جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۸ نکته کلیدی برای ساخت برنامه های nodejs
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۸ نکته کلیدی برای ساخت برنامه های nodejs

طی سال گذشته تا به حال ما بهترین شیوه‌ها برای نوشتن و اجرای برنامه‌های nodejs را بررسی کردیم. بنابراین زمان آن فرا رسیده که مجددا موضوع چگونه به یک توسعه‌دهنده بهتر تبدیل شویم را مطرح کنیم. در این مقاله ما چند راهی را که فکر می‌کنیم، توسعه دهندگان باید در سال 2019 بدانند، جمع آوری کرده‌ایم.

انجام این نکات الزامی و اجباری نیست ولی با این نکات می‌توانید برنامه های بهتر و قابل توسعه‌پذیر و منعطف پذیر نوشت، تصمیم با شماست.

1. استفاده از async و await

Async در nodejs 8 از رونق افتاد، این تغییر باعث رسیدگی به رویدادهای async و ساده سازی کدها شد. ولی تجربیات شما درباره برنامه‌های قدیمی async و promises در فهم بهتر به شما کمک می کند.

۲- آشنایی با import و import()

در حال حاضر ماژول نویسی ecmascript به طور گسترده‌ای افزایش یافته و استفاده می‌شود که در nodejs 8.5 به صورت آزمایشی پشتیبانی می‌شود اما تا زمانی که آماده تولید شود راه زیادی مانده است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش‌نیازها و اصول حال حاضر را یاد بگیرید و پیشرفت‌های سال ۲۰۱۸ را دنبال کنید. برای آشنایی با ecmascript می‌توانید از دوره آموزشیecmascript6 در وب سایت راکت استفاده کنید.

۳- آشنایی با http/2

Http/2 از طریق nodejs 8.8 در دسترس است. این سرور فشاری را که برای بارگذاری موثر اطلاعات لازم در مرورگر‌ها نیاز است را راه‌اندازی می‌کند و از بعضی فریمورک ها مانند hapi و koa نیز پشتیبانی می‌کند. فریمورک‌های دیگری نیز مانند express و meteor در حال کار و توسعه برای پشتیبانی کردن از این تکنولوژی هستند.

Nodejs هنوز هم در http/2 تجربی است اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸  با بسیاری از کتابخانه های جدید گسترش یابد.

۴- از اختلاف نظر در سبک کد خلاص شوید

یک ضربه بزرگ در سال ۲۰۱۷ این بود که یک فرمت معتبر وجود دارد که کد شما را به جای هشدارها در نمونه کدهای ساده قالب‌بندی می‌کند.

هنوز خطا های کیفیت کد وجود دارد مثل un-used-vars و no-implicit-globals - که نمی‌تواند به صورت خودکار اصلاح شود و شما باید کدهای خود را زیبا و خوانا بنویسید و در پروژه‌های آینده از آنها استفاده کنید، این کار بسیار به تیم کمک می‌کند.

۵- برنامه های خود را امن کنید

نقص امنیتی بزرگ و آسیب پذیری در هر سال وجود دارد و سال ۲۰۱۷ هم از آن مستثنا نیست.

امنیت موضوعی است که به سرعت در حال تغییر است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اگر فکر می‌کنید برنامه شما امن است می توانید با استفاده از Snyk و Node Security Platform آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود را پیدا کنید.

۶- خدمات ایمن

اگر مسئله نصب و راه‌اندازی یا پروژه‌ای در مقیاس وسیع را در اختیار دارید، ممکن است زمان استفاده از معماری سرویس‌های مایکروسافت باشد. با یادگیری دو تکنولوژی زیر می‌توانید در سال 2018 در صحنه سرویس‌های مایکروسافت قرار بگیرید.

Docker یک فناوری نرم افزاری است که امکان این را فراهم می کند که یک قطعه نرم افزاری را در یک سیستم کامل که شامل همه چیزهایی است که باید اجرا شود: مثل کدها، زمان اجرا ابزارها و کتابخانه های سیستم.

Kubernetas یک سیستم اوپن سورس برای اتوماسیون و مقیاس‌بندی و مدیریت برنامه‌ها است. 

قبل از کار کردن با این فناوری‌ها سعی کنید که کدهای خود را بهتر کنید و بهروه‌روی آن‌ها را بالا ببرید.

۷- نظارت بر خدمات خود

مسائل را قبل از اینکه کاربران شما متوجه شوند، رفع کنید. نظارت و هشدار بخش مهمی از برنامه است، اما سامان دادن به یک سیستم خدمات میکروسکوپی آسان نیست. خوشبختانه به لطف ابزارهای در حال توسعه، این یک زمینه به سرعت در حال تحول است.

۸- کمک و فعالیت در پروژه های اوپن سورس

آیا شما پروژه‌های مورد علاقه‌ای دارید؟ اگر آری، پس شانس این را دارید که از آن‌ها کمک بگیرید و موارد جدیدی را یاد بگیرید. فقط یک مسئله مطرح می‌شود که با علاقه شما منطبق است یا نه، انجام این کار بهترین روند یادگیری به خصوص برای برنامه‌نویس هاست.

منبع 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@ofjcdkajflkldsjkfdsjkf
محمدرضا
برنامه نویس

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمدرضا

برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است