8 فریمورک محبوب PHP برای توسعه وب در سال 2020
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 16 دقیقه

8 فریمورک محبوب PHP برای توسعه وب در سال 2020

زبان‌های برتر برنامه نویسی که توسط توسعه دهندگان وب استفاده می‌شوند شاملPython ، Java، JavaScript، PHP، Ruby، CSS / HTML هستند. از بین این زبان‌ها پی اچ پی شاید ساده‌ترین زبان برای درک باشد. تقریبا 80٪ وب سایت‌های جهان تا سال 2020 با استفاده از پی اچ پی ساخته شده‌اند.

هرچند امروزه پیچیدگی کدزنی وبسایت‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است. توسعه دهندگان هر روز با شیوه‌های طراحی مختلفی روبرو هستند. کدها در توسعه وب بیشتر ماژولار می‌شوند. توسعه دهندگان از ابزارهای جدید، فریمورک‌ها و كتابخانه‌های جدیدی برای طراحی و توسعه وب سایت‌ها استفاده می‌کنند.

نکته منفی این تغییر این است که کار برای توسعه دهندگان سخت‌تر می‌شود تا هربار از نو شروع کنند و این نیز یک فرایند وقت‌گیر است.

اینجاست که فریمورک‌های PHP تغییر ایجاد می‌کنند

فریمورک‌های پی اچ پی به طور موثری دوباره کاری برنامه نویسان را هنگام کدنویسی در پروژه‌های وب کاهش می‌دهند. با استفاده از این فریمورک‌ها، چندین عملکرد کدنویسی را می‌توان به راحتی پیکربندی کرد و به توسعه دهندگان این امکان را داد تا روی سایر ویژگی‌های اصلی تمرکز کنند.

بنابراین اگر شما یک توسعه دهنده حرفه‌ای هستید، پس باید در مورد بهترین فریمورک‌های پی اچ پی برای استفاده در سال 2020 آگاهی داشته باشید و حتما از پروژه بعدی خود تمرین کردن را شروع کنید.

همچنین باید از منابع تخصصی برای توسعه وب استفاده کنید. Syncrasy Tech بهترین خدمات توسعه وب و تجارت الکترونیکی را بر اساس راه‌حل‌های PHP و PIM ارائه می‌دهد.

بیایید برخی از مزایای فریمورک‌های پی اچ پی را ببینیم:

  • اجازه سازماندهی کدها برای نگهداری آسان
  • پشتیبانی از معماری‌های استاندارد برنامه
  • دیباگ کردن آسان کدها
  • سرعت بخشیدن به روند توسعه
  • تقویت واکنش‌پذیری وبسایت‌ها و برنامه‌ها
  • محافظت از وبسایتها و برنامه‌ها در برابر خطرات امنیتی

همه این مزایا باعث می‌شود که ارزش کار برنامه نویسان بیشتر شود و از فریمورک‌های پی اچ پی برای رفع نیازهای توسعه وب و بهبود کیفیت و سرعت آن‌ استفاده کنند.

بیایید عمیق‌تر وارد موضوع فریمورک‌های پی اچ پی شویم تا ببینیم کدام یک جز بهترین و محبوب‌ترین برای ایجاد وبسایت‌ها و برنامه‌های وب است.

فریمورک‌های برتر PHP در سال 2020 برای توسعه دهندگان وب

ابتدا ببینیم که چگونه روندها به مرور زمان در گوگل برای فریمورک‌های پی اچ پی تغییر کرده است.

در تصویر بالا به وضوح می‌بینید که Laravel برنده لیست بهترین فریمورک‌های پی اچ پی است. Codeigniter و Symphony نیز رقابت سختی با هم دارند. Zend و CakePHP را هم با فاصله در پایین نمودار مشاهده می‌کنید.

ما در اینجا قصد داریم فریمورک‌های برتر پی اچ پی را برای تسهیل در روند توسعه برنامه مورد بحث قرار دهیم.

بیایید با محبوب‌ترین شروع کنیم:

1 - Laravel یکی از محبوب ترین فریمورک‌های PHP

لاراول یک فریمورک پی اچ پی متن‌باز است که از مدل MVC پیروی می‌کند و به برنامه نویسان کمک می‌کند تا وظایف برنامه نویسی خود را به راحتی، ساده و با روشی مستند انجام دهند. اولین بار در سال 2011، فریمورک پی اچ پی منتشر شد که تاکنون بارها با انتقاد شدید از جامعه توسعه دهندگان روبرو شده. این انتقاد در مورد تناقض در طراحی سینتکسی بوده که باگذر زمان بهبود یافته است.

از محبوبیت این فریمورک می‌توان به قابلیت کدزدن و مدیریت برنامه‌های پیچیده وب با امنیت و سرعت بالا اشاره کرد. در حال حاضر آخرین نسخه لاراول نسخه 6.4.0 با متد جدید () DisatchAfterResponse است که میتوانید برای پروژه وب خود استفاده کنید. این ویژگی میتواند برای توزیع یک فرایند رمزگذاری کوتاه بلافاصله به جای ارسال آن به یک سیستم صف مفید باشد.

برای داشتن تجربه توسعه وب بدون دردسر، استفاده از artisan CLI (رابط خط فرمان) لاراول در برنامه ریزی وظایف در هنگام وقوع یک رویداد کمک می‌کند. برخی از دستورات artisan CLI می‌توانند روند توسعه را سرعت ببخشند.

فریمورک لاراول وظیفه کدزنی خسته کننده را با ابزار خط فرمان خود با نام Artisan به طور خودکار انجام می‌دهد. این ابزار یک کد اسکلت ایجاد می‌کند و مدیریت بانک اطلاعاتی را آسان می‌کند.

برخی از مزایای استفاده از فریمورک Laravel

لاراول برای ساختن برنامه‌های کاربردی با نیازهای پیچیده مناسب است. این فریمورکی است که به شما در سفارشی کردن برنامه‌های وب پیچیده کمک می‌کند. برای توسعه دهندگانی بهتر است که می‌خواهند وبسایت‌های سازمانی یا برنامه‌های B2B ایجاد کنند.

لاراول سرعت و امنیت را مطابق انتظارات به خوبی ارائه می‌دهد. این به دلیل پشتیبانی از MVC است که منطق تجاری و لایه‌های اجرا را به منظور بهبود عملکرد برنامه، امنیت و مقیاس پذیری جدا می‌کند.

این فریمورک به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های پیچیده را با قابلیت انتقال داده‌های یکپارچه، پشتیبانی از معماری MVC، مسیریابی، موتور قالب و احراز هویت شخصی سازی کنید.

امروزه لاراول به دلیل فرایند نصب آسان و تست یکپارچه، یک فریمورک مطلوب برای توسعه دهندگان برنامه وب است. این فریمورک به شما این امکان را می‌دهد تا چندین تست واحد را اجرا کنید تا اطمینان حاصل شود که تغییرات جدید انجام شده توسط توسعه دهنده برنامه وب را به طور غیر منتظره خراب نمی‌کند.

گسترش ساختار بانک اطلاعاتی برنامه وب با سیستم انتقال لاراول امری آسان است و نیازی به ایجاد کد مجدد در هر زمان نیست. بنابراین خطر از دست دادن داده‌ها وجود ندارد.

همچنین لاراول ORM (نگاشت رابطه‌ای شی) را پیشنهاد می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد نمایش داده‌های دیتابیس را با سینتکس پی اچ پی بدون نوشتن کد SQL اجرا کنید.

در حالت ایده آل، برنامه‌های وب مستقر در لاراول نسخه‌های پایداری را ارائه می‌دهند و نوشتن تست‌های واحد بدون خطا را آسان می‌کنند.

2 – فریمورک CodeIgniter برای مبتدیان

 

کدایگنایتر یک فریمورک برنامه است که حجم کمی در حدود 2 مگابایت دارد. این نرم‌افزار یک ابزار ساده است که شامل ماژول‌های از پیش ساخته شده برای ساخت برنامه‌های وب کامل می‌باشد. واقعا سریع و سبک است. همچنین از معماری MVC (Model-View-Controller) استفاده می‌کند که منطق تجاری و بخش اجرا را در کد جدا می‌کند.

در اصل توسط EllisLab توسعه یافته و بعدا توسط موسسه فناوری British Columbia به تصویب رسید. کدایگنایتر هم مانند لاراول مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته است، زیرا عملکرد فریمورک و سبک برنامه نویسی خوبی دارد.

برخی از مزایای استفاده از فریمورک CodeIgniter

کدایگنایتر شامل مجموعه‌ای کامل از کتابخانه‌هاست که معمولا برای کارهای توسعه وب مورد نیاز هستند. به عنوان مثال نگهداری سشن‌ها، اعتبارسنجی داده‌ها، دسترسی به بانک اطلاعاتی، مدیریت تصاویر و داده‌های XML-RPC و موارد دیگر. برای دیدن لیست کتابخانه‌ها سایت codeigniter.com را بررسی کنید.

ویژگی‌های کلیدی دیگر مانند ابزارهای امنیتی داخلی، ابزارهای کنترل خطا، فرایند نصب آسان و مستندات مصور را نیز شامل می‌شود. به علاوه این ابزار امکان ایجاد برنامه‌های وب مقیاس پذیر را هم فراهم می‌کند.

در مقایسه با سایر فریمورک‌ها، کدایگنایتر با استفاده از رویکرد "کوئری استرینگ"، URL های بی عیب و نقص تولید می‌کند.

این فریمورک بطور قابل توجهی سریع است و عملکردی عالی دارد و انتخاب خوبی برای توسعه برنامه‌های سبک وزن است.

توسعه کدایگنایتر با کتابخانه‌های شخصیتان بسیار آسان است، به همین خاطر است که برنامه نویسان ترجیح می‌دهند از این فریمورک استفاده کنند. همچنین ساختاری کاملا مستند نسبت به سایر فریمورک‌ها دارد.

این فریمورک یک گزینه عالی برای برنامه‌هایی است که نیاز به امنیت و فرایند توسعه سریع دارند. یادگیری آن برای مبتدیان آسان است. در حالی که لاراول ویژگی‌های اضافی بسیاری را برای توسعه دهندگان برای ساخت برنامه‌های وب با ویژگی‌های ظریف و پیشرفته ارائه می‌دهد.

3 – فریمورک Symfony برای پروژه‌های وب سازمانی در مقیاس بزرگ

 

سیمفونی یک فریمورک متن باز است که در سال 2005 راه‌اندازی شد. همچنین دارای معماری MVC است و یک پلتفرم قابل اطمینان برای استفاده در توسعه وب است. اساس سیمفونی ارائه کد نویسی رایگان و صرفه‌جویی در زمان توسعه است. این فریمورک اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگان با توجه به نیاز پروژه ماژول‌هایی را اضافه کنند. به علاوه دارای مجموعه‌ای از مؤلفه‌هایی است که به راحتی قابل دسترس است تا سبک و معماری برنامه شما را تقویت کند.

سیمفونی برای توسعه پروژه‌های سازمانی در مقیاس بزرگ عالی است. نصب آن نیز آسان است و همچنین می‌تواند به راحتی در اکثر سیستم‌عامل‌ها پیکربندی شود. این فریمورک به شما امکان می‌دهد تا کدها را در سطرهای کمتری بنویسید و 7٪ سریع‌تر اجرا کنید تا نرم افزارتان یکنواخت عمل کند.

برخی از مزایای استفاده از فریمورک Symfony

سیمفونی یکی از بهترین فریمورک‌های پی اچ پی برای ایجاد وبسایتهای تجاری پیچیده است، زیرا این فریمورک دارای موتور مستقل پایگاه داده است که مطابق با بهترین شیوه‌های وب کار می‌کند و امکان ادغام با سایر کتابخانه‌ها را نیز فراهم می‌آورد.

این فریمورک مبتنی بر الگوی MVC است، از زبان‌های شی‌گرا پیروی می‌کند و در ایجاد کدهای قابل تست که باعث صرفه‌جویی در زمان توسعه می‌شوند، کمک می‌کند. همچنین انواع ابزار خط فرمان را ارائه می‌دهد که در روند توسعه وب مفید هستند.

Symfony 5 آخرین نسخه با قابلیت استرینگ کامپوننت و API شی‌گرا است که بصورت یکپارچه با متغیرهای محیط کار می‌کند و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا یک تجربه برنامه نویسی سازگار را به سرعت و با اطمینان داشته باشند.

سیمفونی ویژگی‌های سفارشی سازی کامل را برای توسعه دهندگان ارائه می‌دهد تا بتوانید برنامه وب خود را کاربر پسندتر کنید. این دو گزینه برای شخصی سازی وجود دارد، یکی Full Stack که امکان ساخت محصولات پیچیده با چندین قابلیت را فراهم می‌کند. مورد دوم رویکرد Brick by Brick است که امکان ساختن یک برنامه وب را با ویژگی‌های خاص و توابع انتخابی فراهم می‌کند.

با این اوصاف، هرچند که لاراول سادگی و ارزش را ارائه می‌دهد، سیمفونی روش‌های پیشرفته توسعه را هدف قرار می‌دهد و آغاز آن ممکن است کمی دشوار باشد. بدون شک سیمفونی یک رویکرد کامل برای کد نویسی و تبدیل شدن به گزینه‌ای مناسب برای ساخت برنامه‌های وب سرشار از عملکرد مطابق با نیاز مشتری در اختیار دارد.

4 – فریمورک CakePHP برای توسعه وب مدرن

کیک پی اچ پی یکی از پرکاربردترین فریمورک‌های پی اچ پی در سراسر جهان است. این ابزار توسعه برنامه‌های کاربردی با اندازه‌های پیچیده و بزرگ را که هنوز هم زیبا برای استفاده هستند، ساده می‌کند. این کمک خواهد کرد که وبسایت‌هایی با ویژگی بصری تاثیرگذار ایجاد کنید. علاوه بر این، کیک پی اچ پی ساده‌ترین فریمورک برای یادگیری توسعه دهندگان است، زیرا مبتنی بر مفهوم CRUD (ایجاد، خواندن، به روزرسانی و حذف) می‌باشد.

با گذشت زمان کیک پی اچ پی عملکرد بهتری را به دست آورده و بسیاری از مؤلفه‌های جدید با ویژگی‌هایی که وظایف برنامه نویسی مانند حافظه پنهان کد، اعتبارسنجی، ترجمه، دسترسی به پایگاه داده و تأیید اعتبار را ساده‌تر می‌کند، دارا می‌باشد.

نسخه به روز شده CakePHP 4.0 در دسامبر 2019 منتشر شد و با چندین ویژگی جدید همراه شده است تا روند توسعه وب را تسریع کرده و توسعه دهندگان را راضی نگه دارد.

توسعه دهندگان PHP باید از ویژگی‌های جدید CakePHP 4.0 استفاده کنند. به عنوان مثال از خط تیره برای کنترل مسیرها به جای زیرخط استفاده می‌شود. علاوه بر این، CakePHP 4.0 با پشتیبانی از PSR-15 همراه است، این بدان معنی است که واسطه‌ها Psr / Https / Server / MiddlewareInterface را پیاده‌سازی می‌کند.

برخی از مزایای استفاده از فریمورک CakePHP

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای محبوبیت این فریمورک وجود دارد، همین سادگی و نصب آسان آن است. این یک پلتفرم توسعه وب متن‌باز است که فقط به یک وب سرور و یک کپی از فریمورک نیاز دارد تا یک وبسایت یا برنامه وب شگفت‌انگیز برایتان ایجاد کند.

کیک پی اچ پی از کدهای از پیش نوشته شده استفاده می‌کند که باعث صرفه‌جویی در زمان توسعه می‌شود و توسعه دهندگان می‌توانند برای ایجاد سایر قسمت‌های برنامه از آن استفاده کنند.

مدل MVC آن رویکرد حرفه‌ای تری به کدنویسی می‌دهد که داده‌ها را به صورت منطقی در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌کند و نمایش محتوا را به روشی قابل ارائه در اختیار کاربر نهایی قرار می‌دهد.

کنترل کننده نیز اطلاعات را قبل از رسیدن به پایگاه داده پردازش می‌کند.

این فریمورک همچنین از یک روش مدرن، وراثت مناسب کلاس‌ها، اعتبار سنجی و امنیت پشتیبانی می‌کند. همچنین راهنمایی‌های درست و پشتیبانی عالی از طریق شرکت توسعه کیک ارائه می‌شود.

5 – فریمورک Yii

 

Yii یک فریمورک شی‌گرا است و مبتنی بر مفهوم Don’t Repeat Yourself (DRY) است. همچنین یکی از قدیمی‌ترین فریمورک‌های پی اچ پی است که مناسب برای توسعه وبسایت‌ها در مقیاس بزرگ است، زیرا می‌تواند به راحتی با ویژگی‌های jQuery و AJAX یکپارچه شود. تکنیک بارگذاری تنبل Yii آن را سریع‌تر و مناسب برای انواع برنامه‌های وب می‌کند.

علاوه بر این، با یک فرآیند نصب بسیار آسان همراه است. پشتیبانی از تولیدکننده کد قدرتمند Gii. به سهولت در روند برنامه نویسی شی‌گرا کمک می‌کند و به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا کد مورد نظر را به راحتی تولید کنند. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا از توسعه سریع برنامه‌ها با در دسترس بودن چندین بسته برای امنیت و مجموعه‌های پیکربندی برای افزایش سرعت، اطمینان حاصل کنید.

6 – فریمورک Zend

زند در لیست فریمورک‌های پی اچ پی قرار دارد. این کاملا مبتنی بر شی‌گرایی است و به دلیل ویژگی‌هایی مانند رابط‌ها و وراثت قابل گسترش است. این با استفاده از روش چابک ساخته شده است که هدف آن ارائه توسعه باکیفیت برنامه‌های وب است.

این فریمورک قابلیت شخصی سازی بالایی را ارائه می‌دهد و یک انتخاب عالی برای گنجاندن در کارکردهای خاص پروژه شما است. فریمورک زند با مجموعه‌ای از مؤلفه‌ها برای ایجاد کارهایی مانند تأیید اعتبار، خدمات و فرم‌ها همراه است.

علاوه بر این زند از ویرایشگر کشیدن و رها کردن آسان، ابزارهای برنامه نویسی، ابزارهای دیباگینگ آنلاین و یک رابط کاربری مقیاس پذیر برای وب سایتهای پیچیده بهره می‌برد. با این حال، فریمورک زند یکی از دشوارترین‌ها برای یادگیری است، به خصوص اگر در توسعه وب مبتدی باشید.

7 – فریمورک FuelPHP

اولین بار در سال 2011 منتشر شد. FuelPHP یک فریمورک پی اچ پی قابل انعطاف است که از MVC و همچنین مدل HMVC (Hierarchical-Model-View-Controller) در سطح معماری فریمورک پشتیبانی می‌کند. این فریمورک دارای ویژگی‌های کلیدی از جمله اجرای HMVC است که برخلاف MVC، سیستم مسیریابی URL، سیستم ذخیره سازی و سیستم محافظت از آسیب پذیری، زمان و حافظه کمتری مصرف می‌کند. با استفاده از HMVC، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های وب با ویژگی‌ها، پیچیدگی‌ها و اندازه‌های متنوع بسازند.

فریمورک FuelPHP بیشتر روی مسائل امنیتی متمرکز است. به همین دلیل، نگرانی‌های امنیتی با استفاده از فیلتر URI به همراه رمزگذاری خروجی را برطرف می‌کند. در کل FuelPHP ابزار مناسبی برای ایجاد راه‌حل‌های مبتنی بر وب در اندازه‌ها و پیچیدگی‌های متنوع است.

8 – فریمورک Phalcon

فالکون یک فریمورک پی اچ پی با کارایی بالا است که در اصل به زبان‌های برنامه نویسی C و C ++ نوشته شده است. معماری خلاقانه و ویژگی‌های برجسته آن باعث می‌شود سرعت آن سریع باشد. نصب و راه‌اندازی آن با تنظیمات بالا و مطابق با استانداردهای سازمانی بسیار آسان است. این امر به این دلیل است که برخلاف سایر فریمورک‌های پی اچ پی موجود در بازار، از تعداد معدودی از منابع استفاده می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی فالکون از سال 2012 به طور مداوم به روز شده است و در نسخه‌های اخیر ویژگی‌های جدیدی مانند مدیریت دارایی، بارگزاری خودکار، ویژگی‌های امنیتی و حافظه پنهان مشاهده شده است.

برخلاف سایر فریمورک‌های پی اچ پی، فالکون با استفاده کارآمد از حافظه، عملکرد کد را بهینه می‌کند. توسعه سریع کدها می‌تواند برای توسعه دهندگان که با سیستم‌های پیچیده وب کار می‌کنند بسیار مهم باشد.

کلام آخر

اینها برخی از بهترین فریمورک‌های پی اچ پی است که در سال 2020 توسط توسعه دهندگان وب استفاده می‌شود. اگر به دنبال ایجاد برنامه‌های وب فوق العاده برای شرکت خود هستید، وقت آن است که فریمورک مناسبی را برای سرویس وب خود توسعه دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید