چگونه به صورت رایگان پایتون را یاد بگیریم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چگونه به صورت رایگان پایتون را یاد بگیریم؟

وقتی که برای اولین بار قصد یادگیری برنامه نویسی را داریم به نظر پیدا کردن منبع درست و اعتماد کردن به آن بسیار سخت باشد. از طرفی دیگر از کجا متوجه این قضیه شویم که اصلا به برنامه نویسی علاقه داریم یا خیر؟

خب این چه ربطی به رایگان بودن مسئله دارد؟ زمانی که برای اولین بار قصد یادگیری برنامه نویسی را داشتم ۱۵ سالم بود و نمی‌توانستم به خوبی از محتوای وبسایت‌هایی مانند یوتیوب استفاده کنم، زبان انگلیسی چندان زیادی را هم بلد نبودم تا بتوانم مستندات را دنبال کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا یک دوره آموزشی را خریداری کنم.

اما این تصمیم برای همیشه یک اشتباه بزرگ برای من بود چرا که تمام پول‌های ذخیره شده را برای مدت سه ماه صرف یک دوره آموزشی ۷ هزار تومانی کردم که در زمان مشاهده کردن آن ابدا با نحوه تدریس و محتوای موجود در ویدیو آموزشی ارتباط برقرار نمی‌کردم و در درک زبان مدرس مشکل داشتم.

به همین دلیل تصمیم گرفتم هر بار که قصد خرید یک دوره آموزشی را دارم در ابتدا از ویدیوهای رایگان آن مدرس استفاده کنم و در صورتی که توانستم به خوبی از آن‌ها بهره بگیرم سراغ دوره‌های غیر رایگان آن مدرس نیز بروم.

در وبسایت راکت ما هرگز قصد نداشته‌ایم که مسیر یادگیری برنامه نویسی را برای مخاطبان‌مان پر هزینه و دردسرساز بکنیم. در واقع شما با صرف کردن تنها یک میلیون تومان می‌توانید روی یک تکنولوژی خاص و تمام وابستگی‌های آن تخصص پیدا بکنید. این هدف ما بوده و همواره دنبال رو این هدف خواهیم بود.

اما مسئله اصلی اینجا یادگیری دوره ها به صورت غیر رایگان نیست. ما قصد داریم اولین قدم‌ها برای یادگیری یک مهارت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که شما بعد از مشاهده قدم‌های اول به این نتیجه گیری رسیدید که علاقه‌ای به ادامه مسیر ندارید بتوانید بدون هزینه‌ای این کار را انجام داده باشید.

برای مثال دوره‌های طراحی وبسایت را مشاهده کنید. تقریبا نصف این دوره‌ها رایگان بوده و شما می‌توانید HTML و CSS که دو عضو اصلی خانواده طراحی وبسایت هستند را به صورت رایگان مشاهده کنید.

در نتیجه اگر شما علاقه‌ای به ادامه بحث طراحی وبسایت داشتید می‌توانید ادامه مسیر را خرید دوره‌های تکمیلی انجام دهید.

با در نظر گرفتن این موضوع بیایید در رابطه با یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون صحبت بکنیم که در واقع یکی از غول‌های بازار کار امروزی به حساب می‌آید.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا به حساب می‌آید که با در نظر گرفتن توانمندی‌های آن می‌توان به این نتیجه رسید که در زمینه‌های بسیار زیادی می‌توان از آن استفاده کرد. توسعه وب، یادگیری ماشین، تحلیل داده، ایجاد خزنده‌های وب و... از جمله کاربردهای اصلی پایتون هستند که در نهایت باعث می‌شوند برای هر شرکتی به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

اما با در نظر گرفتن تمام این موارد به نظرتان یادگیری پایتون آسان است؟ خب باید بگویم که جواب این سوال بله است چرا که پایتون به عنوان ساده‌ترین زبان برنامه نویسی در جهت یادگیری شناخته می‌شود و ساختار پیچیده‌ای ندارد. در نتیجه شما با در نظر گرفتن یک فرایند یادگیری کوتاه می‌توانید به خوبی روی پایتون مسلط شوید و از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

مزایای پایتون

علاوه بر این موارد فریمورک‌ها و کتابخانه‌های بسیار زیادی که پایتون دارد باعث می‌شود که پایتون هر روز کاربرد بیشتری در زمینه توسعه اپلیکیشن‌ها داشته باشد و از طرفی از آنجایی که پایتون یک زبان قابل حمل است در سیستم‌ عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه زمانی که شما پایتون را یاد گرفتید توانایی استفاده از قابلیت‌های آن در هر سیستم عاملی را دارید.

پایتون را چگونه به صورت رایگان یاد بگیریم؟

برای یادگیری پایتون نیازی نیست که از وبسایت راکت خارج شوید چرا که ما در وبسایت پایتون یک دوره آموزشی رایگان را برای شما در نظر گرفته‌ایم که در آن تمام ویژگی‌های مقدماتی پایتون را به شما معرفی می‌کنیم. با یادگیری این موضوعات ابتدایی شما قابلیت آن را خواهید داشت که سراغ آموزش‌های پیشرفته‌تر رفته و همچنین کار با فریمورک‌های دیگری را یاد بگیرید.

در دوره آموزشی رایگان پایتون که در وبسایت راکت موجود است شما می‌توانید با گذراندن ۶ ساعت و ۴۶ دقیقه به صورت کامل روی موضوعات رایگان پایتون تسلط پیدا بکنید و آشنایی کاملی را با موضوعات زیر داشته باشید.

  • بررسی پایتون و ویژگی‌های آن
  • شیوه نصب و پیاده‌سازی ابزارهای مورد نیاز برای توسعه
  • آشنایی با مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی مانند متغیرها، شروط، حلقه و...
  • کار با ویژگی‌های شئ‌گرایی
  • کار با ساختارهای داده‌ای
  • کار با بانک‌های اطلاعاتی
  • آشنایی با برنامه‌نویسی سوکت
  • و...

جدای از موارد مهم در ارتباط با زبان برنامه نویسی پایتون شما در این دوره با مفاهیم اصلی برنامه نویسی آشنا خواهید شد. مفاهیمی که در هر زبان برنامه نویسی مشترک بوده و تمام زبان‌ها از چنین مواردی برخوردار هستند.

در قدم بعدی...

همانطور که گفته شد اولین قدم برای یادگیری پایتون رایگان خواهد بود و شما نیازی به این ندارید که برای گذراندن اولین قدم هزینه‌ای پرداخت کنید. اگر شما با گذراندن دوره مقدماتی پایتون از شیوه تدریس ما راضی بودید و همچنین دوست داشتید که دانش خودتان از پایتون را افزایش دهید می‌توانید در قدم بعدی دوره پیشرفته پایتون را خریداری کنید که در آن موضوعات پیشرفته‌تر به نسبت موضوعات مقدماتی آموزش داده خواهند شد.

همانطور که با ساختار این قدم‌ها آشنایی پیدا کردید ما در قدم اول شما را با موضوعات اولیه به صورت رایگان آشنا خواهیم کرد و مسیر روشنی را در جلو شما خواهیم گذاشت. اگر قصد داشته باشید که ادامه مسیر را پیش بروید باز هم می‌توانید روی ما حساب کنید.

در دوره‌ پیشرفته پایتون شما با موضوعاتی از جمله برنامه‌نویسی شئ‌گرا، برنامه نویسی تابعی، وب اسکراپینگ، کار با دیتابیس، ساخت اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب و موضوعات دیگری آشنا می‌شوید که یادگیری آن‌ها از شما یک برنامه نویس بهتر در زمینه پایتون می‌سازد.

همچنین در قدم‌های بعدی ما به شما آموزش فریمورک جنگو را پیشنهاد می‌دهیم که با یادگیری آن یکی از پرطرفدارترین فریمورک‌های پایتونی مبتنی بر توسعه سمت سرور را یاد خواهید گرفت.

در پایان

همانطور که مشاهده کردید یادگیری پایتون به صورت رایگان از طریق وبسایت راکت به راحتی امکان پذیر بوده و مسیرهای پیشرفته‌تر نیز با پرداخت‌ هزینه‌هایی قابل انجام است. این را در نظر بگیرید که ما همواره قصد داریم بهترین محتوا را به صورت همگانی در اختیار کاربران ایرانی قرار بدهیم و از محتوای بی کیفیت خودداری خواهیم کرد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا