چرا همواره باید ساختار وبسایت‌تان را آپدیت کنید؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چرا همواره باید ساختار وبسایت‌تان را آپدیت کنید؟

آخرین باری که وبسایت خود را با جدیت بررسی کردید، چه زمانی بود؟ در دنیای آنلاین امروز، وبسایت‌ها مانند ظاهر تجارت‌های شما هستند. آن‌ها شخصیت و اهداف شما را به دیگران نشان خواهند داد. وبسایت‌ها همراه با کسب و کارتان رشد می‌کنند.

تمام تکنولوژی‌ها به مرور زمان تغییر خواهند کرد. چیزهایی که قبلاً جدید و مدرن بود، شاید امروز قدیمی و بلااستفاده در نظر گرفته شود. با پاسخ دادن به این 7 سوال می‌توانید بخش‌های کلیدی وبسایت خود را شناسایی و بهبود ببخشید.

1. چگونه وبسایت من در برابر رقبا ایستادگی می‌کند؟

از سایت‌های رقیبان خود یک لیست تهیه کرده و ظاهر، طراحی و عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. قابلیت‌های کاربردی را پیدا کنید و آن را در وبسایت خود بگنجانید. به چیزهایی که رقبا جا انداختند، پی ببرید. وبسایت شما چه ویژگی‌های متمایزی نسبت به دیگران دارد؟ باید آن ویژگی‌ها را برجسته‌تر کنید.

2. آیا بازدیدکنندگان می‌توانند خواسته‌های خود را به آسانی در وبسایت من پیدا کنند؟

کاربران باید بتوانند به راحتی از وبسایت شما استفاده کنند. خودتان را جای بازدیدکنندگان بگذارید و ببینید که یافتن اطلاعات کلیدی در سایت چقدر آسان است. بازدیدکنندگان با چند کلیک می‌توانند به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا کنند؟ به لینک‌های خراب و جا به جا شدن صفحات دقت داشته باشید و این مسائل را همراه با محتوای قدیمی خود برطرف کنید.

3. آیا طراحی وبسایت من برای موبایل‌ها واکنش‌گراست؟

ایندکس اول موبایل دیگر چیز جدیدی نیست و امروزه به طور گسترده در حال اجراست. وبسایت‌ها باید برای استفاده در تمام پلتفرم‌ها بهینه شده باشند. کاربران زیادی از موبایل‌ها و تبلت‌ها برای بازدید از وبسایت‌ها استفاده می‌کنند. در حال حاضر گوگل اولویت‌بندی را به وبسایت‌های سازگار با موبایل می‌دهد. گوگل بیان داشته که وبسایت‌های ناسازگار با موبایل را جریمه خواهد کرد. وبسایت‌های متخطی در رتبه‌بندی‌ها شاهد ضرر قابل توجهی خواهند بود. شما با قرار دادن URL وبسایت خود در ابزارهایی خاص، می‌توانید واکنش‌گرا بودن آن را بررسی کنید.

4. آیا سایت من هنوز از Flash استفاده می‌کند؟

Flash در گذشته یک عنصر کلیدی در تمام وبسایت‌های جدید بود، اما حالا محبوبیت خود را کاملاً از دست داده است. احتمالا مرورگرها در آینده از Flash پشتیبانی نخواهند کرد. اگر به دنبال در دسترس قرار دادن وبسایت خود برای مخاطبان آینده هستید، باید از همین امروز اقدام کنید.

5. چه مقدار ترافیک دریافت می‌کنم؟

افراد بسیاری از عملکرد وبسایت خود و مقدار بازدیدکنندگان جذب شده اطلاع ندارند. من معمولاً این اشتباه را در مشتریان بسیاری مشاهده کرده‌ام. برای باخبر شدن از نتیجه‌دهی وبسایت خود باید آن را به طور مداوم تحت نظر داشته باشید. می‌توانید برای نظارت بر عملکرد سایت خود از ابزاری مانند Google Analytics استفاده کنید.

آیا ترافیک وبسایت شما به مرور زمان کاهش یافته است؟ آیا افراد کمتری از وبسایت بازدید می‌کنند؟ آیا در وبسایت می‌مانند یا فوراً آن را ترک می‌کنند؟ نرخ پرش به رتبه‌بندی جستجوی سایت‌تان کمک خواهد کرد. این نرخ به مدت زمان حضور یک شخص در سایت شما اشاره دارد. خروج فوری کاربران از وبسایت شما به موتورهای جستجو می‌فهماند که اطلاعات مفیدی در سایت خود ندارید.

6. آیا وبسایت من برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است؟

اگر می‌خواهید وبسایت خود را بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهید، باید آن را با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی مختلف بهینه کنید. SEO یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک فرآیند دقیق بوده که گاهاً باعث گیج شدن افراد می‌شود. اگر در این زمینه با مشکل مواجه شدید، باید یک متخصص را برای انجام آن استخدام کنید.

اگر نمی‌خواهید کسی را استخدام کنید، می‌توانید از ابزارهای موجود برای بهینه‌سازی استفاده کنید. بسیاری از این ابزارها به طور رایگان در اختیار مردم قرار داده شده است.

7. سرعت بارگذاری وبسایت من چقدر سریع است؟

سرعت بارگذاری وبسایت بسیار اهمیت دارد. معمولاً یک سایت خوب در 2 ثانیه بارگذاری می‌شود. تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری می‌تواند نرخ تبدیل شما را تا 7 درصد کاهش دهد.

نکات حرفه‌ای

تصاویر موجود در وبسایت را برای بارگذاری سریع‌تر بهینه کنید. وبسایت‌های زیادی دارای تصاویر بزرگ هستند، این مسئله زمان بارگذاری را افزایش خواهد داد. تغییر دادن اندازه تصاویر باعث سریع‌تر شدن سرعت بارگذاری می‌شود. اگر وبسایت شما در عرض 3 ثانیه بارگذاری نشود، حدود 40 درصد از کاربران آن را ترک خواهند کرد.

از یک ابزار تست سرعت مانند GTmetrix برای تست سرعت بارگذاری سایت خود استفاده کنید. علاوه بر پی بردن به سرعت بارگذاری سایت می‌توانید به راهکارهایی برای بهبود آن نیز دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید از این ابزار برای آنالیز کردن بارگذاری صفحه سایت در 28 سرور (7 منطقه مختلف) استفاده کنید.

جمع‌بندی

وبسایت‌ها برای استراتژی بازاریابی دیجیتال ما اهمیت دارند. برای بهینه‌سازی کردن وبسایت خود به زمان و منابع نیاز خواهید داشت. اگر به عملکرد کسب و کار خود اهمیت می‌دهید، باید وبسایت‌تان را نیز جدی بگیرید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا