اشتباهاتی که من در هنگام یادگیری کدنویسی مرتکب شدم - بخش دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

اشتباهاتی که من در هنگام یادگیری کدنویسی مرتکب شدم - بخش دوم

اگر در زمان به عقب برگردم، از صرف کردن ساعات، روزها و ماه‌های بی شمار بر روی چیزهای اشتباهی جلوگیری می‌کنم. با دانستن چیزی که حال می‌دانم، چیزهای زیادی هستند که در صورت داشتن فرصتی دوباره، در هنگام یادگیری کدنویسی به طور متفاوتی انجام می‌دهم. امیدوارم این مقاله به شما در جلوگیری از هدر رفتن زمان و اجتناب از اشتباهاتی که بسیاری از تازه‌کاران مرتکب می‌شوند، کمک کند. به یاد داشته باشید که تجربه همه متفاوت بوده، و این بستگی به دیدگاه شما دارد.

لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به یاد بیاورید که وقتی شروع به بالا رفتن از این قله کردید، چقدر هول شده بودید. شاید این تجربیات به کسانی که در ابتدای راه هستند، کمک کنند.

در بخش دوم این مقاله با ما همراه باشید...

تلاش برای بی نقص بودن

هیچ برنامه‌نویس بی نقصی وجود ندارد. همه اشتباه می‌کنند. همه ایراداتی دارند. همه ما نرم‌افزارهای باگدار می‌نویسیم. هیچ کد بی نقصی وجود ندارد. پس نترسید. پروژه شما هیچ وقت یک شاهکار نخواهد بود. در ۲ - ۳ سال، به احتمال زیاد این پروژه تاریخ مصرف گذشته خواهد بود. فقط چیزهایی را بسازید که کار می‌کنند؛ حتی اگر کد مربوطه تمیز نیست. اشتباهات، ایرادی ندارند و تشویق می‌شوند. اشتباهات، بهترین راه برای یادگیری هستند. در واقع، حتی افرادی که کدنویسی را از آن‌ها یاد می‌گیرید هم بی نقص نبوده و کد مشکل داری می‌نویسند.

به یاد داشته باشید وقتی که از یک قله بالا می‌روید و به بالای آن می‌رسید، پی می‌برید که در اینجا همه فقط کودکی گیر کرده در بدن یک فرد بالغ هستند. همه ما در تلاشیم تا بهترین راه را برویم.

پس بله، شما احتمالا باید دست از انتظار برای بی نقصی بردارید و شروع به درخواست برای شغل‌ها، یا شروع کار بر روی پروژه‌های که به فکر آن‌ها بوده‌اید، نمایید. همیشه افرادی که شروع به کار کرده و کد می‌نویسند، نسبت به افرادی که فقط منتظر می‌مانند، پیروز می‌شوند.

انتخاب کردن ابزار اشتباه

شما شروع به یادگیری درباره برنامه نموده و پی می‌برید که باید React، GraphQL، Node.js، MongoDB، Storybook، React Hooks، AWS و... را یاد بگیرید. شما شروع به یادگیری کتابخانه‌ها، بدون درک این که چه کاری انجام می‌دهند و چرا معروف هستند، می‌نمایید. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید، پریدن به یک گرایش بدون درک این است که این گرایش چه مشکلی را رفع می‌کند.

«React Hooks! دیگر در React‌ نیازی نیست که از کامپوننت‌های کلاس استفاده کنیم و همه چیز تابعی است. حال من همه چیز را به کامپوننت‌های تابعی تبدیل می‌کنم.»

نه، دوباره تلاش کنید.

چرا این مسئله خوب است؟ اگر نتوانید این را به دوستان خود توضیح دهید، پس قبل از وارد شدن به آن باید این مسئله را درک کنید. TypeScript ابر مجموع تایپ شده به صورت استاتیک از JavaScript است و حال ما باگ‌های کمتری در کد خود داریم. خوب است، در این صورت شما بهتر تفاوت بین زبان‌ها تایپ شده به صورت دینامیک و زبان‌های تایپ شده به صورت محدود را درک کرده، و نکات مثبت و منفی آن‌ها را نیز می‌دانید.

این هیچ وقت راه حل بی نقص نیست.

شنا کردن در برزخ آموزش‌ها

مردمی که کدنویسی می‌کنند را نگاه نکنید و سعی نکنید همه آموزش‌های YouTube یا هر پلتفرم دیگری را تمام کنید. شروع به ساخت پروژه‌های خود نمایید. بهترین شیوه‌ای که می‌توانید یاد بگیرید، این است که فقط بر روی پروژه‌های واقعی و در تیم‌ها کار کنید. اگر در حال تماشای ویدیوها هستید و با خود می‌گویید:

«به محض این که این ۵ دوره را تمام کنم، برای یک شغل درخواست خواهم داد.»

شما اشتباه می‌کنید.

خودتان چیزهایی را بسازید، و آن‌ها را گسترش دهید. یادگیری همیشه خوب است، اما اگر همینطور پشت هم آموزش‌هایی را می‌گذرانید و هنوز هم شغل یا دلیلی برای یادگیری یک موضوع، جز این که این موضوع «معروف» است ندارید، وقت آن است که توقف کنید. شما هیچ وقت کارها را درست انجام نخواهید داد. فقط بسازید. کد شما مزخرف خواهد بود، اما مهم نیست.

تماشای ۱۰۰ ویدیو برای کسی تاثیر برانگیز نیست. هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. شما باید چیزهایی را بسازید، که اکثر مردم این کار را انجام نمی‌دهند.

به یاد داشته باشید: شما این ابزار را یاد می‌گیرید، تا چیزهایی را بسازید. در نهایت برنامه‌نویسی به شما دسترسی به ابزاری را می‌دهد تا چیزهای واقعی‌ای را بسازید که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. این‌ها هستند که برای مردم مهم می‌باشند، نه ابزاری که شما می‌شناسید. این کار به مانند این است که تمام ویدیوهای دنیا درباره فوتبال را مشاهده کرده، اما آن را تمرین نکنید. شما به آزمون ورودی فوتبال می‌روید و به مربی می‌گویید که از هر بازیکن دیگری بیشتر ویدیوهای فوتبال را مشاهده کرده‌اید. این مسئله برای هیچ کس مهم نیست.

شروع به ساخت پروژه‌های خود نمایید که کامل کردن آن‌ها بیشتر از یک روز وقت می‌برد. در همینجا شما از ۹۰ درصد افرادی که در تلاشند تا کدنویسی را یاد بگیرند، جلو می‌افتید.

آرام باشید، شما به مقصد خواهید رسید

البته، به نظر می‌رسد که شما هیچ وقت تمام چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده نیاز دارید را یاد نخواهید گرفت. خب، درست است. هیچ کس همه چیز را یاد نمی‌گیرد. هیچ چیزی تحت عنوان یک برنامه‌نویس بی‌نقص که همه چیز را می‌داند و می‌تواند به تمام سوال‌های کدنویسی پاسخ دهد، وجود ندارد. فناوری همیشه در حال تکامل است. فناوری مسیری است برای افرادی که می‌خواهند به طور مداوم یاد بگیرند. اگر حس می‌کنید که چیزهای زیادی برای یاد گرفتن دارید و وقت کافی برای آن در زندگی خود ندارید، خوب است. به جمع ما خوش آمدید. حتی کوچک‌ترین قدم‌ها در یک روز، در طی ۱۰ سال تاثیرات چشمگیری دارند. اگر به دنبال استاد شدن در همه چیز در یک ماه و بازنشست شدن در ۳ سال هستید، احتمالا در زمینه اشتباهی به سر می‌برید.

اگر می‌خواهید بر روی استاد شدن تمرکز کنید، به طور مداوم دانش خود را تکامل دهید و چیزهای واقعی بسازید که اهمیت دارند، به جمع ما خوش آمدید.

سوال بپرسید

اگر چیزی را نمی‌دانید، بپرسید. فقط به خاطر این که فکر می‌کنید شخص کناری شما معنای چیزی را می‌داند و با پرسیدن سوال درباره آن احمق به نظر می‌رسید، وانمود نکنید که معنای آن را می‌دانید. شما برای یک مدت طولانی در این زمینه خواهید بود. این یک پست اینستاگرام نیست که در آن ظاهر بی نقصی داشته و در کنار یک استخر نشسته‌اید. این حرفه شماست. سوال پرسیدن و نشان دادن این که همه چیز را درک نکرده‌اید، اشکالی ندارد.

نتیجه گیری

نکته آخر هم این که با بی توجهی دوره‌ها و آموزش‌های آنلاین را نگذرانید. هر زمانی که وقت خود را بر روی چیزی صرف می‌کنید، فرصت انجام یک کار دیگر را از دست می‌دهید. همه یاد گرفتن‌ها با هم برابر نیستند؛ فقط مقداری از زمان خود را صرف تحقیق کردن درباره این که وقت و تلاش خود را در چه باید قرار دهید نمایید. کسانی که موفق می‌شوند، کسانی هستند که به طور موثر یاد می‌گیرند. این مهارتی است که فراتر از یادگیری کدنویسی می‌باشد.

در انتها هم این که فقط به حرف من اکتفا نکنید. همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردم، خودتان تحقیق کنید و استادهای جدیدی بیابید که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. شما در نهایت به مقصد خواهید رسید. پس از این که از مانع بگذرید، شروع به دیدن دستاوردهای خود کرده، و درک خواهید کرد که این کوه فقط یک مانع بوده و به کسانی که از آن بالا می‌رفتند، پاداش می‌داد. همچنین این کوه مهارت‌های شما را بسیار با ارزش کرد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات