راه های کسب درآمد از سایت شخصی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

راه های کسب درآمد از سایت شخصی

بسیاری از افراد مخصوصا در ایران واقعا به یک راهکار درآمد زایی شخصی نیاز دارند تا بتوانند با استفاده از یک درآمد حداقلی کمی از مشکلات مالی خود را حل کنند. همین دلیل باعث شد تا ما نیز مطلبی آموزشی در حالت ایده آل و حداکثری بنویسیم تا بلکه بتوانیم کمکی به جامعه ایرانی کرده باشیم. هر چند برخی از این راهکارها می‌تواند کمی دور از دسترس باشد اما باز هم می‌تواند کاربردی بنظر رسیده و به افراد کمک کند تا به یک درآمد حداقلی برسند.

شما می‌توانید از پیشنهاداتی که در این مقاله ارائه شده برای کسب درآمد از سایت شخصی استفاده کنید. شاید ساختن یک وبسایت هیجان انگیز باشد اما آیا به اندازه کافی از آن درآمدزایی می‌کنید؟

من به کمک این استراتژی‌ها روش کسب درآمد از وبسایت را به شما یاد خواهم داد. تمام این روش‌ها ساده هستند. وقتی به دنبال درآمدزایی از وبسایت هستید، باید سرعت بارگذاری آن را نیز مد نظر داشته باشید. وبسایتی که بارگذاری آن خیلی طول بکشد، برای‌تان هزینه به دنبال خواهد داشت.

به عنوان مثال اگر فروشگاه شما روزانه حدود 100 هزار دلار درآمد داشته باشد، یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری وبسایت باعث کاهش 11 درصدی بازدید صفحه خواهد شد. این مسئله رضایت مشتری را تا 16 و نرخ تبدیل را تا 7 درصد کاهش داده و منجر به از دست رفتن 5.2 میلیون دلار در سال می‌شود.

قبل از هر چیز ابتدا باید وبسایت خود را برای کاربران بهینه کنیم. بیایید در کنار هم با نکات لازم برای کسب درآمد از وبسایت ها آشنا شویم:

1. با AdSense شروع کنید

Google AdSense یک تکنولوژی تبلیغاتی است که به صاحبان وبسایت‌ها اجازه می‌دهد تا از تبلیغات‌های نمایش داده شده در سایت‌های خود درآمد کسب کنند. صاحبان وبسایت‌ها می‌توانند تبلیغات‌های گوگل را از این طریق به بازدیدکنندگان نشان دهند. کسب درآمد با این روش به شرکت تبلیغ‌کننده بستگی دارد. بسیاری از آن‌ها به ازای هر کلیک یا دیده شدن تبلیغات‌ها پول پرداخت خواهند کرد.

2. از Google Surveys استفاده کنید

این مورد به روش قبلی شباهت دارد. اما در این روش به جای تبلیغات، از نظرسنجی‌ها در سایت استفاده می‌شود. Google Survey به محققان و بازاریابان کمک می‌کند تا از طریق پرسشنامه‌های خود به صورت آنلاین با مردم ارتباط برقرار کنند.

3. از مزایای بازاریابی وابسته استفاده کنید

با این روش دیگر نیازی به انبار کردن محصولات یا دریافت مجوز اختصاصی برای فروش برنامه‌های خاص نیست. باید برای تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته ثبت نام کنید. افراد از طریق لینکی که در اختیار آن‌ها قرار دادید به وبسایت مراجعه کرده و محصولات شما را خریداری می‌کنند. شما با این کار می‌توانید درآمد کسب کنید. امروزه 81 درصد از بازاریابان و 84 درصد از شرکت‌ها از بازاریابی وابسته استفاده می‌کنند.

4. محصول خود را تبلیغ کنید

به جای فروختن اجناس دیگران و دریافت 5 تا 30 درصد پورسانت، می‌توانید محصولات خود را در وبسایت‌تان عرضه کنید. محصولات دیجیتالی همچون کتاب‌های الکترونیکی، آموزشات ویدیویی و دوره‌های مخصوص را در وبسایت خود به فروش بگذارید. همچنین با دریافت هزینه می‌توانید میزبان وبینارها و پادکست‌ها باشید.

5. از پست‌های اسپانسر شده استفاده کنید

برخی برندها از مقالات دارای اسپانسر در وبلاگ‌های پربازدید برای بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند. طبق تحلیلات انجام شده، محتوای دیجیتالی تا سال 2021 تجارتی 24 میلیارد دلاری خواهد بود. با پذیرفتن پست‌های اسپانسر شده می‌توانید به این عرصه وارد شوید. خوشبختانه برای جذب چنین افرادی لازم نیست خیلی کار انجام دهید. شرکت‌های زیادی شخصاً به دنبال وبلاگ‌هایی می‌گردند که اینگونه محصولات را منتشر کنند.

6. Lead بدست آورید

اصطلاح lead در بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری به وفور شنیده می‌شود. این اصطلاح در مورد افراد و شرکت‌هایی بوده که به روش‌های مختلف با محصولات ما آشنا شده‌اند. هرچه lead بیشتری را برای تجارت خود جمع‌آوری کنیم، احتمال تبدیل کردن آن به یک مشتری واقعی بیشتر خواهد شد. مطالعات نشان داده که بازاریابی محتوا می‌تواند سه برابر بازاریابی سنتی، lead ایجاد کنید.

می‌توانید نیازهای خاص مشتریان را هدف قرار داده و شروع به رفع کردن آنها کنید. معرفی کردن کسب و کارهای مختلف به آن‌ها نیز یکی دیگر از کارهایی بوده که می‌توانید در این زمینه انجام دهید اما باید مطمئن شوید که در طول این فرآیند به حریم خصوصی افراد تجاوز نکنید.

جمع‌بندی

درآمدزایی از وبسایت‌ها آنقدر هم کار دشواری نیست. می‌توانید از موارد گفته شده برای ایجاد یک طرح درآمدزا استفاده کنید. برای شروع یک لیست یا خبرنامه برای تبلیغ کردن محصولات شخص ثالث بسازید. در آخر مطمئن شوید که وبسایت شما در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری می‌شود و کاربرپسند باشد.

یکی از روش‌های مناسب برای پیاده سازی وبسایت شخصی استفاده کردن از سیستم‌های مدیریت محتوا‌ست، ما در راکت روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیشترین تمرکز را داشته‌ایم و روی آموزش‌های بسیار زیادی کار کرده‌ایم. اگر قصد یادگیری و حرفه‌ای شدن در دنیای وردپرس را دارید به شما پیشنهاد می‌کنم تا دوره آموزش وردپرس ما را دنبال کنید. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.4 از 5 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات