جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۵ راه برای آسان کردن فرایند ورود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۵ راه برای آسان کردن فرایند ورود

یکی از بهترین راه ها برای ارائه تجربه خوب به کاربر و یا در حقیقت عالی کردن آن، ساده کردن تمام مراحلی است که کاربر برای استفاده از وبسایت شما باید انجام دهد. در این مقاله می‌خواهیم راه حل هایی را به شما یاد دهیم که با آن می توانید فرایند ورود به وبسایت را آسان تر کنید. 

در اینجا در رابطه با ۵ راه برای آسان کردن فرایند ورود صحبت شده است، همچنین در ابتدای این مقاله در رابطه با دو نوع مختلف از شیوه های ورود صحبت شده است. 

انواع ورود

دو راه کلی برای کاربران وجود دارد که می ‌توانند از طریق آن وارد وبسایت شوند. یکی از جدیدترین روش ها برای ورود استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. امکان دارد این حالت را در اپلیکیشن های مختلف دیده باشید. این نوع را می‌توان بیشتر در اپلیکیشن هایی مشاهده کنید که به تازه‌گی ساخته شده‌اند و نمی‌خواهند کاربران جدیدشان را با پر کردن فرم ثبت نام در دردسر بیاندازند. ورود به وبسایت ها از طریق شبکه های اجتماعی مانند یک نسیم زودگذر است به این خاطر که کافی است روی یک دکمه کلیک کنید و بعد از چند لحظه به شبکه اجتماعی مورد نظر متصل شوید. بعد از انتخاب گزینه تایید، حال می‌توانید از خدمات وبسایت استفاده کنید. 

راه دوم و مرسوم برای وارد شدن، فراهم کردن یک شناسه کاربری و رمز عبور است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد اینگونه از فرایند ورود صحبت کنیم. سعی داریم تا این راه قدیمی و مرسوم را بهتر و کاراتر کنیم. البته باید بگویم که هر دو حالت دارای مزایا و معایب خودشان هستند، اما در نهایت ما می خواهیم در مورد شیوه قدیمی این حالت بیشتر صحبت کنیم.

۱. اجازه دادن برای ورود با ایمیل

به نظر من دیدن یک فرم ثبت نام که در آن فیلدی برای نوشتن نام کاربری وجود ندارد، معقول است. استفاده از ایمیل بجای شناسه کاربری کاملا طبیعی است، شما اینگونه فکر نمی‌کنید؟  من هیچ اشکالی نمی‌بینم اگر که با یک ایمیل وارد وبسایت شد و یا با یک شناسه کاربری. پس مشکلی نیست، به کاربرتان اجازه بدهید که هم از ایمیلشان استفاده کنند و هم از شناسه کاربری. مشکل اصلی من در مواجهه با بعضی از وبسایت ها دقیقا همین است که چرا آنها فقط شناسه کاربری را می پذیرند. 

همچنین وبسایت هایی وجود دارند که هر دوی این آیتم ها را می‌پذیرند اما صرفا از برچسب "Username” استفاده می کنند. به نظر من این یک نقص بزرگ در طراحی است.

در این بین یک واقعیت نیز وجود دارد بسیاری از افراد از یک ایمیل مشترک برای تمام وبسایت ها استفاده می کنند اما شناسه کاربری آنها متفاوت است. پس خیلی عجیب نیست اگر اجازه دهیم که از ایمیل استفاده کنند، اینگونه می توانیم از سردرگمی کاربران نیز جلوگیری کنیم.

۲. فراهم کردن پیغام خطاهای واضح

وقتی مسئله به اینجا می‌رسد واقعا شیوه نوشتن پیغام های خطا برای کاربران هنر می‌خواهد. این پیغام ها نباید حاوی اطلاعات زیادی باشند چون باعث می شود که هکر ها تا حدی از حساب های کاربری سر در بیاورند، در همین حال پیغام ها نباید خیلی کم و کوتاه باشند زیرا کاربران ممکن است گیج شوند. بهترین کار در اینجا استفاده از خطاهای موسوم به رباتیک است. پیغامی مانند «ورودی نامعتبر».

۳. قرار دادن لینک فراموشی رمز ورود

شاید فکر کنید که این موضوع روشنی است اما باور کنید که بعضی از وبسایت ها آن را به کلی فراموش می کنند. همه می‌خواهند که یک لینک برای بازیابی رمز ورود در وبسایت وجود داشته باشد. مسئله فقط به این ختم نمی شود که لینک بازیابی قرار بگیرد یا خیر! مهمترین مسئله جدای از آن، پنهان کردن (غیر عمدی) این لینک است. در واقع شما باید لینک بازنشانی رمز را به صورت کاملا واضح جلوی هر کاربری قرار دهید. به یاد داشته باشید که بهترین مکان برای این لینک اطراف فرم ورود است. 

۴. خودداری از هواس پرت کردن

دو راه مرسوم برای قرار دادن فرم ورود در وبسایت وجود دارد، یکی استفاده از پاپ آپ و دیگری قرار دادن فرم در داخل خود صفجه است.

استفاده از حالت دوم مرسوم تر و بهتر است. به هر حال اگر هرکدام این موارد را انتخاب کردید به یاد داشته باشید که نباید هیچگونه عامل اضافی و حواس پرت کنی در کنار آن وجود داشته باشد. بهتر است که کاربران ابتدا وارد -جذب- وبسایت شوند و بعد از آن شروع به ارائه خدمات و تبلیغات کنید. این راه آسان تری برای جذب مشتری و فروش محصول آنها است.

۵. برچسب گذاری مهم است

قرار دادن برچسب های مناسب برای ورودی های مختلف یک فرم کار بسیار مهمی است. علاوه بر آن یادتان نرود که برچسب دکمه submit را به Log in تغییر دهید. اینگونه مفهوم بهتری پیدا می کند و کاربران متوجه می‌شوند که باید منتظر چه چیزی باشند.

همین نکته کوچک می‌تواند روی فرم های وبسایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. 

در پایان

احتمالا تمام این ۵ مورد را می‌دانستید، اما باور کنید که روزانه با وبسایت های مختلفی برخواهم خورد که واقعا این موارد ساده را رعایت نمی‌کنند. با استفاده از این ۵ مورد می توانید در بهتر کردن وبسایت خودتان نقش بسزایی ایفا کنید، یادتان نرود که همه چیز باید ساده تر شود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است