چرا به ادغام‌سازی بیشتری بین طراحی و توسعه نیاز دارید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

چرا به ادغام‌سازی بیشتری بین طراحی و توسعه نیاز دارید

نقش‌ تجربه کاربری ممکن است برخی اوقات به صورت واضح تعریف نشده باشد. این موضوع باعث می‌شود سازمان‌هایی که تیم توسعه را به داشتن رویکردی تکراری و سریع برای توسعه تشویق می‌کنند، برای ادغام‌سازی طراحی تجربه کاربری در پروسه توسعه مشکل داشته باشند و نیاز به تلاش زیادی داشته باشند.

یک بار چنین بحث و مشکلی در میان توسعه‌دهندگان و طراحان یک پروژه اتفاق افتاد که البته ممکن بود کاملا با نیازهای همدیگر آشنایی نیز نداشته باشند. اما ابزارهایی مانند Zeplin، Figma و Redpen محیطی را برای اظهارنظر و گفتگو نیز ایجاد کرده‌اند که از طریق آن می‌شود روند طراحی بصری را مشاهده کرد و پیشرفت آن را ردیابی نمود.

یک راه دیگر برای اینکه بتوانید روند توسعه و طراحی را با همدیگر ادغام نمایید در حالیکه تیم‌های توسعه و طراحی کار می‌کنند و نمونه اولیه را می‌سازند این است که با یک سرعت پیش بروند و از همدیگر جلو نزنند یا از بحث خارج نشوند. اما پاسخ اصلی اینجاست که چگونه می‌شود یک تیم را به صورت بهینه در محیط کاری چابک امروزی با همدیگر مدیریت کرد و به صورت تیم درآورد؟

تجربه کاربری و توسعه باید ادغام شوند

برای اینکه چنین اتفاقی بیافتد تیم توسعه و تیم تجربه کاربری باید در کنار همدیگر و قدم به قدم با همدیگر کار کنند. چابک و فرز بودن به معنای واکنشگرا بودن در قبال تغییرات است، این موضوع بدان معناست که هر فردی باید روی موارد اولیه طراحی بازنگری بکند و در کارهای تکراری مشارکت نماید. همچنین باید با دید‌های متفاوت از همدیگر به پروژه نگاه کرد، برای مثال فردی که طراح است و کارهای طراحی تجربه کاربری را انجام داده باید تجربه‌ای کاربر محور را ایجاد کند و از آن دید به موضوع نگاه کند، این در حالی‌ست که توسعه‌دهنده نیاز دارد که با دیدی تکنیکی به موضوع نگاه بیاندازد و آن را مورد بررسی قرار دهد.

این موضوع باعث می‌شود که میزان انعطاف‌پذیری در شرکت بسیار بیشتر شود و بتوانند به تغییرات الزامی در بهترین زمان ممکن جواب دهند، کاری کنید که پروسه کلی بسیار ساده‌تر شود و درک‌پذیری آن آسان‌تر شود. هر مشکل طراحی که در روند ایجاد، به وجود می‌آید، قابلیت حل شدن دارد، فقط مهم این است که سعی زیادی در بهتر کردن محصول نهایی داشته باشید و بتوانید همواره روند را نگه‌دارید.

در پایان

با حل کردن مشکلات در گروه‌های متفاوت می‌توانید به سرعت دانش‌تان را تجمیع کنید و منابع‌تان را به اشتراک بگذارید. همواره سعی کنید حلقه فییدبک‌ها را بهینه نگه‌دارید و مشکلات و معضلات مختلف را از جنبه‌های متفاوت بررسی و پیدا کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا