چرا در صحبت با مشتریان باید سرعت وبسایت را اولویت قرار دهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

چرا در صحبت با مشتریان باید سرعت وبسایت را اولویت قرار دهید

طی چند سال اخیر، به شرکت‌های کوچک و متوسط مدام گفته می شد که وبسایت‌شان را سازگار با موبایل بکنند، زیرا سازگاری با موبایل مهمترین و اساسی ترین دلیل برای موفقیت‌تان خواهد بود. نصیحت خوبی بود. 

خب، حال که این شرکت‌ها چنین واقعیتی را قبول کرده‌اند و وبسایت‌ شرکت‌شان را واکنشگرا کرده‌اند، حال قدم بعدی این چالش چیست؟

براساس حرف‌های گوگل و جستجوهای خودمان، موضوع بعدی که باید واقعا به آن توجه کرد سرعت وبسایت است. 

فکر کردن راجع به موضوع شبیه این است که: سرعت وبسایت چیزی است که به صورت ناخودآگاه وقتی وبسایت جدیدی را ایجاد می کنید در ذهن‌تان وجود دارد. در کنار همه موارد شما به تعداد پلاگین‌های نصب شده فکر می‌کنید و یا اینکه کیفیت پوسته‌ای که برای مشتری استفاده می‌کنید چقدر خوب است. اما حال واقعا نیاز است که به این معقوله با دقت بیشتری نگاه کنیم و آن را در جلو و مرکز کارهای‌مان قرار دهیم، همانطور که باید آن را با مشتری نیز به همین حالت در نظر بگیرید.

مطمئنا این موضوع ساده نخواهد بود، راهنمای زیر به شما کمک می کند تا با ابزارها و اطلاعاتی آشنا شوید که به شما کمک می کند تا برای پروژه بعدی در زمینه سرعت وبسایت آماده باشید.

قدم ۱: با گوگل شروع کنید

بیاید با این موضوع روبرو شویم: وقتی که به وبسایت جدیدی را برای مشتری درست می کنید مطمئن نمی توانید ویژگی های جدید را فقط بخاطر اینکه می‌گویید «چون من می گویم این خوب است پس باید باشد» اضافه نمایید. مشتری‌ها اینگونه راضی نمی شوند. اگر می‌خواهید برای این موضوع هوشمندانه برخورد کنید، باید نام گوگل را در اول بیاورید. همه افراد به سلطان خود باور دارد. مطمئنا در این حالت هیچکسی نمی پرسد که گوگل کیست که باید بگوید چنین کاری باید انجام شود!

برای اینکه بتوانید از گفته‌های برای توسعه وب خود استفاده کنید نیاز است که موارد زیر را به خوبی دنبال نمایید:

نقطه ۱ : برای شروع به آن‌ها الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۰ را نشان دهید که در آن گفته سرعت وبسایت یکی از فاکتورها برای بالا بردن رنکینگ است. 

نقطه ۲ : بعد از آن از ابزارهای تست سرعت وبسایت گوگل که با آن‌ها می‌توانیم سرعت بارگذاری وبسایت را بدانیم بگویید، این تست ها تنها شامل بارگذاری وبسایت روی دسکتاپ نمی شود بلکه روی موبایل ها نیز چنین تستی انجام داده خواهد شد.

نقطه ۳ : بعد از مسئله سازگاری با موبایل، گوگل سرعت وبسایت را به یکی از شاخصه ها برای بالا بردن رنک وبسایت در نظر می گیرد. 

نقطه ۴ : مطابق با یکی از آمارهای گوگل حدود ۵۳ درصد کاربران یک وبسایت را رها می‌کنند این مورد بدان دلیل است که بارگذاری کامل وبسایت بیشتر از ۳ ثانیه طول می کشد. بخاطر اینکه میانگین زمان بارگذاری صفحات به صورت کامل روی موبایل ۲۲ ثانیه است پس باید بگوییم که بهینه سازی سرعت وبسایت برای موبایل ها بسیار خوب عمل نکرده است.

خب چرا گوگل باید به بهینه بودن یک وبسایت تجاری برای بارگذاری در موبایل اهمیتی قائل باشد؟

خب، این موضوع به موفقیت در زمینه موتور جستجو برمی‌گردد و اینکه توانایی بسیار خوبی برای پیشنهاد دادن محتوای مربوط و با کیفیت نسبت به جستجوهای کاربران دارد. با آمدن و مهم شدن موضوع سرعت وبسایت ها، گوگل نیاز دارد تا این موضوع را به عنوان بخش مهمی از رنکینگ وبسایت‌ در نظر بگیرد. این کار کمک می کند تا کاربران بتوانند بهترین نتیجه و تجربه را از یک موتور جستجوگر روی موبایل‌/دسکتاپ‌شان دریافت کنند. با در نظر گرفتن چنین حالتی آن‌ها در استفاده از گوگل خوشحال‌تر و راضی تر می شوند. در نهایت آن‌ها بیشتر از گوگل استفاده می کنند. 

گوگل همیشه مواظب موضوع سرعت بارگذاری وبسایت ها بوده و هست، پس شرکت های کوچک و متوسط برای موفقیت و ادامه حیات‌شان باید به این نکته توجه کنند. 

قدم ۲: به آن‌ها در عمل نشان دهید

مطمئنا وقتی که طراحی واکنشگرا وارد عرصه طراحی وب شده بود توضیح دادن اینکه چه چیزی هست و یا اینکه چه فایده هایی دارد برای مشتری سخت بود، در چنین حالتی باید یک نمونه از چنین وضعیتی را به وی نشان می‌دادید. حتی علاوه بر آن برخی اوقات نیاز داشتید تا در رابطه با اینکه چرا این موضوع مهم است، بیشتر توضیح می‌دادید. مخصوصا وقتی که صحبت بر آن می شد که چنین کاری نیازمند میزانی زمان و هزینه است.

صاحبان وبسایت ها آنطور که ما راجع به مثال این حیطه فکر‌ می‌کنیم فکر نمی کنند. برای آن ها تجربه کاربری بهتر یا طراحی واکنشگرا اهمیتی ندارد بلکه برای آن ها تبادل  و نرخ جذب بیشتر اهمیت دارد. در پایان روز نیز آن ها در مورد شرایط خودشان مضطربانه فکر می کنند و در نهایت مجبور می شوند که تصمیمی بگیرند که در نهایت نیازمند صرف کردن پول بیشتری خواهد بود.

پس شما مجبور خواهید بود که اهمیت این موضوعات را به زبانی بگویید که آن‌ها درک کنند. 

بیاید با گفته های گوگل که چرایی اهمیت سرعت وبسایت روی موبایل را می‌گوید شروع کنیم.

زمان بارگذاری سریع‌تر به شما این کمک را می‌کند تا نرخ رنکینگ خود را در موتورهای جستجوگر بالاتر ببرید -دقیقا چیزی که شما می خواهید-. اما جدای از این مورد، سرعت بالای بارگذاری به تجربه کاربری وبسایت و نرخ تبادلات نیز کمک بسیاری خواهد کرد. گوگل پی برده که سرعت بالای وبسایت روی موارد زیر تاثیر می گذارد:

  • ۷۰ درصد کاربران در صفحاتی که زیر ۵ ثانیه بارگذاری می شوند مدت بیشتری باقی می مانند. 
  • ۳۵ درصد نرخ پرش کمتر می شود.
  • ۶۰ درصد بازدید داخلی در وبسایت افزایش پیدا می کند.

چیزی که در این زمینه مشکل ایجاد می کند این است که ۷۷ درصد وبسایت ها سرعت بارگذاری‌شان در دستگاه‌های موبایل ۱۰ یا بیشتر از ۱۰ ثانیه است. اگر وبسایت مشتری شما نیز در چنین دسته‌ای قرار دارد بدانید که با هر ثانیه تاخیر ۷ درصد نرخ تبادلات نیز کاهش پیدا می کند. 

در Duda ما به نیز به چنین نتایجی رسیده‌ایم که در آن ها ارتباط عظیمی بین زمان شروع وبسایت و نرخ تعامل موبایل وجود دارد. 

این روند وقتی فقط به دکمه‌های CTA نگاه می‌کنید نیز درست است.

موارد گفته شده به این معنا هستند که وبسایت هایی که زمان رندر اولیه‌شان زیر یک ثانیه اتفاق می افتد ۵۰ درصد نرخ تعاملات‌شان بیشتر از وبسایت‌های دیگر است. مطابق با داده هایی که مشاهده می کنیم برای هر ثانیه تاخیر تقریبا ۱۰ درصد نرخ تعاملات کاهش پیدا می کند.

قدم ۳: یک برنامه حمله برای توضیح دادن در مورد سرعت وبسایت داشته باشید

می دانیم که سرعت وبسایت یکی دیگر از مواردی است که بر سر آن باید با مشتری در نبرد باشید. شما در حال حاضر به آن ها از قول گوگل گفته اید که سرعت وبسایت چقدر اهمیت دارد. اما واقعا تنها این مورد کافی نیست.

گوگل برای اینکه وبسایتی بهینه برای موبایل داشته باشید یکسری نیازها را تعیین کرده که باید به آن ها توجه کنید: 

  • پیاده سازی کشینگ مرورگر
  • پاک کردن ریدایرکت به صفحات فرود
  • کوچک کردن فایل‌های اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس و جاوا‌اسکریپت 
  • فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر
  • اولویت بندی محتوای قابل مشاهده

برای اینکه مطمئن شوید چنین کارهایی را انجام داده‌اید یا خیر می‌توانید از طریق ابزار Google’s PageSpeed Insights مطمئن شوید. 

کار بعدی که باید در نقشه کاری‌تان انجام دهید این است که یک شریک یا همکار مورد اعتماد پیدا کنید تا بتواند ابزار مطمئنه را برای ساخت حالت سازگار با موبایل همراه با سرعت بالا را بدون هیچ مشکلی ایجاد کند. 

به عنوان مثال Duda یکی از این نمونه هایی است که از طریق آن می توانید مشکلات را حل نمایید. آن ها از راهی برای دوباره کانفیگ کردن وبسایت‌های مبتنی بر پلتفرم خودشان استفاده می کنند تا بتوانند در زمینه های گفته شده (سرعت بالا، بهینه سازی برای موبایل و...) به رویکردها و نگرش های گوگل نزدیک باشند. وبسایت های این پلتفرم در حال حاضر امتیازی در بین ۸۰ تا ۹۰ را برای ابزار گوگل ثبت کرده اند. 

البته این موضوع بدان معنا نیست که وبسایت های  Duda نمی توانند از این بهتر باشند و… اما باید بدانید که امتیاز بالا در آزمایشات گوگل می تواند تاثیر بسیار بالایی روی بازاریابی و فروش شما داشته باشد. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا