موثرترین مفاهیم برای بهتر شدن در برنامه نویسی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

موثرترین مفاهیم برای بهتر شدن در برنامه نویسی

من به خودم قول دادم که روی مهارت‌های برنامه نویسی و نرم افزاری خود تمرین کنم. به عنوان یک برنامه نویس، باید این مسئله را به یک عادت تبدیل کنید. اگر مهارت‌های خود را تقویت نکنید، کارتان به پایان خواهد رسید.

خوشبختانه در این مقاله 8 مفهوم را برای بهبود حرفه برنامه نویسی شما بیان خواهم کرد. من این مفاهیم را به راحتی در عادات روزمره خود گنجاندم:

1. یادداشت بردارید

هنگام خواندن مطالب آموزشی یا گذراندن دوره‌های مربوط به زبان‌های برنامه نویسی، نباید فقط آن‌ها را حفظ کنید. این کار ممکن است کمی سخت باشد. شما باید پروژه‌هایی را انجام دهید که بتوانید از آن‌ها یادداشت‌برداری کنید. با این کار بدون اینکه متوجه شوید، به مرور زمان همه چیز را درک خواهید کرد.

2. باید تمرکز کنید

برای اینکه در کارهای خود به مهارت برسید، ابتدا باید خواسته‌های خود را بشناسید. سپس بازار مورد نظر خود را برای کار کردن انتخاب کنید. آیا می‌خواهید با اپلیکیشن‌ها، پلتفرم‌های وب یا دسکتاپ کار کنید؟ برای هر یک از این زمینه‌ها، طیف وسیعی از زبان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کار کردن استفاده کنید. یک زبان را انتخاب کرده و روی آن متمرکز شوید. شرکت‌ها به دنبال کسانی هستند که در یک حیطه خاص تخصص دارند.

3. روی منطق خود کار کنید

توانایی شما در ارائه راهکار و حل مشکلات، یک مزیت بسیار خوب محسوب می‌شود. همیشه باید روی این توانایی خود کار کنید. انجام دادن پروژه‌ها و تمرین‌های پیچیده‌تر، به نفع شما خواهد بود. اگر از زبان‌های برنامه نویسی برای حل مشکلات واقعی استفاده نکنید، تسلط پیدا کردن روی آن‌ها هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

4. بازار چیزهایی لازم را به شما می‌گوید

وقتی زمینه کاری و مجموعه تکنولوژی‌های موردعلاقه خود را انتخاب کردید، باید به دنبال فرصت‌های شغلی باشید. یک لیست از محبوب‌ترین الزامات را تهیه کنید. مهم نیست که چقدر در تکنولوژی‌های انتخابی خود مهارت دارید، چون شرکت‌ها تعیین می‌کنند که باید روی چه موضوعاتی تسلط پیدا کنید. اگر نخواهید آن موضوعات را یاد بگیرید، نمی‌توانید در شرکت مورد نظر استخدام شوید.

5. از Git و GitHub استفاده کنید

شاید یک ابزار فوق‌العاده باشد، اما قطعاً برای حرفه شما نیز سودمند خواهد بود. می‌توانید پروژه‌های خود را در آن ذخیره کرده، از پروژه‌های دیگران درس گرفته و شایستگی خود را به شرکت‌ها ثابت کنید.

6. نمونه‌کار داشته باشید

یک وبسایت بسازید و پروژه‌های خود را در آن به نمایش بگذارید. افراد مشتاق را به مخزن git هدایت کنید تا با کدها آشنا شوند. اگر می‌خواهید بدون داشتن تجربه استخدام شوید، این مسئله یکی از موارد اساسی به شمار می‌آید.

7. در سایر پروژه‌ها شرکت کنید

GitHub به شما اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های دیگران شرکت داشته باشید. این مسئله باعث می‌شود تا شرکت‌ها به مهارت‌های برنامه نویسی شما پی ببرند. همچنین با شرکت داشتن در پروژه‌های کوچک و بزرگ، به شرکت‌ها می‌فهمانید که توانایی کار کردن در یک تیم را دارید.

8. به دانشگاه اجازه ندهید در مطالعات شما دخالت کند

دانشکده‌ها هم بسیار مهم هستند اما نباید اجازه‌ی دخالت کردن در مطالعات را به آن‌ها بدهیم. آن‌ها بیشتر اوقات شما را وادار می‌کنند به چیزهایی فکر کنید که با واقعیت مطابقت ندارد. همه چیز را فوراً نپذیرید. به درستی انتقاد کنید و ذهن قدرتمندی را پرورش دهید.

شما با تمرین کردن می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. مفاهیم گفته شده باید به شما در بهتر شدن کمک کند، بنابراین آن‌ها را به خاطر بسپارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 3 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی