سئو یا seo ( مخفف عبارت search engine optimization ) ، مجموعه ای از روش های استراتژیک برای بهبود جایگاه سایت برای موتورهای جستجو و در نتیجه رسیدن به رتبه بهتر در آنها می باشد.چرا که در اکثر موارد کاربران اطمینان بیشتری به سایت هایی دارند که در رتبه های اول گوگل هستند
پس از طراحی وب سایت بهینه سازی و سئو ( SEO ) سایت شما اولین مطلبی است که باید مورد توجه قرار دهید؛ چرا که با طراحی سایت، شما تنها نیمی از مسیر را طی کرده اید.
در بهینه سازی سایت ، فاکتور هایی موثر می باشند این فاکتور ها ، به عوامل تاثیر گذار دامین و عوامل صفحه ی سایت در بهینه سازی سایت تقسیم می شوند.
فاکتور های دامین
1- قدمت دامین
2- کلمات کلیدی در دامین
3- کلمات کلیدی بکار رفته در ابتدای دامین
4- طول دامین
5- تاریخ دامین
6- کلمات کلیدی در باقی URLها
7- تطابق دامین با موضوع سایت
8- سطح عمومی بودن دامین
9- محدودیت ها و جرایم دامین
10- ملیت دامین
فاکتور های صفحه
11- کلمات کلیدی در title
12- شروع title با کلمات کلیدی
13- حضور کلمات کلیدی در تگ توضیحات
14- کلمات کلیدی درتگ عنوان صفحه (H1)
15- کلمات کلیدی پر تکرار در متن
16- تعداد کلمات محتوا
17- تراکم کلمات کلیدی
18- معنای نهفته کلمات کلیدی در محتوا
19- تطابق کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات
20- سرعت باز شدن صفحه
21- کپی کردن محتوا
22- استفاده از rel
23- سرعت باز شدن سایت در کروم
24- بهینه سازی تصاویر سایت
25- بروز رسانی محتوا
26- نرخ بروز رسانی
27- تاریخ بروز رسانی ها
28- برتری کلمات کلیدی
29- کلمات کلیدی در تگ های (H3),(H2)
30- ترتیب کلمات کلیدی
31-کیفیت لینک های خارجی
32-شمایل لینک های خارجی
33-املا و دستور زبان صحیح
34- محتوای همزمان
35- محتوای خیلی مفید
36- تعداد بک لینک
37- قرار دادن ویدئو
38- تعداد لینک های داخلی در وب سایت
39- کیفیت لینک های داخلی
40- لینک های شکسته
41.سطح مطالعاتی
42.لینک های وابسته
43.خطاهای HTML / اعتبارسنجی W3C
44.محبوبیت دامنه
45.پیج رنک صفحات
46.طول URL ها
47.مسیر URL ها
48.ویرایشگرهای انسانی
49.دسته بندی صفحات
50.تگ های وردپرس
51.کلمه کلیدی در URL ها
52.رشته URL ها
53.منابع و مراجع
54.لیست های عددی و دایره ای
55.اولویت صفحات در نقشه سایت
56.تعداد لینک های خارجی
57.کیفیت پیج رنک برای سایر کلمات کلیدی
58.قدمت صفحات
59.طراحی کاربرپسند
60.دامنه های پارک شده
61. محتوای مفید
طراحی بر اساس فاکتورهای سئو
اولین فاکتور تاثیرگذار در مبحث سئو ( SEO ) ، برنامه نویسی درست و بهینه می باشد؛ چراکه یک موتور جستجوگر کدهای HTML و Javascript و Css را می بیند. دقت کنید که یکی از اصولی که باعث می شود برخی فریم ورک ها و سیستم های مدیریت محتوا و تکنولوژی های برنامه نویسی از نظرسئو ( SEO ) قویتر به نظر برسند و برخی دیگر ضعیف تر، همین تفاوت در تکنولوژی به کار رفته در برنامه نویسی آنها و رعایت استانداردهای درست و اعمال تنظیمات و زیر ساخت های سئو ( SEO ) در سیستم ها و برنامه نویسی آنهاست.
سئوی پارامترهای بیرونی سایت
این بخش شامل فاکتورهای متعددی ست که مهم ترین آنها در بحث سئو ( SEO ) ، استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل وب مستر ( Google Webmaster Tools ) ، گوگل آنالیتیکز ( Google Analytics ) ، ابزار های افزایش سرعت لودینگ وب سایت ( مانند Gtmetrix ) ، آدرس دهی سایت در گوگل مپ ( Google Map ) ، و داشتن اپلیکیشن موبایل ( Mobile Apps ) برای وب سایت و بسیاری از فاکتور های دیگر می باشد. تمامی این فاکتورها می توانند به صورت مستقیم بر سئو ( SEO ) وب سایت شما موثر باشند.
تبدیل بازدیدکننده به مشتری
مهم ترین هدف سئو ( SEO ) و بهینه سازی وب سایت افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری( Conversion Rate ) ، یا درصد بازدیدکنندگان به مشتری است. این موضوع در همه نوع تجارتی صادق است. در بهینه سازی سایت( SEO ) ، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به عوامل و فاکتور های گوناگونی بستگی دارد که شامل موضوع و عناوین کلی سایت ، میزان اعتبار و شناسایی سایت در بین بازدیدکنندگان، نوع محصول و یا خدمات سایت ، رتبه سایت در موتورهای جستجوگر، و برندینگ و تبلیغاتدر سایت های دیگر و غیره می باشد.
دیدگاه و پرسش
برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبتنام کنید
ورود یا ثبتنامدر حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید