جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۵ ابزار عالی که هر طراحی برای پیاده سازی یک طرح ساده باید از آنها استفاده کند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۵ ابزار عالی که هر طراحی برای پیاده سازی یک طرح ساده باید از آنها استفاده کند

استفاده کردن از ابزارهایی مانند فوتوشاپ که تمام نیازهای گرافیکی ما را حل می کند، برای طراحی یک رابط کاربری و طرح اولیه، به نظر بسیار پیچیده و سخت می رسد. امروزه بسیاری از شرکت های مطرح دنیا برای طراحی نمونه اولیه از اپلیکیشن های طراحی موسوم به Sketch استفاده می کنند. این اپلیکیشن ها برای طراحی یک نمونه اولیه ساده بسیار مفید هستند.

امروز در این مقاله می خواهیم شما را با ۵ اپلیکیشن ساده که می توانید به عنوان یک دستیار بسیار عالی برای کارهای طراحی خود از آنها استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.

۱. Zeplin

Zeplin در واقع مجموعه ای از ابزارات است، که به شما اجازه می دهند تا طرح مورد نظر خود را پیاده سازی کنید. طراحان با استفاده از این ابزار می توانند در رابطه با فونت های استفاده شده، فضاهای طرح، رنگ ها و … جستجو کنند. این ابزار همچنین از ویژگی خروجی گرفتن نیز بهره مند است. Zeplin بسیاری از زمان شما را ذخیره می کند و برای اجرای اپلیکیشن های خود به شما سرعت کار می دهد.

با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود تا طرح های مورد نظر خودتان را بسازید. مطمئنا این اپلیکیشن برای شما به یک علاقه مندی تبدیل می شود.

این ابزار برای سیستم عامل های مک و ویندوز قابل دسترس است. همچنین می توانید از طریق نسخه وب از آن استفاده کنید.

۲. Jumpshare

Jumpshare یک ابزار سریع برای به اشتراک گذاشتن فایل ها برای استفاده طراحان است. با استفاده از این ابزار می توانید طرح های مورد نظر خود را به سرعت به اشتراک بگذارید. یکی از ویژگی های خوب این اپلیکیشن، برخورداری از شورتکات کیبورد هایی برای تسریع عمل اشتراک گذاری است. کافی است روی کلیدهای Option+D کلیک کنید، به سادگی لینک طرح شما به کلیپبورد فرستاده می شود، حال می توانید در هر جایی که خواستید لینک مورد نظر را جایگذاری کنید. می توانید طرح را با گروه کاری که در حال کار با آنها هستید به اشتراک بگذارید و یا می توانید از آن در محتوای مورد نظرتان در شبکه هایی چون Slack استفاده کنید.

جدای از این استفاده می توانید با آن اسکرین شات بگیرید، آن را ضبط کنید و کارهای ساده‌ی دیگر.

این ابزار برای ویندوز، مک، آی او اس عرضه شده و طبق اعلان های وبسایت اصلی، آنها در حال ساخت نسخه‌ای برای آندروید نیز هستند.

۳.CheatSheet

بسیاری از اوقات در رابطه با کلید های میانبر کیبورد جستجوهایی را انجام می دهم، اما هر بار که می خواهم از آن ها استفاده کنم، فراموششان می کنم. این جایی است که CheatSheet وارد می شود.

این اپلیکیشن هر بار که وارد یک برنامه می شوید به شما می گوید که این برنامه از چه کلید های میانبری بهره مند است و شما می توانید از آنها استفاده کنید. تنها کاری که بعد از وارد شدن به اپلیکیشن ها باید انجام دهید فشار چند ثانیه‌ای دکمه ⌘ در لپ تاپ مک خود است. استفاده از این کلیدهای میانبر در تسریع و راحتی کار شما بسیار موثر و مفید است. 

CheatSheet تنها برای سیستم عامل لپ تاپ های مک عرضه شده است.

۴.ImageOptim

بیشتر طراحان از تصاویر در کارهایشان استفاده می کنند. اما همانطور که می دانید استفاده از تصاویر با حجم بالا نمی تواند بسیار مناسب باشد. به همین دلیل طراحان به ابزاری برای کاهش حجم تصاویرشان احتیاج خواهند داشت. 

ImageOptim ابزاری مناسب در این زمینه به حساب می آید. با استفاده از این ابزار می توانید از بین ۶۰ تا ۷۰ درصد، تصاویرتان را بدون از دست دادن کیفیت، فشرده سازی کنید.

این ابزار برای پلتفرم مک و وب عرضه شده است. جدای از آن قسمتی به نام Alternative در وبسایت وجود دارد که به معرفی ابزارهای مشابه با این ابزار پرداخته است.

۵. RightFont

RightFont مجموعه ای از ابزارها است که تا زمان انجام یک پروژه کاربرد واقعی آن را درک نمی کنید. RightFont یک ابزار برای مدیریت فونت های است. در واقع کتابی از فونت های مختلف است. اما به نظر چیز ساده‌ای نمی آید. با استفاده از این ابزار می توانید فونت های موجود در کامپیوتر های مختلف را همگام کنید. انجام این کار از طریق گوگل درایو و یا فضای دراپ باکس به سادگی انجام پذیر است. 

با استفاده از این ابزار می توانید به فونت های مورد نظرتان دسترسی سریع تری پیدا کنید و آنها را در لیست های مختلفی دسته بندی کنید. این ابزار با فونت آيکون های مختلف نیز کار می کند. استفاده از این ابزار می تواند وقت زیادی را برای شما ذخیره کند.

RightFont تنها برای سیستم عامل مک عرضه شده است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است