۱۱ اپلیکیشن موبایل برای طراحان وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۱ اپلیکیشن موبایل برای طراحان وب

یکی از خوبی‌های فریلنسر بودن این است که شما تقریبا در هر جایی می‌توانید کارهای‌تان را انجام دهید. با این حال فشار کاری و مداوم نشستن پشت یک کامپیوتر ممکن است شما را خسته بکند و نیاز داشته باشید که به یک گوشه دیگر بروید.

در حالیکه مطمئنا باید به میزان بهره‌وری و خروجی بدست آمده از یک فضای کاری اختصاصی توجه داشت اما هیچ دلیلی وجود ندارد که شما خارج از آن فضا نتوانید بهره‌وری داشته باشید و کار بکنید.

در زیر ما شما را با لیستی از ابزارهای و اپلیکیشن‌های موبایل آشنا می‌کنیم که به شما در جهت کار کردن در صنعت طراحی وب کمک می‌کنند. این موارد می‌توانند کارها و وظایف مختلفی را برای شما انجام دهند. پس در هر شرایطی که به موبایل دسترسی داشته باشید می‌توانید بهره‌وری خودتان را نیز حفظ کنید.

۱۱ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای طراحان وب

بیایید تصور کنیم که شما در یک تعطیلات هستید و به صورتی نابهنگام ایده‌ای عالی به ذهن‌تان می‌رسد. در چنین لحظه‌ای همه چیزهایی که در فکرتان هست را نوشته و به این امید که وقتی پشت کامپیوترتان نشستید آن را پیاده‌سازی کنید، آرام می‌گیرید؟  

یا زمانی که در یک مطب دکتر هستید؟ آیا می‌گذارید که تک تک دقایق‌تان به همین صورت هدر برود؟ 

اگر شما نیز با این موضوعات مشکل دارید پس شاید بهتر باشد که از قدرت تلفن همرا‌ه‌تان استفاده بکنید – البته برای انجام چنین کاری نیاز است که دستگاه هوشمندتان را به یکسری از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای درست مجهز کنید.

در این مطلب ما به شما ۱۱ مورد از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را همین الان روی دستگاه هوشمندتان نصب کنید:

۱. HOURSTRACKER

HoursTracker یک اپلیکیشن رایگان برای ردگیری زمان‌تان است. 

برای برخی از شماها که براساس یکسری ساعات کاری خاص از یک مشتری حقوق دریافت می‌کنید، مطمئنا استفاده از این ابزار بسیار عالی خواهد بود. اینگونه می‌توانید بسیار دقیق‌تر باشید و همچنین مدرکی محکم برای ارائه دادن در اختیار داشته باشید. اگر هدف شما این است که در یک محدوده ساعتی معین کار بکنید باید بگویم که استفاده از یک اپلیکیشن Time Tracker مانند این می‌تواند بسیار مفید باشد.

۲. LastPass

LastPass یک ابزار برای مدیریت پسوردهای‌تان است. بنابراین باید بگویم که واقعا می‌تواند شما را سریع بکند و در بارها ورود به یک سری از اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های معین کمک نماید.

هر بار که شما یک رمز عبور جدید را در دستگاه موبایلی‌تان وارد می‌کنید، LastPass به شما گزینه‌ای را می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید با روشی امن، آن را در اپلیکیشن و حساب کاربری خودتان ذخیره نمایید. چیزی که در ارتباط با این اپلیکیشن زیباست این است که برای سیستم‌های تحت دسکتاپ نیز می‌تواند استفاده شود. بنابراین شما یک حساب کاربری را برای پلتفرم‌های مختلف در اختیار خواهید داشت. 

۳. ASANA

Asana یکی دیگر از آن دسته اپلیکیشن‌های سودمند است که به خوبی در دستگاه‌های مختلف کار می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تمام جزئیات مربوط به مشتری‌های‌تان، جزئیات کاری، خط زمانی پروژه‌ها و… را ذخیره بکنید.

نکته مثبت ماجرا آن است که می‌توانید یک حساب کاربری را برای اپلیکیشن در دسکتاپ و در موبایل داشته باشید. بنابراین اطلاعات در هر جایی که باشید همان خواهد بود.

۴. EVERNOTE

تا به حال شده که در بیرون باشید و یک ایده به مغزتان وارد شود و پیش خودتان بگویید که ای کاش یک قلم و کاغذ همراه خودم داشتم؟ خب واقعا به چنین چیزی نیاز ندارید به این دلیل که Evernote یک اپلیکیشن دفترچه یادداشت امن را در اختیار شما قرار خواهد داد که در آن علاوه بر متن می‌توانید صدای‌تان را ضبط کنید و یا فایل‌های مختلفی از جمله تصاویر، اسناد و… را آپلود نمایید. 

از آنجایی که اطلاعات در حساب کاربری شما ذخیره می‌شود بنابراین می‌توانید از یک حساب در دستگاه‌های مختلف استفاده بکنید. مطمئنا با استفاده از Evernote می‌توانید به قدرت این ابزار پی ببرید.

۵. GOOGLE

Google Apps را باید یکی از معجزه‌هایی دانست که تقریبا می‌توان با آن هر کاری انجام داد. مجموعه اپلیکیشن‌های گوگل به شما قابلیت مدیریت ایمیل‌ها، قرارهای کاری، یادداشت برداری و کارهای بسیار دیگری را می‌دهد.

همچنین شما قابلیت ایجاد سندهای مختلف، ذخیره کردن فایل‌ها و ارتباط داشتن با افراد مختلف را خواهید داشت.

۶. ADOBE SCAN

ادوبی مجموعه خارق العاده‌ای از اپلیکیشن‌های موبایل را عرضه کرده که به نظر می‌رسد هر طراح و توسعه‌دهنده‌ای باید مواردی از آن‌ها را در اختیار داشته باشد. اولین مورد در این مجموعه Adobe Scan است. 

با استفاده از این اپلیکیشن، شما می‌توانید تصاویرتان را به قالب pdf تبدیل بکنید و همچنین تصاویر مربوط به اسناد را با دقت بیشتری بگیرید. بنابراین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید موبایل‌تان را به یک دستگاه اسکن تبدیل کنید.

۷. ADOBE FILL & SIGN

وقتی بیرون از خانه/محل کار هستید به این معنا نیست که همه کارها باید متوقف شوند.

اگر همین الان قرارداد کاری با مشتری را دریافت کرده‌اید و باید به صورت عجله‌ای آن را امضا بکنید باید بگویم که Adobe Fill & Sign می‌تواند در این زمینه کمک بسیار عالی برای‌تان باشد. این ابزار به شما قابلیت آپلود و امضا کردن قراردادهای کاری مختلف را از طریق دستگاه موبایل می‌دهد.

۸. ADOBE CAPTURE CC

Adobe Capture CC به احتمال بسیار زیاد اپلیکیشن مورد علاقه من برای طراحان وب است. همانطور که می‌توانید مشاهده بکنید چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از این ابزار روی تصاویر انجام دهید.

شما می‌توانید متون داخل یک تصویر را با استفاده از این اپلیکیشن تشخیص داده و تایپ فیس آن را پیدا کنید. همچنین می‌توانید رنگ بندی تصاویر را مشاهده کنید و از آن‌ها یک پالت رنگی را درست کنید. 

جدای از اینکه این ابزار می‌تواند در دنیای واقعی کاربرد داشته باشد، می‌تواند الهام بخشی عالی نیز برای انجام کارهای مربوط به حوزه طراحی باشد.

۹. CANVA

با استفاده از Canva شما می‌توانید بوردهای گرافیکی مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی و… را به سادگی طراحی بکنید.

Canva یک ابزار اساسی و ضروری برای کارهای مربوط به حوزه طراحی وب نیست اما می‌توان از آن برای مدیریت کارهای طراحی و بوردهای نمایشی استفاده کرد.

۱۰. INVISION

ممکن است در حال حاضر نیز از InVision استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید روند کاری طراحی وب را بسیار منعطف‌تر بکنید.

با استفاده از این اپلیکیشن موبایل می‌توانید نمونه کارهای طراحی را ایجاد کنید، به صورت آزاد چیزهای مختلفی را رسم بکنید و آن را با هم تیمی و مشتریان خود به اشتراک بگذارید. نه تنها این را می‌توان یک ابزار عالی برای طراحی دانست بلکه باید گفت که بسیار برای ارتباط داشتن و همکاری کردن بین افراد سودمند است.

۱۱. DRIBBBLE

اپلیکیشن موبایل Dribbble یکی دیگر از ابزارهایی است که تقریبا هر طراح وبی باید آن را در اختیار داشته باشد.

حتی اگر شما بیرون از محیط کاری‌تان باشید باز هم می‌توانید به سادگی از این .بسایت استفاده بکنید و تصاویر مختلف آن را مشاهده نمایید.

جمع بندی

در پایان باید گفت که وقتی می‌خواهید اپلیکیشن‌های موبایلی را برای کمک در دنیای تجارت استفاده کنید، آن‌ها باید در چند جهت به شما کمک بکنند:

  • ارتباط به صورت بلادرنگ
  • فراهم کردن هر خروجی به صورت با کیفیت
  • سازگاری با فضای کاری میان خانه و شرکت
  • بهینه بودن و آسان بودن در هنگام کار

مطمئنا استفاده کردن از چنین اپلیکیشن‌هایی می‌تواند بهترین خروجی را برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
1 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا