8 کتابخانه Web Socket برای Node.js در سال 2018
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

8 کتابخانه Web Socket برای Node.js در سال 2018

WebSocketها باز کردن یک session برای ارتباط تعاملی میان سرور و مرورگر کاربر، برای ارسال پیام‌ها به سرور و دریافت پاسخ‌های بر پایه رویداد را میسر می‌سازند. گرچه برخی توسعه‌دهندگان کار کردن با Websocket API را ترجیح می‌دهند، برخی مشکلات مانند کارایی، ارتباطات مشکل‌دار، احراز هویت یا مقیاس‌پذیری، باعث می‌شوند که به سراغ یک فریم‌وورک یا کتابخانه برویم. برای کمک در جلوگیری از هدر رفتن زمان شما، در اینجا لیستی از کتابخانه‌های پرکاربرد را فراهم کرده‌ایم.

1. Socket.io

یک Websocket محبوب دارای ۴۳ هزار ستاره. Socket.io از یک سرور Node.js و یک کتابخانه JavaScript تشکیل می‌شود، و قابلیت مدیریت پروکسی‌ها، فایروال‌های شخصی و نرم‌افزارهای آنتی ویروس را داراست. این Websocket مورد استفاده Microsoft، Zendesk و Trello قرار دارد و حتی تجزیه و تحلیل‌های Real-time را به همراه دارد و می‌تواند برای مواردی از چت‌های ساده گرفته تا اینترنت اشیا‌ء استفاده شود.

لینک

2. WS

WS دارای ۹ هزار ستاره بوده، و یک Websocket معروف شامل یک کتابخانه کاربر / سرور برای Node.js است که در مدیریت ارتباطات، تحت پروتکل WebSocket به شما کمک می‌کند. همانطور که پروتکل WbSocket به طور پیشفرض در مرورگرهای رایج پشتیبانی می‌شود، برخی می‌توانند با WS مستقیما و بدون استفاده از Socket.io کار کنند.

لینک

3. sockjs

Sockjs یک کتابخانه JavaScript مرورگر دارای ۶ هزار ستاره است، که یک آبجکت شبیه به Websocket، با یک API جاوااسکریپت میان مرورگری را فراهم می‌کنند، و به این صورت یک ارتباط دامنه، میان مرورگر و وب سرور بدون تاخیر ایجاد می‌کند. این کتابخانه از API وب سوکت HTML 5 پشتیبانی می‌کند، و زمانی که به مشکلی بر می‌خورد، به سراغ پروتکل‌های مختص مرورگر می‌رود.

لینک

4. WebSocket-Node

این ابزار Wbsocket برای Node.js، دارای ۲ هزار ستاره بوده، و اکثرا پیاده‌سازی خالص پروتکل WebSocket نسخه 8 و 13 برای Node است. WebSocket-Node شامل هر دو عملکرد کاربر و سرور است. پس از این که ارتباط برقرار شد، API مربوط به ارسال و دریافت پیام‌ها به کار گرفته می‌شود.

لینک

5. SocketCluster

SocketCluster یک HTTP مقیاس‌پذیر و موتور سرور Realtime است که شما را قادر به ساخت سرور‌های Realtime دارای چند پردازش می‌کند، که از هسته‌های CPU بر روی یک دستگاه استفاده می‌کنند. SocketCluster شما را قادر می‌سازد تا به جای این که مجبور باشید سرور Node.js را به عنوان یک thread تکی اجرا کنید، backend خود را با بازیابی خودکار crasherها و جمع‌آوری خطاها در یک لاگ مرکزی بر روی هر میزبان، ارتجاعی‌تر کنید. SocketCluster دارای 5 هزار ستاره بوده، و هم ارتباط مسقیم کاربر و سرور، و هم ارتباطات گروهی از طریق کانال‌های pub / sub را پشتیبانی می‌کند.

لینک

6. Feathers

Feathers با داشتن تقریبا 10 هزار ستاره، یک فریم‌وورک وب میکروسرویس برای Node.js است که از طریق منابع RESTful، socketها و پلاگین‌های منعطف، کنترل خوبی بر روی داده‌های خود به شما می‌دهد. ماژول feathersjs / socketio شما را قادر می‌سازد تا در هنگام کار با Node.js، از طریق Socket.io، متدهای سرویس را فراخوانی کنید و رویدادهای Realtime دریافت کنید.

لینک

7. faye-websocket-node

این مورد کمی قدیمی بوده، و تنها دارای 500 ستاره است. این پروژه، یک کلاینت و سرور WebSocket، سازگار با استانداردها است. Faye-websocket-node کلاس‌هایی برای ساخت سرورهای WebSocket و کلاینت‌ها، و نه خود سرور یا هرگونه چکیدگی اضافی، به جز WebSocket API در Node را فراهم می‌کند.

لینک

8. websocket as promised

یک کتابخانه کلاینت Websocket که APIهای بر پایه Promise را برای ارتباط، قطع ارتباط و ارسال و دریافت پیام با سرور را فراهم می‌کند. این کتابخانه برای کار با Node.js، باید با یک سرور Node جداگانه مانند WebSocket-node ادغام شود. گرچه این پروژه تنها 200 ستاره دارد، اما هنوز هم تحت توسعه است.

لینک

برخی موارد دیگر که بهتر است بشناسید:

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات