لینکدین برای توسعه‌دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

لینکدین برای توسعه‌دهندگان

شناختن افراد مختلف و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها همواره یکی از نکات کلیدی برای پیشرفت‌های شخصی و کاری است. در دنیای کنونی که هیچکسی نمی‌تواند همه چیز را به تنهایی انجام دهد بسیار مهم است که شما بتوانید دامنه دوستان حقیقی و مجازی خودتان را بیشتر کرده و در مواقع ضروری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. برای توسعه دهندگان این موضوع بسیار اهمیت بالاتری دارد. پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید، کمک گرفتن از دیگران برای حل مشکلات، دریافت مشاوره یا کمک کردن به دیگران، پیدا کردن پروژه یا مشتری جدید و... از جمله مواردی‌ست که اهمیت پیدا کردن افراد جدید برای شما را ضروری‌تر می‌کند. در این مقاله از سایت آموزش برنامه نویسی راکت میخواهیم شما را بیشتر با لینکدین آشنا کنیم. 

لینکدین یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی برای افراد متخصص در حوزه‌های مختلف است. از طریق لینکدین شما می‌توانید با افرادی که در حوزه مشابه شما فعالیت دارند آشنا شده و از طریق آن‌ها شبکه‌سازی بکنید. در واقع لینکدین جایی برای افراد غیر متخصص نیست و تنها افرادی به سمت لینکدین سوق پیدا می‌کنند که در یک زمینه شغلی فعالیت دارند. از این جهت برای افرادی که قصد دارند وقت‌شان را به صورت مفید در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند لینکدین یک انتخاب بسیار مفید است.

در این مطلب از وبسایت راکت قصد داریم شما را با شبکه اجتماعی لینکدین آشنا کنیم، از ضرورت‌های آن برای توسعه دهندگان بگوییم و همچنین چند نکته برای داشتن یک پروفایل خوب را آموزش دهیم. مطمئنا این مطلب برای تمام توسعه دهندگان مفید است.

لینکدین به چه منظوری ساخته شده است؟

مطمئنا با ساز و کار شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و... آشنایی دارید و می‌توانید چه محتوایی را می‌توان در این شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. کاربران این دست از شبکه‌های اجتماعی عموم مردم بوده و حوزه موضوعاتی که در این شبکه‌ها نیز پیدا می‌کنید بسیار گوناگون و گسترده است.

لینکدین از طرفی دیگر، یک شبکه اجتماعی برای متخصصین حوزه‌های شغلی مختلف است. برای مثال برنامه‌نویسان کامپیوتر، گرافیست‌ها، بازاریابان محتوا، مدرسین و... . از این جهت شما می‌توانید افراد مختلفی را که تخصص و توانایی‌های خود را تبلیغ و به اشتراک می‌گذارند براساس حوزه تخصصی خودتان پیدا کنید و در نتیجه افراد مرتبط با حوزه کاری‌تان را دنبال نمایید.

این موضوع برای توسعه دهندگان بسیار کلیدی‌ بوده و چندین مزیت مختلف دارد. بیایید با یکسری از این مزیت‌ها آشنا شویم.

مزایای استفاده از لینکدین برای توسعه دهندگان

به صورت کلی شبکه اجتماعی لینکدین برای همه حوزه‌های شغلی می‌تواند بسیار مفید باشد اما ما در اینجا قصد داریم به صورت کلی چند مورد از مزایای آن برای توسعه دهندگان را به شما معرفی کنیم:

  • پیدا کردن افراد در حوزه کاری خودتان: یکی از مشکلاتی که همه ما با آن روبرو هستیم این است که حجم محتوای مختلف در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تمرکز کافی روی یک حوزه پیدا کرد. اما در لینکدین با پیدا کردن افرادی که در حوزه کاری خودتان فعالیت دارند می‌توانید موضوعاتی را مشاهده کنید که ارتباط مستقیمی با حوزه کاری خودتان داشته و مطالب بی ارتباط به مسیرتان را کمتر مشاهده کنید.
  • پیدا کردن مشتریان جدید: در لینکدین شرکت‌ها و افراد مختلفی هستند که فرصت‌های شغلی مختلفی را در لینکدین طرح می‌کنند و در نتیجه شما این شانس را خواهید داشت که بتوانید مشتریان جدیدی را در این شبکه اجتماعی پیدا کنید.
  • مطالعه مطالب و مقالات مرتبط: برای اینکه پروفایل لینکدین‌تان ارتقا پیدا کند و افراد بیشتری شما را ببینند نیاز است که همواره محتوای مربوط به حوزه کاری‌تان را به اشتراک بگذارید. این موضوع برای همه صادق است، در نتیجه با دنبال کردن افراد مربوط به حوزه خودتان، روزانه می‌توانید موضوعات مربوط به حوزه خودتان را مشاهده کنید.
  • حرفه‌ای بودن: داشتن یک پروفایل لینکدین و عنوان کردن آن در رزومه‌تان سطح حرفه‌ای بودن شما را افزایش داده و کارفرما معمولا با این موضوع بیشتر ترغیب می‌شود که شما را استخدام بکند. در نتیجه حتما یک پروفایل لینکدین ایجاد کنید.

برای داشتن پروفایل لینکدینی حرفه‌ای چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید یک پروفایل حرفه‌ای را ایجاد کنید یکسری نکات کلی وجود دارد که نیاز است آن‌ها را رعایت کنید. در زیر به چند مورد از این نکات اشاره خواهیم کرد. اما جدای از این موارد رویکردهای بسیار بیشتری وجود دارد که با حضور در لینکدین متوجه آن خواهید شد و بعد از آن می‌توانید آن‌ها را نیز روی پروفایل خود اعمال بکنید.

عنوان شغلی

در لینکدین نیاز است که با یکسری از المان‌های اولیه و همگانی، خودتان را سریع معرفی کنید. اولین مورد مربوط به «عنوان شغلی» شماست که باید سریع و جامع باشد. برای مثال:

  • Senior Full-Stack Javascript Developer
  • Python/Django Web Developer || +6 Years’ Experience
  • Computer Science Student
  • PHP/Laravel Intern At Roocket

همانطور که این عناوین را مشاهده می‌کنید، تنها با استفاده از چند کلمه یک شرح کلی از اینکه چه کاره هستید را ارائه می‌کند.

توضیحات شغلی

وقتی یک کاربر وارد پروفایل شما می‌شود می‌تواند بخشی با عنوان Summery را مشاهده کند که توضیحات شغلی یا کاری شما در آن قرار دارد. این بخش را کلا در دو تا سه جمله خلاصه کنید و سعی کنید به جای نوشتن تومار به سرعت مخاطب/مشتری را با کاری که انجام می‌دهید آشنا کنید. پیشنهاد می‌شود این موارد را به انگلیسی بنویسید.

تجربیات

در بخش دیگری از پروفایل شما نیاز است که تجربیات خود را وارد کنید. اگر کسی هستید که در یک محیط شرکتی تا به حال کار نکرده‌اید می‌توانید در تجربیات‌تان از پروژه‌هایی که تا به حال (در هر سطحی) به اتمام رسانده‌اید بنویسید. مطمئن شوید که این تجربیات به صورتی نوشته شود که تمام توانایی‌های شما در آن‌ها نمایان شده باشد.

توانایی‌ها

در بخش بعدی نیاز است که توانمندی‌های خود را (تنها عناوین) وارد کنید. این بخش نیز هم به مخاطبین و هم به لینکدین کمک می‌کند تا بهتر شما را درک کنند. لینکدین از این طریق افراد بیشتری که در حوزه کاری شما هستند را به شما معرفی خواهند کرد.

پروژه‌ها، تحصیلات و گواهینامه‌ها

در بخش دیگری از پروفایل نیاز است که پروژه‌ها، تحصیلات و گواهینامه‌های‌تان را درج کنید. اگر پروژه‌ای را به صورت آزاد/شرکتی توسعه داده‌اید آن را در این قسمت درج کنید. همچنین اطلاعات مربوط به اینکه در چه دانشگاهی درس خوانده‌اید می‌تواند بسیار مفید باشد و افرادی که در حوزه شما در همان دانشگاه درس خوانده‌اند را پیدا کنید. همچنین اگر در دوره‌های معتبری شرکت کرده‌اید و گواهینامه آن‌ها را دریافت کرده‌اید در این بخش آن‌ها را وارد کنید.

در پایان

با ثبت نام کردن در وبسایت لینکدین و ایجاد پروفایل جدید تنها چند ساعت زمان کافی‌ست تا بدانید که ساز و کار این شبکه اجتماعی به چه شکلی است و چگونه می‌توانید با استفاده از مزیت‌های آن حرفه خود را ارتقاء دهید. چند نکته‌ای که در این مقاله عنوان شدند را حتما به یاد داشته باشید و به عنوان اولین قدم‌های‌تان بعد از ثبت نام در لینکدین در نظرشان بگیرید. همچنین میتوانید در مسیر یادگیری برنامه نویسی باتوجه به علاقه خود در راکت یک مسیر را پیش بگیرید. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.33 از 3 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا