ترندهایی از UI و UX كه نبايد از دست بدهيد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

ترندهایی از UI و UX كه نبايد از دست بدهيد

ترندهای UI و UX در سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن به عنوان بخشی از تحولات ۵G در سیطره لغت "سرعت" هستند. با نزدیك شدن باز‌ی‌های المپیك توكیو ۲۰۲۰، ما همچنین شاهد صعود استفاده از گرافیك‌های شخصی‌سازی شده خواهیم بود.

نسل ۵G رسما آغاز گشته است. به زودی، پیشرفت ۵G بر روی شیوه طراحی وبسایت‌هایمان، برنامه‌های موبایل و غیره به نحو مثبتی تاثیر خواهد گذاشت. در سال ۲۰۲۰ و پس از آن، ترندهای UI و UX تحت تاثیر تغییراتی كه ۵G به همراه دارد قرار می‌گیرند. در اینجا برترین ترندهای UI و UXی را كه باید در سال ۲۰۲۰ در نظر بگیرید را ذكر كرده‌ایم.

ترندهای UI در سال ۲۰۲۰

ترندهای UX در سال۲۰۲۰

  • طراحی برای سرعت
  • دیگر به لودرها نیازی نیست
  • مالكیت محصول در همه جا
  • تبدیل شدن حسابرسی UX به ترند

۱. گرافیك‌های شخصی سازی شده

ترندهایي از UI و UX كه نبايد از دست بدهيد

یك تصویر خوب به همراه افرادی مرتبط با كسب و كارتان همیشه به تجارت شما ارزش می‌بخشد. به علاوه، تجارت شما قانع كننده‌تر و رساتر خواهد بود.

هرچند اگر چنین تصویری نداشته باشید، خرید تصاویر از قبل طراحی شده با چهره‌های ناآشنا الزامی نیست. در عوض، به فكر طراحی گرافیك‌های منحصر به فرد خود در وبسایت یا محتواهای دیجیتال خود باشید. تصادفا، بازی‌های المپیك توكیو در سال ۲۰۲۰ صورت می‌گیرند، زمانی كه به ژاپن فكر می‌كنید، گرافیك‌ها، مانگا، و انیمه به ذهن شما می‌رسد. این امر به استفاده از گرفیك‌های منحصر به فرد و كاراكترهای ویژه، الهام می‌بخشد. 

۲. گرافیك‌ها و افكت‌های متحرك

بارگذاری یك انیمیشن پیچیده ممكن است برای كاربران بسیار كند باشد. چنین نگرانی‌هایی در سال ۲۰۲۰ و پس از آن با ظهور ۵G وجود نخواهد داشت.

۵G كاملا نحوه كنونی طراحی ما را تغییر می‌دهد. یك وبسایت با تصاویر و محتوای ثابت ممكن است هنوز هم قابل قبول باشد اما ممكن است در آینده كسل كننده و یكنواخت محسوب شود. تركیب ۵G و كیفیت نمایش بسیار بهتر موبایل به طراحان این امكان را می‌دهد كه در زمینه متون، فونت‌ها، گرافیك‌ها، ورودی عناصر مختلف و غیره خلاق باشند.

۳. استفاده از گرادینت‌های دارای تضاد كمتر

اكنون نیز از گرادینت‌ها استفاده می‌شود. در سال ۲۰۲۰، وبسایت‌های بیشتری شروع به پذیرش گرادینت‌های دارای تضاد كمتر مانند آبی به آبی كمرنگ، خاكستری روشن به خاكستری تیره و غیره می‌كنند.

۴. طراحی برای سرعت

همانطور كه پیشتر نیز عنوان شد، ۵G بالاخره در سراسر جهان درحال گسترش است. سرعت انتقال داده‌ها و زمان تاخیر به طرز چشم‌گیری بهبود خواهد یافت. این مساله به این معنی است كه كندی در هر صفحه‌ای، هر عملكردی، و هر زمانی دیگر برا كاربران قابل قبول نیست.

شایعه شده است كه تمامی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ با قابلیت ۵G عرضه شده‌اند.

 یك وبسایت كندتر یا برنامه دیجیتال كند با یك UX بد عنوان می‌شود. قبل از انجام هر نوع تحقیق UX، مطمئن شوید كه سایت شما سریع بوده یا در غیر این صورت اولین بازخوردتان از كاربرانتان این خواهد بود كه "این سایت كند است:.

۵. دیگر نیازی به لودرها نخواهد بود

ترندهایي از UI و UX كه نبايد از دست بدهيد

به عنوان بخشی از رویكردهای خوب UX، درصورتی كه بارگذاری صفحه شما بیش از چند ثانیه طول می‌كشد، یك لودر (دكمه‌ای كه نشان می‌دهد صفحه درحال بارگذاری شدن است) جهت اطلاع وضعیت و جلوگیری از راهبری به صفحات دیگر لازم است. بعضی از رویكردهای خوب UX مانند لودر دیگر با ۵G مورد نیاز نخواهند بود.

نكته: اگر فراخوان به اقدامتان یا Call-to-action، مانند تایید سفارش یا انتقال پول، نیازمند مدتی زمان جهت پردازش است، ممكن است بخواهید لودرهایتان را نگه دارید.

۶. مالكیت محصول در همه جا

برای شركت‌ها یا موسسات حاضر در تجارت دیجیتال، دیگر داشتن چندین مالك محصول در شركت امر جدیدی نیست. مالكین محصول برنامه موبایل، مالكین محصول پشت صحنه، و جایگاه مالكین محصولات سئو، وجود دارند. یك مالك محصول مسئولیت یك محصول دیجیتال، از مدیریت نیازمندی‌های كاربر و نظارت بر روی مراحل توسعه گرفته تا اطمینان حاصل كردن از آزمایش‌ و بهبودهای پی در پی، با هدف نهایی افزایش ارزش برای كاربران نهایی، است.

از سال ۲۰۲۰ به بعد، لغت مالك محصول، به طرز گسترده‌ای در سرتاسر صنعت دیجیتال و كسب و كارهای غیردیجیتال سنتی به كار برده خواهد شد. شما حتی ممكن است صاحب محصول سبزیجاتی یا گوشتی برای یك شركت تحویل خواربار فروشی یا سوپرماركت را نیز مشاهده كنید.

۷. تبدیل شدن حسابرسی UX به ترند

هدف یك حسابرس مالی مستقل در حسابداری اطمینان حاصل كردن از تطابق صورت‌حساب‌های مالی با قوانین حسابداری است، یك حسابرس UX به مدیریت جهت بررسی عملكرد محتواهای دیجیتال بر اساس استانداردهای صنعت كمك كرده و تعیین می‌كند كه آیا طبق آخرین ترندها و تكنولوژی است یا خیر.

برای شركتی متكی بر فروش آنلاین، یك حسابرسی UX سالانه برای حفظ رقابت و جهت كشف مشكلاتی كه ممكن است در وبسایت/اپ/نرم‌افزار/پلتفرم خود از وجودشان ناآگاه باشید، امری ضروری است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

4 سال پیش
/@sorryimzhino57
ژینو عباسی
مترجم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ژینو عباسی

مترجم

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات