جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
آیا می‌خواهید که یک میلیونر شوید؟ سریعا این ۱۵ کار را انجام دهید - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

آیا می‌خواهید که یک میلیونر شوید؟ سریعا این ۱۵ کار را انجام دهید - بخش اول

اکثر مردم دعا می‌کنند که شرایطشان به طور جادویی تغییر کند. آن‌ها تمایل ندارند که خودشان را بهتر کنند و در نتیجه بتوانند به طور فعالانه شرایط خود را بهتر کنند. برخلاف اکثر مردم که فقط منتظر شانس می‌مانند، شما می‌توانید به دنبال تبدیل شدن به فردی باشید که مهارت‌ها و قابلیت‌های خوبی دارد تا کارهای هوشمندانه‌ای انجام دهد. شما می‌توانید به فردی تبدیل شوید که کارهایی با تاثیر بالا انجام می‌دهد. کار شما می‌تواند مشکلات بزرگ را حل کند، زندگی مردم را بهتر کند و مورد توجه افراد مهم که همکار شما هستند قرار گیرد. به اشتراک گذاری کار خود، باعث می‌شود که کار شما خوب به نظر برسد.

کیفیتی که شما به عنوان یک شخص هستید و کاری که انجام می‌دهد، کاملا تحت کنترل شماست. اما نمی‌توانید دعا کنید که اتفاق بیفتد. شما باید نوعی شخص باشید که به طور طبیعی موفقیتی که به دنبالش است را جذب می‌کند.

با بخش اول این مقاله، همراه ما باشید:

۱. حداقل ۱۰ درصد درآمد خود را بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید

اگر برای چیزی هزینه نکنید،‌ به ندرت به آن توجه می‌کنید. اکثر مردم چیزهای رایگان را می‌خواهند. اما اگر چیزی رایگان به دست بیاید، به ندرت آن را غنیمت می‌دانند. به ندرت آن را جدی می‌گیرند.

چقدر بر روی خود سرمایه گذاری می‌کنید؟ چقدر به خود متعهد هستید؟ اگر بر روی خود سرمایه گذاری نمی‌کنید، پس هیچ نقشی در بازی زندگی خود ندارید. اگر بر روی کسب و کار خود سرمایه گذاری نشده‌اید، پس احتمالا کار کیفیت بالایی انجام نمی‌دهید. اگر بر روی روابط خود سرمایه گذاری نشده‌اید،‌ پس بیشتر بر روی چیزی که می‌توانید به دست بیاورید متمرکزید؛ نه چیزی که می‌توانید بدهید.

وقتی که به پیشرفت شخصی می‌رسد، سرمایه گذاری کردن ۱۰ درصد درآمد خود بر روی خودتان، یک بازدهی ۱۰۰ برابر خواهد داشت. برای هر دلای که بر روی تحصیلات، مهارت‌ها و روابط خود صرف می‌کنید، حداقل ۱۰۰ دلار پس خواهید گرفت.

اگر می‌خواهید کار بسیار خوبی انجام دهید، باید خود را با مربیان مناسب احاطه کنید. هر چیزی که در آینده خوب انجام خواهید داد، نتیجه آموزش با کیفیت خواهد بود. اگر در کاری بد هستید، آموزش با کیفیتی دریافت نکرده‌اید. بهترین آموزش‌ها، آن‌هایی هستند که در آن‌ها به مربی خود پول می‌دهید. معمولا هر چه بیشتر خرج کنید، بهتر است، زیرا رابطه را جد‌ی‌تر خواهید گرفت. شما یک مصرف کننده خالص نخواهید بود. در عوض، بر رویتان سرمایه گذاری خواهد شد که از این رو بهتر گوش خواهید داد. بیشتر اهمیت خواهید داد. بیشتر متفکر و درگیر خواهید بود. و البته بهای بیشتری برای موفق نشدن وجود خواهد داشت.

من ۳.۰۰۰ هزار برای کمک گرفتن از یک نویسنده موفق در نوشتن اولین کتاب خود سرمایه گذاری کردم. آن ۳.۰۰۰ هزار حدود ۴ یا ۵ ساعت از زمان او را برای من آورد. اما در آن ۴ یا ۵ ساعت، او هر چه که برای ساخت یک کتاب شگفت انگیز نیاز داشتم را به من یاد داد. او برای من منابعی را فراهم کرد که روند کار من را شدیدا تسریع دادند. با کمک او، من عملا توانستم یک نماینده داشته باشم و یک قرار داد برای کتاب خود ببندم.

اگر من بیش از حد درباره آن ۳.۰۰۰ هزار دلار نگران بودم، مطمئنم که تا به امروز همچنان کتابی ننوشته بودم. در بهترین حالت، می‌توانستم یک کتاب خیلی بد بنویسم. من آنچنان انگیزه دار و سرمایه گذاری شده نمی‌بودم، و کارهای مورد نیاز را به تاخیر می‌انداختم.

اگر پول زیادی ندارید، قطعا می‌توانید یک کتاب بخرید. چقدر پول و زمان بر روی تفریح، لباس و غذا صرف می‌کنید؟ مسئله اولیت‌بندی است. تنها وقتی که انگیزه به واقعیت رساندن یک چیز را دارید، بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنید. به علاوه مربی، باید در برنامه‌های آموزشی مانند دوره‌های آنلاین، کتاب‌ها و... هم سرمایه گذاری کنید.

سطح موفقیت شما می‌تواند مستقیما بر حسب سطح سرمایه گذاری شما اندازه گیری شود. اگر نتیجه‌ای که می‌خواهید را دریافت نمی‌کنید، علت آن این است که به اندازه کافی سرمایه گذاری نکرده‌اید. سرمایه گذاری اول شما، باید خودتان باشد.

کسی که شما هستید، این موارد را تعیین می‌کند:

  • کیفیت ازدواجتان.
  • کیفیت والدی که خواهید بود.
  • کیفیت کاری که انجام می‌دهیم.
  • سطح خوشحالی‌ای که خواهید داشت.

این چیزی است که پس از سرمایه‌گذاری مالی بر روی چیزی دریافت می‌کنید. شما بسیار به آن یک چیز متعهد می‌شوید. در نهایت، به نقطه غیری قابل بازگشت خواهید رسید. اینقدر متعهد خواهید بود که عقب کشیدن مسخره به نظر خواهد رسید. از این رو، باید واقعا بدانید که چه چیزی می‌خواهید و چرا آن را می‌خواهید. اگر این دو را نمی‌دانید، متعهد بودن می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد.

۲. حداقل ۸۰ درصد زمان آزاد خود را بر روی یادگیری سرمایه گذاری کنید

اکثر مردم مصرف کننده هستند، نه خالق. آن‌ها به کار می‌روند تا حقوق بگیرند، نه این که تغییری ایجاد کنند. وقتی که با دستگاه‌های خود تنها گذاشته می‌شوند، وقت خود را نیز مصرف می‌کنند. تنها با سرمایه گذاری زمان می‌توانید زمان پس بگیرید. تقریبا هر ثانیه‌ای که بر روی رسانه‌های اجتماعی صرف می‌شود، زمان مصرف شده است. شما نمی‌توانید آن زمان را پس بگیرید. این کار به جای این که آینده شما را بهتر کند، آن را بدتر می‌کند. درست به مانند خوردن غذای بد، هر لحظه مصرف شده وضعیت شما را بدتر می‌کند. و بالعکس، هر لحظه‌ای که سرمایه گذاری می‌شود وضعیت شما را بهتر می‌کند.

سرگرمی بسیار خوب است. اما تنها وقتی که سرگرمی شما، سرمایه گذاری‌ای بر روی روابط شما،‌ یا خود شما باشد. اگر آن سرمایه گذاری همینطور در آینده شما تاثیر مثبت بگذارد، می‌توانید مطمئن باشید که یک سرمایه گذاری است. این تاثیرات مثبت می‌توانند خاطرات مثبت، یادگیری یا رابطه عمیق‌تر شده باشند.

همچنان، زندگی فقط درباره این نیست که سرگرم شده باشید. تحصیل و یادگیری هم کلیدهای مهمی هستند. و با این که هر دو ضروری هستند، تحصیل تاثیرات بسیار بهتری بر روی آینده شما خواهد گذاشت.

موفق‌ترین افراد دنیا، یادگیرندگان قوی هستند. این افراد، کتاب خوان‌های سفت و سخت هستند. آن‌ها می‌دانند که آنچه بلدند، نحوه دیدن دنیا را برای آن‌ها تعیین می‌کند. آن‌ها می‌دانند که آنچه بلدند، کیفیت روابط و کارشان را تعیین می‌کند.

اگر به طور دائم پای رسانه‌ها هستید، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که کار باارزشی داشته باشید؟ ورودی شما مستقیما به خروجی شما ترجمه می‌شود.

۳. برای پول کار نکنید، برای یاد گرفتن کار کنید

همینطور که مقدار زیادی از وقت آزاد شما باید برای یادگیری صرف شود، مقدار مناسبی از وقت کاری شما هم باید برای همین کار صرف شود. افراد ثروتمند و خوشحال، برای یادگیری کار می‌کنند. افراد ناموفق فقط برای پول کار می‌کنند. تنها ۲۰ درصد انرژی شما باید برای انجام کار اصلیتان صرف شود. باقی آن باید برای یادگیری، ارتقای خود و استراحت مصرف شود.

تنها با تیز کردن تبر خود می‌توانید تبدیل به یک فرد قادرتر شوید. از این رو، همینطور که بخش‌های بزرگی از وقت خود را برای تبدیل شدن به یک متفکر بهتر، ارتباط برقرار کننده بهتر صرف می‌کنید، کیفیت کار شما بهتر خواهد شد.

وقتی که یادگیری و بهبود را در اولویت قرار می‌دهید، در طی ساعات کاری خود، واقعا کار می‌کنید. دیگر به مانند اکثر افراد که در هنگام کار حواس پرت هستند، نخواهید بود. یا ۱۰۰ درصد بر روی کار هستید، یا ۱۰۰ درصد نیستید. به این صورت در طی کار، می‌توانید کاری که اکثر مردم در طی چند روز انجام می‌دهند را در طی چند ساعت انجام دهید.

۴. برای سرگرمی یاد نگیرید، برای ساخت ارزش بیشتر یاد بگیرید

در عصر رسانه و اطلاعات، میلیون‌ها چیز هستند که می‌توانید یاد بگیرید. اما اگر این یادگیری را در عمل قرار ندهید، تبدیل به یک اطلاعات سطحی خواهد شد. اطلاعات و دانش دو چیز متفاوت هستند. دانش و عمل هم دو چیز متفاوت هستند. برای این که بدانید چه چیزی را باید یاد بگیرید، چرا باید آن را یاد بگیرید و چه زمانی باید آن را یاد بگیرید، به عقل نیاز است. احتمالا شما بصیرت مورد نیاز برای نادیده گرفتن همه چیز، در هنگام یادگیری چیزی که بالاترین بازده را دارد را ندارید، مگر این که ارزش وقت خود را بدانید.

وقتی که چیزی را یاد می‌گیرید، باید بازدهی‌ای از آن دریافت کنید. امروزه افراد زیادی کتاب می‌خوانند، فقط برای این که بگویند کتاب خوانده‌اند. اگر چیزی که یاد می‌گیرید را به کار نمی‌گیرید، وقت خود را مصرف کرده و هدر می‌دهید.

۵. حداقل ۱۰ درصد درآمد خود را بر روی وسیله‌هایی سرمایه گذاری کنید که پول بیشتری خواهند ساخت

تعداد کمی از افراد، ثروت واقعی می‌سازند. حتی کسانی که درآمد بالایی دارند، واقعا ثروتمند نیستند. سبک زندگی اکثر مردم با درآمد آن‌ها تطابق دارد. وقتی که پول بیشتری دریافت می‌کنند، پول بیشتری هم خرج می‌کنند. در واقع، اکثر مردم پول در می‌آورند تا فقط بتوانند آن را خرج کنند. تنها تعداد کمی از افراد پول را کسب می‌کنند تا آن را سرمایه گذاری کنند.

بهتر است که کسب و کار خود را تنها یک دوم از معادله درآمد خود در نظر بگیرید. شما کسب و کار خود را دارید که درآمد می‌آورد. و در سمت دیگر موجودی سرمایه گذاری خود را دارید تا درآمد خود را حتی تبدیل به پول بیشتری نمایید.

درست به مانند هر چیز دیگری، سطح خوبی مدیریت مالی شما بسته به آموزشی که دیده‌اید دارد. اگر می‌خواهید با پول درخشان شوید، بر روی تحصیلات و آموزش سرمایه گذاری کنید.

بهترین زمان برای کاشت یک درخت، ۲۰ سال پیش بود. بهترین زمان برای شروع به سرمایه گذار هم در گذشته بود. اگر هنوز شروع نکرده‌اید، در پشیمانی خود غرق نشوید. فردا برای کسانی که امروز کاری نمی‌کنند، وجود ندارد.

در بخش دوم که به زودی بر روی وبسایت قرار داده خواهد شد، با ما همراه باشید...

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

5 سال پیش
/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید