده و ظهور ابزارهای جدید در این حوزه باعث شده تا بیشتر کامیونیتی‌ها راجع به آن صحبت کنند. ظهور ChatGPT از جمله دلایلی بود که باعث شد تا بسیاری از افراد به این موضوع فکر کنند که چگونه می‌توانند از امکانات هوش مصنوعی در فرایند کاری خود استفاده کنند.

به همین دلیل ما امروز قصد داریم شما را با بهترین ابزارهایی آشنا کنیم که در فرایند کاری توسعه دهندگان می‌توانند بسیار مفید باشند. هر کدام از این موارد نیز در حوزه‌ای به شما کمک خواهند کرد و ممکن است مورد یا مواردی از این لیست به دوست همیشگی شما تبدیل شود.

مورد اول: Pieces for Developers

 Pieces for Developers یک ابزار برای مدیریت قطعه کدهای مختلف است. با استفاده از این ابزار که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد شما امکان ذخیره قطعه کدهای مختلف، تولید آن‌ها، استفاده مجدد و به اشتراک گذاری را خواهید داشت. برای استفاده از این ابزار می‌توانید از محصولات مختلف آن استفاده کنید که از طریق وبسایت رسمی در اختیار همگان قرار گرفته است.

یکی از مزیت‌های این ابزار در دسترس بودن آن و قابلیت ادغام ساده با ابزارها و محیط‌های کاری است. همانطور که با نوع کاربری این هوش مصنوعی آشنا شدید، هدف نهایی آن سرعت بخشی به فرایند کدنویسی و تولید کدهای مرتبط در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. همه این موارد را می‌توانید از یک هوش مصنوعی انتظار داشته باشید.

مورد دوم:  Jam

اگر به دنبال ابزاری هستید که بتواند در فرایند دیباگینگ و رفع خطا به شما کمک کند، Jamیک دستیار تمام و کمال است. با استفاده از Jam می‌توانید گزارشات باگ را آنالیز کنید، رویکردهای احتمالی را تهیه و بررسی نمایید، مشکلات را زودتر تشخیص دهید و... . تمام این کارها با قدرت گرفتن از یک هوش مصنوعی انجام می‌شود.

همچنین برای استفاده‌پذیری و کاربری راحت، Jam یک افزونه رایگاه ایجاد کرده که می‌توانید برای ارتباط برقرار کردن راحت‌تر از آن استفاده کنید.

مورد سوم: Decktopus AI

اگر به دنبال ابزاری هستید که در تولید پاورپوینت و دیگر حالت‌های Presentation به شما کمک کند، می‌توانید از Decktopus استفاده کنید. برنامه‌نویسان و مدیران محصولی که نیاز دارند در  بازه‌های زمانی مختلف کارها و خروجی‌هایی که تولید کرده‌اند را به صورت یک ارائه تحویل دهند، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از این ابزار کارهای‌شان را پیش ببرند.

مطمئنا یکی از کارهای حوصله سر بر و خسته کننده همین تولید فایل‌های Presentation است که با استفاده از این ابزار تا حد زیادی می‌توانید به این فرایند سهولت ببخشید.

مورد چهارم: Durable

شعار اصلی این ابزار «ایجاد وبسایت در ۳۰ ثانیه» است که با تست‌هایی که انجام دادم متوجه شدم که واقعا به همین شکل است. با استفاده از این ابزار می‌توانید وبسایت اولیه یا ایده اولیه‌ای که برای بیزینس کوچک خودتان دارید را به یک وبسایت واقعی تبدیل کنید. همچنین شما بعد از ایجاد نمونه اولیه، قابلیت سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی آن را دارید. در پلن‌های مختلف آن، امکانات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

من به عنوان یک توسعه دهنده Back-End از این ابزار تجربه بسیار خوبی را کسب کردم. دلیل آن نیز این است که به سادگی می‌توانم یک قالب آماده فرانت-اند را داشته باشم و کدهای Back-End را روی آن اعمال کنم.

مورد پنجم:  Leap AI

اگر به یک دستیار همه کاره در داخل اپلیکیشن‌تان نیاز دارید می‌توانید از Leap استفاده کنید. این ابزار با داشتن یک API قدرتمند به شما امکان آن را می‌دهد تا یک هوش مصنوعی را به اپلیکیشن‌تان اضافه کنید. کارهایی مانند تشخیص تصویر، آنالیز متن، پردازش زبان طبیعی و... از جمله کارهایی است که با استفاده از این ابزار می‌توانید انجام دهید.

این موضوع را در نظر بگیرید که استفاده از این ابزار در کنار بیشتر زبان‌های برنامه نویسی ممکن بوده و همچنین استفاده‌پذیری بسیار راحتی در سیستم API آن وجود دارد.

مورد ششم: replicate

Replicate یک پلتفرم ابری برای ساده‌سازی استفاده از امکانات یادگیری ماشین برای توسعه دهندگان است. با استفاده از این سرویس شما یکسری API در اختیار خواهید گرفت که می‌توانید مدل‌های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در آن اجرا کنید.

مجموعه‌ای از کتابخانه‌های پایتون در این ابزار قرار گرفته که استفاده‌پذیری آن را ساده‌تر می‌کند. جدای از این موارد، بعد از تولید خروجی مورد نیازتان با استفاده از این ابزار می‌توانید فرایند دیپلوی یا مستقر کردن آن را پیش ببرید.

مورد هفتم: CodeWP

اگر توسعه دهنده وردپرس هستید و به یک ابزار برای تولید کدهای مرتبط با وردپرس نیاز دارید این مورد می‌تواند یک گزینه مفید باشد. با استفاده از CodeWP می‌توانید براساس نیازمندی‌های‌تان کدهای جدیدی را ایجاد کنید، آن‌ها را تست نموده و حتی نصب کنید.

کتابخانه بسیار بزرگی از ابزارها، مدل‌ها و قطعه کدهای مختلف در این ابزار وجود داشته و کافی‌ست به این ابزار بگویید که به چه چیزی نیاز دارید.

مورد هشتم: Tally

Tally یک ابزار آنلاین و رایگان برای ایجاد فرم (Form Builder) است. این ابزار از هوش مصنوعی قدرت گرفته و در بیشتر حالت‌ها، منظور شما را از یک متن درک کرده و براساس آن فرم مورد نظرتان را ایجاد می‌کنید. قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری در این ابزار وجود دارد که در نهایت باعث می‌شود تا شما دقیقا چیزی که می‌خواهید را پیاده‌سازی کنید. 

در پایان

در این مطلب از وبسایت راکت ما شما را با 8 ابزار کاربردی هوش مصنوعی آشنا کردیم که مختص به توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان بوده و در حوزه‌های کاری مختلف ایجاد شده‌اند. هر کدام از این ابزارها مطمئنا می‌توانند به صورتی شما را در مسیر توسعه پروژه‌های‌تان یاری دهند و به شما کمک کنند تا اپلیکیشن بهتری را تولید کنید.

اگر شما هم با اپلیکیشنی در این زمینه آشنایی دارید می‌توانید از قسمت دیدگاه‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا