آیا لازم است برای کسب و کار وردپرسی خود اپلیکیشن بسازید؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

آیا لازم است برای کسب و کار وردپرسی خود اپلیکیشن بسازید؟

ساختن یک اپلیکیشن موبایل صرفا به این دلیل که فکر کنید جزیی از روند جدید کسب و کار به حساب می‌آید، اصلا ایده خوبی نیست. توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نه تنها پرهزینه است، بلکه فرآیند کار را برای مشتریان دشوارتر می‌کند.

به عنوان مثال یک رستوران ممکن است قبلا یک صفحه منو و لینک رزرو در وب سایت خود داشته باشد. بنابراین وادار کردن مشتریان به دانلود اپلیکیشنی که همین کار را انجام می‌دهد، چه فایده‌ای دارد؟

آیا لازم است اپلیکیشنی برای توسعه کسب و کار وردپرسی خود بسازید؟ بیایید این موضوع را با هم بررسی کنیم.

اول از همه باید یک وب سایت وردپرس واکنش‌گرا داشته باشید. اگر در حال حاضر با یک سایت وردپرس غیرواکنش‌گرا کار می‌کنید، اکنون زمان آن رسیده که یکی را ایجاد کنید. واکنش‌گرایی به این معنی است که عناصر وب سایت شما در صفحه نمایش‌های مختلف در جای درستی قرار می‌گیرند. به عنوان مثال دکمه‌ها، تصاویر و اندازه‌ فونت‌ها تجربه کاربر پسندتری را هنگام مشاهده در تبلت یا تلفن هوشمند ایجاد می‌کند.

اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما واکنش‌گرا است یا نه، می‌توانید ازGoogle Mobile-Friendly Test استفاده کنید، URL خود را جایگذاری نمایید و دکمه اجرای تست را بزنید. گوگل به شما می‌گوید که آیا سایت شما برای نمایش در موبایل مناسب است یا خیر.

اگر واکنش‌گرا نیست، توصیه می‌کنم یک قالب وردپرس جدید پیدا کنید (ما قالب وردپرس Total را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا کاملا واکنش‌گرا بوده و برای سئو مناسب است). در غیر این صورت نتایج جستجوی شما آسیب خواهد دید.

مرحله بعدی این است که سایت رسپانسیو خود را در گوشی و تبلت مشاهده کنید. به رابط آن نگاهی بیندازید و ببینید که آیا تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را دارد یا خیر.

گاهی اوقات نیازی به پرداخت پول اضافی برای یک برنامه تلفن همراه ندارید، به خصوص این امر مستلزم آن است که مشتریان یک گام اضافی را برای دانلود برنامه بردارند.

آیا قابلیتی مد نظرتان است که بتوان آن را با یک اپلیکیشن موبایل بهتر انجام داد؟

بسیاری از امکانات در اپلیکیشنهای موبایل وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را در یک وب سایت واکنش‌گرا پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال یکی از رایج‌ترین ویژگی‌هایی که وجود دارد، دریافت پاداش است. برخی از شرکت‌ها پاداش‌ها را به کارت‌های اعتباری ارسال می‌کنند، در حالی که برخی دیگر کدهای منحصربه‌فردی برای هر مشتری می‌سازند و هر زمان که ثبت نام صورت گرفت، می‌توان آن‌ها را اسکن کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در برنامه‌های تلفن همراه دیده‌ام، سیستم رزرو است. اغلب اوقات در وب سایت‌های واکنش‌گرا، فرآیند رزرو به چیزی بسیار پیچیده‌تر از آنچه که باید باشد تبدیل می‌شود. به عنوان مثال Chipotle برنامه‌ای ایجاد کرده که به افراد امکان می‌دهد سفارشات خود را از طریق اپلیکیشن انجام دهند، سپس می‌توانند هنگام رسیدن به فروشگاه سفارش خود را تحویل بگیرند. من نمی‌توانم یک وب سایت واکنش‌گرا را تصور کنم که چنین ویژگی‌هایی را ارائه دهد.

قابلیت دیگر اپلیکیشن‌های تلفن همراه که نمی‌توانید آن را با یک سایت وردپرس واکنش‌گرا انجام دهید، ارسال نوتیفیکیشن است.

آیا اپلیکیشن موبایل برای مشتریان شما مفید است؟

پس اگر تصمیم گرفته‌اید که ویژگی مورد نظر را فقط با اپلیکیشن تلفن همراه می‌توان انجام داد، حال سوال این است: آیا این ویژگی واقعا به مشتریان کمک خواهد کرد؟ یا فقط می‌خواهید با نوتیفیکیشن دسته‌ای از تبلیغات را ارسال کنید که مشتریان به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

آیا ابزاری برای بازاریابی اپلیکیشن دارید؟

اگر کاربران را مجبور به دانلود برنامه تلفن همراه خود نکنید، دلیلی وجود ندارد که آن را داشته باشید. من چندین کسب و کار را دیده‌ام که اپلیکیشن‌های چشمگیری می‌سازند. اما چون نمی‌توانند کاربران را متقاعد به استفاده از برنامه کنند، شکست می‌خورند.

پس باید با یک برنامه‌ریزی برای بازاریابی اپلیکیشن خود پیش بروید.

گاهی اوقات سایت وردپرس برای یک وبلاگ یا یک سرویس آنلاین ساخته می‌شود که کاربرانی از سراسر جهان دارد. در این صورت شما بازاریابی بهتری خواهید داشت.

این موضوع ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات گوگل
  • پست‌های فیسبوک
  • وبلاگ نویسی

با این حال کسب و کارهای محلی با داشتن اپلیکیشن تلفن همراه کاربرانی از سراسر جهان را نمی‌خواهند. شما فقط سعی می‌کنید مشتریان فعلی و جدید خود را متقاعد کنید که برنامه را دانلود کنند.

این بدان معناست که بخش عمده بازاریابی به شما و کارمندانتان متکی است. بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات محلی مفید خواهند بود، اما حوزه‌های بازاریابی زیر موجب کاهش تعداد افرادی که برنامه شما را دانلود می‌کنند، خواهد شد:

  • کارمندان آموزش دیده‌ای که به مردم نشان می‌دهند چگونه برنامه را دانلود کنند
  • در نظر گرفتن پاداش برای ثبت نام
  • قرار دادن یک لوگو یا یک کد QR در صفحه ثبت نام (زیرا بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه از کدهای QR استفاده کنند)
  • یک طرح دیجیتال مارکتینگ خوب و فکر شده

چگونه وب سایت وردپرس خود را به یک اپلیکیشن تبدیل کنیم؟

دو روش محبوب برای تبدیل سایت‌های وردپرسی به اپلیکیشن‌های تلفن همراه وجود دارد: MobiLoud و AppPresser.

تنها مشکلی که من با این مبدل‌ها دارم این است که نتایج متفاوتی با نسخه وب سایت واکنش‌گرا ندارند. به نظر می‌رسد مبدل‌ها دکمه‌ها و تب‌هایی را ایجاد می‌کنند که برای موبایل مناسب است، اما اگر قبلا این مورد را در یک وب سایت واکنش‌گرا دارید، اساسا کار را برای کاربران پیچیده‌تر می‌کنید، زیرا آن‌ها باید برنامه را از یک فروشگاه برنامه دانلود کنند.

برای مثال MobiLoud چیزهایی مانند نوتیفیکیشن و ویژگی‌های اضافی را به شما می‌دهد، در عوض هزینه آن از 69 دلار در ماه شروع می‌شود. سوال این است که آیا چنین قیمتی ارزشش را دارد یا نه؟ بنابراین مهم است ویژگی‌هایی که دریافت می‌کنید را بررسی کرده و در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید از برنامه درآمد کسب کنید یا خیر.

به عنوان مثال نسخه پریمیوم MobiLoud ممکن است در نهایت گزینه بهتری نسبت به یکی از برنامه‌سازهای پیشرفته‌تر اختصاصی زیر باشد. اما چرا؟

  • هزینه آن 120 دلار در ماه است و این برای یک کسب و کار کوچک یا یک استارتاپ دشوار به نظر می‌رسد.
  • اکثر برنامه‌سازهای پیشرفته در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمی‌کنند.
  • تضمین می‌کند که برند فعلی سایت وردپرس خود را حفظ می‌کنید.
  • با پرداخت 120 دلار در ماه، قابلیت نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید.

این امر به آزمایش نیاز دارد، پس به سناریوی زیر دقت کنید:

  • یک فست‌فودی حدود 100 ساندویچ موقع ناهار در روز می‌فروشد.
  • هر ساندویچ 3 دلار برای شما سود دارد.
  • این بدان معناست که برای توجیه 120 دلار در ماه فقط باید 40 مشتری بیشتر در ماه جذب کنید.
  • از آنجایی که نوتیفیکیشن را می‌توان بر اساس مکان کاربر در یک زمان خاص ارسال کرد، پس جذب 40 مشتری در ماه کاملا امکان‌پذیر به نظر می‌رسد (مخصوصا اینکه می‌توانید پیشنهادات زمانی محدودی را در ساعات غیر اوج مصرف ایجاد کنید).

بنابراین باید بدانید که برنامه قرار است چه کاری برای شما انجام دهد و اینکه آیا نوتیفیکیشن ارزشی برای شما و مشتریانتان ایجاد می‌کند یا خیر.

این ۱۲۰ دلار در ماه ممکن است برای وبلاگی که فقط تعداد انگشت شماری کتاب الکترونیکی در ماه می‌فروشد نامعقول باشد، بنابراین کاملا به تجارت شما و کاری که در بازاریابی انجام می‌دهید بستگی دارد.

برنامه‌سازهای پیشرفته همراه با ابزارهای عالی

این گزینه‌ها سایت وردپرس شما را به اپلیکیشن تبدیل نمی‌کنند. در عوض می‌توانید با قالب‌های حرفه‌ای‌تر کار کنید و ویژگی‌های بسیار بیشتری مانند iBuildApp یا BuildFire را دریافت خواهید کرد. البته هزاران توسعه دهنده متخصص در سایت‌هایی مانند Toptal و Upwork وجود دارند که آماده کمک با دستمزد ساعتی هستند.

برای جمع‌بندی، فهرست سوالات زیر را مرور کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا توسعه اپلیکیشن معقول است یا نه:

  • آیا سایت ریسپانسیو شما در حال حاضر نیازهای کاربران موبایل را برآورده می‌کند؟
  • آیا قابلیتی وجود دارد که بتوان آن را با اپلیکیشن موبایل بهتر انجام داد؟
  • آیا داشتن اپلیکیشن برای شما درآمد دارد؟
  • آیا به نفع مشتریان شما خواهد بود؟

سپس باید تصمیم خود را بگیرید و اگر پاسختان به یکی از این سوالات مثبت است، حتما آن را انجام دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید