جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۹ شخصیت که یک استارتاپ برای رسیدن به موفقیت به آن نیازمند است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۹ شخصیت که یک استارتاپ برای رسیدن به موفقیت به آن نیازمند است

کارآفرینی برای قرن‌ها، افراد رویاپرداز و خلاق را به خود جلب کرده است. در سال‌های اخیر، آنها به یک وسواس فرهنگی تبدیل شده‌اند. حتی کسانی که علاقه‌ای به این مسائل ندارند هم برای خلق چیزی جدید فریب خورده‌اند. اما قبل از اینکه غرق در هیجان استارتاپ شوید، لحظه‌ای بنشینید و به شخصیت خود فکر کنید.

چرا؟ چون چیزهای زیادی وجود دارد که به موفقیت یا شکست یک استارتاپ کمک می‌کند. یکی از تاثیرگذارترین مسائل در موفقیت و شکست استارتاپ، شخصیت است. برای بارها، ماهرترین کارگران به جای دارایی به بدهی تبدیل می‌شوند چون شخصیت و ذهنیت لازم برای کارمند بودن در یک استارتاپ را ندارند. استارتاپ‌ها مانند ۹ مورد زیر، نیازمند ویژگی و شخصیت‌های منحصر به فردی هستند. آیا برای رسیدن به موفقیت دارای شخصیتی درست هستید؟

۱. بینا

نقش بینا، الهام بخشیدن به گروه، ارائه ایده‌های جدید و ترغیب دیگران است. یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های بینا، توانایی تفکر خارج از محدوده فردی است. در حالیکه بینا قادر به ارائه ایده‌های عالی است، این عضو از تیم باید قادر به ارائه اطلاعات اساسی و مهم نیز باشد. بیشتر بنیانگذاران و مدیران در تجارت، دارای بینایی هستند، اما نباید تنها افراد شرکت باشند که توانایی تصور کردن ارتقای کار به سطح بعدی را داشته باشند. برای بسیاری از کارکنان داشتن یک شخصیت بینا بسیار مهم است. زمانی که فردی رویاپرداز، انگیزه و شوق خود را از دست می‌دهد، باید شخصی وجود داشته باشد تا دوباره دستش را گرفته و او را بلند کند. مراقب باشید که شخصیت متفکر شما درگیر حواس پرتی نشود.

۲. پیگیر

هنگامی که بینا یک رویا را به اشتراک می‌گذارد، شخصیت پیگیر آن را دریافت و اجرا می‌کند. کارگرانی که شخصیتی پیگیر دارند، مدیران بزرگی را تشکیل می‌دهند. آن‌ها ساختاری را که شرکت به آن نیاز دارد ارائه داده و اجازه نمی‌دهند که دیگران ایده‌هایشان را از دست دهند. در حالیکه بینایی لازم است، فرد پیگیر متوجه می‌شود که گروه برای مشغول به کار ماندن نیازمند کارهای قابل درک و ملموس است. پیگیر نقش‌ها را مشخص می‌کند، اهداف را تعیین می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه مشارکت‌هایشان را درک می‌کنند.

پیگیری قابل دسترسی است. اعضای گروه در ارائه ایده‌های خود برای بررسی احساس راحتی می‌کنند.  رهبران پیگیر قابل اعتماد هستند. مراقب باشید برای رساندن دیگران به رویاهایشان، آرزو و رویاهای خودتان را قربانی نکنید.

۳. ذهن خوان

ذهن خوان، دیدگاه کلی شرکت را می‌بیند و حرکت بعدی را پیش بینی می‌کند. این افراد به جهت گیری بسیار کمی نیاز دارند و به انگیزه شخصی متکی هستند. شهود، نوآوری و اختراع از ویژگی‌های خواننده‌های ذهن است. مراقب باشید که مرزها و محدودیت‌ها را زیرپا نگذارید.

۴. با تجربه

تقریبا نیمی از تمام استارتاپ‌های ناموفق، عدم نیاز بازار به محصولات خود را مقصر می‌دانند. بهترین شرکت‌ها آن‌هایی هستند که کمبودهای بازار را رفع می‌کنند. برای انجام این کار، آنها به افراد دارای تجربه در دنیای واقعی تکیه می‌کنند. این نوع شخصیت دارای تجربه است. این اعضای گروه از مشکلی که شرکت سعی در حل آن دارد رنج برده‌اند. آن‌ها تجربه‌ها را از ناکامی و مشکلات گذشته بدست آورده‌اند و از آن‌ها در جهت پیشرفت و بهبودی استفاده می‌کنند. آن‌ها فروتن و مایل به پذیرش چالش‌ها هستند. آن‌ها شفاف و مشتاق کمک به شرکت در جهت رسیدن به موفقیت هستند. مراقب باشید چون تجربه‌های گذشته شما دلیل بر همه چی دان شدن شما نیست.

۵. تقویت کننده روحیه

در یک استارتاپ، شکست خوردن برای همه آسان است. تقویت کننده روحیه، روح و روان را بالا نگه می‌دارد. وقتی کارها زیاد می‌شوند و سطح استرس بالا می‌رود، کارکنان می‌توانند به سادگی درگیر شده و سطح بهره وریشان کاهش پیدا کند. آن‌ها بقیه گروه را تنظیم کرده و روی وظیفه مورد نظر تمرکز می‌کنند. این تکنیک برای بهره وری کوتاه مدت مناسب است اما در درازمدت می‌تواند آسیب‌رسان باشد. تقویت کننده روحیه همه را به گروه متصل می‌کند. این کارگران، با کمک و همکاری می‌توانند در تعادل مشارکت‌های فردی به گروه کمک کنند. مراقب باشید که حواس هم گروهی‌هایتان را پرت نکنید.

۶. زنبور کارگر

همه باید کمی از شخصیت زنبور کارگر را داشته باشند اما برخی از افراد این ویژگی را بیشتر از دیگران دارند. رنبور گارگر می‌تواند در روز بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید کار کند. بهره وری و سازندگی آن‌ها خارج از حد و اندازه است. افرادی که همچین شخصیتی را دارند هرگز نمی‌گویند "این کار در شان من نیست". آن‌ها همیشه و هرکجا که به آن‌ها نیاز باشد در دسترس هستند. مراقب باشید که یک وقت شکست نخورید.

۷. جاه طلب

متجاوز، مشتاق، پرشور، پویا، پرانرژی و با انگیزه از جمله صفت‌هایی هستند که بیشتر با جاه‌ طلبی در ارتباط هستند. اینگونه افراد به توانایی خود در رسیدن به موفقیت اطمینان دارند. آن‌ها به راحتی دلسرد نمی‌شوند و از تصمیماتی که گرفته‌اند اجتناب نمی‌کنند.

۸. مراقب

مراقب نیازهای همه را در اولویت قرار می‌دهد. آن‌ها به دنبال بهترین علایق مشتریان و شرکت هستند. مراقب، بازیکن نهایی گروه است. اینگونه افراد زودتر از همه می‌آیند و دیرتر از همه کار را ترک می‌کنند. آن‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا همه ی کارها راحت تر اجرا شود. آن‌ها تجربه‌های دیگران را بهبود می‌بخشند.

۹. تعیین کننده

استقامت یک ویژگی شخصیتی است که نمی‌توان از این لیست کنار زده شود. در هر استارتاپ، موانعی در مسیر وجود دارند که باید از آن‌ها عبور کنید و کوه‌هایی وجود دارند که باید از آن‌ها بالا بروید. مهم نیست که ایده شما چقدر بزرگ و فوق‌العاده باشد، هر شغلی با چالش‌هایی روبرو می‌شود. افراد تعیین کننده کمی عمیق‌تر کاوش می‌کنند و در موقعیت‌های دشوار همچنان پابرجا می‌مانند. بیخیال شدن از کاری که انجام می‌دهید گزینه انتخابی شما نیست. مراقب باشید که شما نباید در برابر منفی بودن محیط کار تسلیم شوید. قوی باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است