جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۴ ایده تجاری کم هزینه برای کسب و کار؛با سود بالقوه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۴ ایده تجاری کم هزینه برای کسب و کار؛با سود بالقوه

در این مقاله از راکت قصد داریم با هم 4 مدل از کسب و کارهای انلاین در خانه را مورد بررسی قرار ‌دهیم. و به سوال‌های: چرا باید از کسب و کار‌های کم هزینه شروع کنیم، از کدام کسب و کارها برای شروع استفاده کنیم؟ فریلنسینگ چیست؟ و ... پاسخ می‌دهیم.

در واقع این روزها همیشه بهانه‌ها در کمین‌اند تا ما فکری برای راه انداختن کسب و کار به سرمان بزند ☺ و سریعا فکر ما را عوض و مشغول به خود کنند. در این مقاله به جنگ با بهانه‌های مختلف برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی می‌رویم!

چرا مهم است که از هزینه‌های کم شروع کنید؟ چرا می‌گوییم که شما باید حتما از سرمایه کم شروع کنید و بعد به سرمایه بزرگ برسید؟

چون اگر نیاز به یک سرمایه‌گذاری بزرگ داشته باشید، ممکن است رویای شما برای شروع یک تجارت یا بیزینس هرگز اتفاق نیفتد و هر کسی که در جهان موفق شده‌است روزی مثل شما از کسب و کار های کوچک شروع کرده است.

اگر بخواهید از همان ابتدا به خود تحمیل کنید که باید بهترین و متفاوت‌ترین دوره را ارائه دهم ( به قول خودمون بترکونید! ) و با بودجه‌ای کلان شروع کنید مطمئن باشید نه آن ایده اجرا خواهد شد و نه شما حوصله انجام آن کار را خواهید داشت.

یک دلیل مهم دیگر هم این است که اگر ۱٪ پروژه شما شکست خورد ناراحت نیستید، زیرا هزینه بالایی پرداخت نکردید.

4 نوع ایده کسب و کار کم هزینه با سود بالا

بن لوثی در مقاله خود در رابطه با 4 ایده تجاری با هزینه کم و پتانسیل بالا می‌گوید : 

من در دانشگاه هرگز علاقه به کار کردن به صورت شخصی نداشتم (منظور به صورت فریلنسری) اما از آن طرف هم واقعا نمی‌خواستم هزاران دلار پول را بر روی یک محصول یا خدمتی سرمایه‌گذاری کنم که آینده آن معلوم نباشد و چه بسا باعث ضرر هم شود.

و ادامه می‌دهد:

و متوجه شدم، که همه‌ی فرصت‌های شغلی یا خدماتی نیاز به هدر رفتن بودجه‌های کلان دارد پس شروع به تحقیق راجب تجارت‌هایی با هزینه کم و سود بالا کردم. 

و جالب است بدانید که در همان سال بن لوثی شروع به کار تولید محتوا به صورت فریلنسری کرد و جالب‌تر اینکه درآمد او در آن سال 200 هزار دلار بود !

مشاغل کم هزینه در واقع مشاغلی هستند که می‌توانید آن‌ها را با بودجه کم‌تر از 1 ملیون تومان شروع کنید و تنها نیاز به کمی دانش، لپ تاپ، اتصال به اینترنت و درک عمیقی از نیاز مخاطبان دارید.

در اینجا به چهار تا از این نوع مشاغل اشاره می‌کنیم و هر کدام را توضیح می‌دهیم.

فریلنسینگ

در واقع به کارهایی که در خانه و از راه دور به صورت آنلاین انجام می‌شود فریلنسینگ می‌گویند. می‌توانید بسته به وقت خود پاره‌وقت یا تمام وقت کار فریلنسینگ انجام دهید. 

فریلنسر هم کسی است که دارای یک تخصص مانند: عکاسی، نویسندگی، طراحی، برنامه نویسی یا ... است و به صورت پروژه‌ای و از راه دور (در خانه) پروژه‌ها را انجام می‌دهد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید فریلنسری یکی از مشاغل کم هزینه و پر درآمد در خارج از کشور است. و روز به روز محبوب تر می‌شود.

طبق مطالعه Freelancer’s Union و freelance platform حدود ۵۷.۳ میلیون نفر در سال 2017 فریلنسر بودند و انتظار دارند که تا سال 2027 فریلنسرها اکثریت نیروی کار ایالات متحده را تشکیل دهند.

چه نویسنده، چه طراح گرافیک، چه برنامه‌نویس یا هر چیز دیگری باشید می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمی خدمات خود را به‌عنوان یک فریلنسر ارائه دهید.

مشاوره

همانند فریلنسینگ، در مشاوره هم، به اندازه وقتی که می‌گذارید پول پارو می‌کنید! شما برای مشاوره یا آموزش به صورت آنلاین نیاز به نرم‌افزار خوب برای پخش کنفرانس‌های ویدیویی آنلاین با کاربران دارید. سایت‌هایی مثل eseminar ،webinar ،skyroom و... نیاز شما را برطرف می‌کنند. 

مزیتی که مشاوره یا آموزش را از فریلنسینگ جدا می‌کند این است که می‌توانید بر اساس آنچه دوست دارید و به آن علاقه‌مند هستید تجارت خود را تنظیم کنید. به‌عنوان مثال اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید، می‌توانید جلسات انلاین یا وبینار برگزار کنید و به افراد آموزش معامله‌گری و بورس دهید و از این کار پول خوبی به جیب بزنید. 

یا اگر در مدیریت وقت خود خوب هستید می توانید مشاور صرفه‌جویی در وقت شوید. شاید باورتان نشود که خیلی از افراد از همین موضوع به این سادگی آموزش‌ها و دوره‌های مختلفی تولید کردند و پول های کلانی به جیب زدند !

و تا زمانی که شما به حرفهِ‌تان مسلط و آپدیت بمانید، آموزش برای شما وجود دارد و هرچه در زمینه تخصص خود تجربه بیشتری داشته‌ باشید، به دست آوردن مشتری و جذب مخاطب آسان‌تر خواهد بود.

کتاب‌های الکترونیکی(E-BOOK)

اگر به مشاوره و آموزش علاقه ندارید و یا به هر دلیل قادر به انجام آن نیستید و هنوز مصمم به اشتراک گذاشتن تخصص خود با دیگران هستید. من به شما نوشتن e-book یا همان کتاب الکترونیکی را پیشنهاد می‌دهم.

کتاب الکترونیکی می‌تواند به افراد در توسعه عادت غذایی بهتر، ورزش کردن و یا هزاران چیز دیگر کمک کند. فقط کافیست در مورد تخصص خود یک دستورالعمل یا نکات و ترفند‌‌‌‌‌‌هایی که کم‌تری کسی اطلاع دارد، بنویسید.

البته این نکته نیز قابل تامل است که از همان اول نباید به فکر درآمد باشید ابتدا باید نیاز مخاطبانتان را بدانید و کم‌کم با تولید محتوای غنی و مفید و پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبانتان خودتان را در دل آن‌ها جا بیندازید و در نهایت خواهید دید که همین اعتبار چه خواهد کرد.

به طور کلی، تنها هزینه‌ای که برای ایجاد و فروش کتاب الکترونیکی لازم است، وقت شماست. اگر می‌خواهید می‌توانید از طراحی گرافیکی برای e-book تان استفاده کنید، اما نیازی به ارائه محصول بسیار عالی در اوایل کارتان نیست.

دوره‌های آنلاین

همانند کتاب‌های الکترونیکی، هزینه اصلی شما برای دوره آنلاین، زمانی است که برای تهیه مطالب صرف می‌کنید و همین‌طور می‌توانید از ابزارهای اضافی برای بالا بردن کیفیت ویدئو و آموزش خود استفاده کنید، اما فعلا من در ابتدای کار استفاده از آن‌ها را به شما توصیه نمی‌کنم.

در حقیقت، شما می‌توانید با ارائه پاورپوینت و یک نرم‌افزار ساده ضبط صفحه مانند Camtasia، یک دوره آنلاین باورنکردنی و سودآور ایجاد کنید.

اگر قصد برگزاری یک دوره آنلاین دارید، تخصص خود را در سایت‌های دوره آنلاین مانند: راکت و ... جستجو کنید. در آنجا، شما می‌توانید دوره‌هایی را که از قبل وجود دارد ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید که چگونه می‌توانید دوره‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد کنید.

درآخر، امیدوارم که از این مقاله استفاده مفید کرده باشید و توانسته‌ باشیم به شما در دادن ایده‌هایی برای کسب و کارتان کمک کرده باشیم.

اگر سوال یا مورد و نظری بود که جا افتاده بود و نیاز به گفتن داشت، در قسمت نظرات منتظر شما هستیم .
منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Amirokhravi
امیر اخروی
برنامه نویس فرانت اند و سئو و دیجیتال مارکتینگ

من برنامه نویسی را از سال ۹۴ یعنی در سن ۱۲ سالگی با زبان Html شروع کردم و رفته رفته علاقم بیشتر و شروع به یادگیری سی اس اس و جاوا اسکریپت و ... کردم . تا الان که متخصص سئو هم هستم و سعی ام بر اینه که بهترین در حوزه خود شوم :)

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

امیر اخروی

برنامه نویس فرانت اند و سئو و دیجیتال مارکتینگ

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است