۷ دلیل برای اینکه برنامه‌نویس بیکاری هستید!
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۷ دلیل برای اینکه برنامه‌نویس بیکاری هستید!

در زمینه برنامه‌نویسی تا چه حدی خوب هستید؟ خب، شما برای اینکه یک کار داشته باشید و بتوانید در ماه به اندازه کافی پول دریافت کنید، باید به اندازه کافی برنامه‌نویس خوبی باشید. ممکن است تا به اینجای کار دوره‌های برنامه‌نویسی بسیاری را گذرانده باشید و دانش و توانایی کافی را برای انجام برخی کارها نیز داشته باشید. نیازی هم نیست که بگوییم دنیای برنامه‌نویسی بسیار وسیع است و تقاضای بسیاری برای استخدامی و... وجود دارد، اما با این وجود چرا شما هنوز بیکار هستید و نمی‌توانید پول در بیاورید؟ در این مطلب می‌توانید چندین دلیل برای این موضوع را مشاهده کنید:

۱. شما تلاش نمی‌کنید

مسلما پیدا کردن یک شغل سخت و کار بسیار آزار دهنده‌ای است، اما شما باید این کار را انجام دهید و با آن روبرو شوید. اگر چنین کاری را نکنید مطمئنا هیچوقت یک شغل مناسب را پیدا نخواهید کرد. هیچ شغلی به سراغ شما نمی‌آید شمایید که باید در تلاش برای یافتن آن باشید و سعی کنید که با یک شرکت یا سازمان مصاحبه بکنید. ممکن است در این راه صد‌ها بار شکست بخورید و جواب منفی بشنوید اما شما مجبور هستید که تلاش بکنید و ادامه بدهید. در غیر اینصورت شما گرسنگی خواهید کشید و در پایان نمی‌توانید قسط‌ها، قبض‌ها و... را پرداخت کنید.

سایت‌های بسیاری وجود دارند که به شما در جهت استخدامی و پیدا کردن کارفرما کمک می‌کنند. وبسایت‌هایی مانند Upwork، Indeed، StackOverflow Jobs و... انتخاب‌های بسیار خوبی در این مسیر هستند. شما باید تصمیم خودتان را بگیرید. همچنین سعی کنید همواره بجای انجام پروژه تنها برای یک شخص، آن را برای افراد مختلفی انجام دهید. در این صورت علاوه بر آنکه رزومه بهتری پیدا خواهید کرد، می‌توانید با گزینه‌های کاری و مشکلات بیشتری در روند کارتان آشنا بشوید. هیچوقت فراموش نکنید که نباید دست از تلاش کردن بردارید.

۲. شما نمونه کار ندارید

اگر می‌خواهید مشتری را متقاعد کنید که شما یک حرفه‌ای هستید، پس حتما باید نمونه کارهایی برای نشان دادن به مشتری داشته باشید. در غیر اینصورت چگونه می‌خواهید توانایی‌های خودتان را به نمایش بگذارید؟ پس همین الان سراغ ساختن یک سری نمونه کار بروید. اگر یک توسعه‌دهنده وب هستید پس سعی کنید که در ارتباط با وبسایت‌های مختلف (بلاگ، فروشگاهی، خبری و...) سایت‌هایی را توسعه دهید. اگر یک توسعه‌دهنده آندروید هستید، پروژه‌هایی را توسعه دهید و آن‌ها را در PlayStore قرار دهید. از این طریق می‌توانید با اعتماد به نفس بسیار بیشتری درخواست برای کار بدهید و مشتریان را جذب خودتان بکنید. داشتن یک حساب Linkedin نیز می‌تواند روی حرفه‌ای نشان دادن شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اینگونه می‌توانید اعتبار خودتان را به درجه‌ای بالا ببرید. وبسایت Codepen نیز برای نمایش کارهای‌تان به عنوان یک توسعه‌دهنده Front-End می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

۳. شما مدرک ندارید

امروزه بسیاری از توسعه‌دهندگان به صورت خودآموز همه چیز را یاد می‌گیرند. بسیاری از این افراد از دانشگاه بیرون می‌آیند و تصمیم به استفاده از منابع آنلاین برای یادگیری هر چیزی می‌گیرند. اما باید بگویم که داشتن یک مدرک در حوزه مهندسی کامپیوتر و یا موارد دیگر واقعا می‌تواند به شما کمک بکند تا یک شغل را از آن خود بکنید. اما اگر چنین موضوعی نیز برای تان فراهم نیست پس شاید بهتر باشد از طریق یک دوره آنلاین و یک مؤسسه معتبر آنلاین این کار را انجام دهید. در دوره‌های‌ آن‌ها شرکت بکنید و مدارک معتبری دریافت نمایید. سایت‌هایی مانند Udacity و EDX به این صورت کار می‌کنند. با وجود آنکه افرادی وجود دارند که باور دارند این مدارک به هیچ وجه مفید نیست اما باید بگویم که در برخی از شرایط این موارد می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

۴. شما خودتان را بروز نمی‌کنید

اختراعات و اکتشافات جدید در این دوره به صورت روزانه اتفاق می‌افتد. دنیای برنامه‌نویسی نیز به همین صورت است، هر روز چیزی تغییر می‌کند. از خودتان بپرسید که حال در دنیای برنامه‌نویسی چه چیزی جدید و پرطرفدار است؟ کدام کتابخانه است؟ کدام فریمورک شما را به نتیجه بسیار خوبی می‌رساند؟ چه محصولی برای ایجاد یک وبسایت واکنشگرا از همه بهتر است؟ سعی کنید همواره خودتان را بروز نگه دارید و تکنولوژی‌های جدید را بشناسید. بروز بودن به شما این امکان را می‌دهد که قبل از اینکه هر کس دیگری با یک تکنولوژی آشنا شود، شما از آن استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود که شما شانس بسیار بیشتری برای استخدام شدن داشته باشید.

۵. شما مشارکت نمی‌کنید

معمولا مشتریان و کارفرمایان دوست دارند که به پروفایل گیت‌هاب و دیگر وبسایت‌ها که قابلیت مشارکت در پروژه را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کنند، نگاهی بیاندازند. این نقطه شروع بسیار خوبی برای افزایش شانس‌تان برای استخدام شدن و کار کردن است. پس سعی کنید که یا پروژه خودتان را بسازید و یا اینکه روی یک برنچ جدید مربوط به یک پروژه متن باز کار کنید و آن را توسعه بدهید. نیازی نیست که روی پروژه‌های بسیار بزرگی مشارکت داشته باشید، اما کار روی یک سری از چیزهای کوچک می‌تواند به شما کمک بسیاری بکند. جدای از اینکه چنین موضوعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید توانایی‌های‌تان را بهتر بکنید، به کارفرمایان نیز بیشتر در جهت پیدا کردن شما کمک می‌کند.

۶. شما تجربه کاری ندارید

شاید تعجب بکنید و از خودتان بپرسید که: «چگونه می‌شود بدون اینکه کسی مرا استخدام بکند، تجربه کسب کنم؟». در جواب این سوال‌تان باید بگویم که برای اولین کارهای‌تان حتما نیازی به دریافت پول ندارید. نظرتان چیست که به صورت کارآموز و یا داوطلب روی یک پروژه مربوط به یک سازمان غیر انتفاعی کار بکنید.  اینگونه می‌توانید تجربیات‌تان را بالاتر ببرید. پیشنهاد کارها به صورت رایگان ممکن است در ابتدا بسیار رضایت بخش نباشد اما برای فردی که تازه کار است این موضوع مطمئنا می‌تواند مؤثر باشد و تجربه کاری، توانایی‌های جدید و CV ارزشمندی را در نهایت برای فرد تولید کند.

۷. شما متصل نیستید

شناخت افراد درست و مربوط، به شما بسیار کمک می‌کند. داشتن یک دوست شاغل که در زمینه برنامه‌نویسی کار می‌کند، به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک شغل خوب را پیدا کنید. اگر نمی‌توانید دوستانی واقعی پیدا کنید پس می‌توانید سراغ شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توییتر و...) بروید. اینگونه می‌توانید خودتان را به دنیا معرفی کنید.

ممکن است که اولین شغل‌هایی که پیدا می‌کنید بسیار ایده‌آل نباشند اما رفته رفته می‌توانید با انگیزه دادن به خود به خواسته‌های شغلی‌تان برسید. سعی کنید تا آن زمان توانایی و تجربیات کاری‌تان را بالا ببرید. در این صورت کارفرما می‌تواند به سرعت شما را پیدا کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات