10 پکیج NPM شگفت انگیز برای NodeJs
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

10 پکیج NPM شگفت انگیز برای NodeJs

NodeJs یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود برای بک-اند وب سایت یا برنامه شماست. بخشی از محبوبیت آن را می‌توان به تعداد زیاد پکیج‌هایش نسبت داد که تجربه توسعه دهنده را بسیار افزایش می‌دهد. در این مقاله، 10 پکیج NPM را معرفی خواهیم کرد که بهره وری و امنیت پروژه را بالا می‌برند و ویژگی‌های جدیدی را به برنامه اضافه می‌کنند. بیایید به بررسی آنها بپردازیم.

Nodemailer

ارسال پیام‌های الکترونیکی به دلیل موارد استفاده چندگانه مانند ارسال لینک تنظیم مجدد رمز عبور، اطلاع رسانی‌ها و موارد دیگر به یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌هایی که برنامه شما باید داشته باشد، تبدیل شده است. Nodemailer یک راه حل اصلی برای دستیابی به این قابلیت است. به لطف مستندات کاملا شفاف و واضحی که دارد، به ما امکان می‌دهد ایمیل متنی را برای یک یا چند گیرنده به صورت ایمن ارسال کنیم. همچنین از کاراکترهای یونیکد، لینک‌های ایمیل، تصاویر تعبیه شده و بسیاری از ویژگی‌های دیگر پشتیبانی می‌کند و بدون شک بهترین پکیج برای ارسال ایمیل از طریق NodeJs است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

Joi

Joi خود را به عنوان قدرتمندترین زبان توصیف و اعتبارسنجی داده برای جاوااسکریپت معرفی می‌کند و واقعا همین طور است. Joi این امکان را برای شما فراهم می‌کند که ورودی‌های کاربر را در سمت سرور اعتبارسنجی کنید، حتی اگر نوعی اعتبارسنجی در سمت کلاینت هم داشته باشید، بسیار توصیه می‌شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید ساختن یک شی از داده‌های معتبر است که انتظار دارید آن را دریافت کنید و این پکیج تمام کارهای سنگین را برای شما انجام می‌دهد. همچنین با بیش از 3 میلیون دانلود در هفته، یکی از بهترین ابزارها برای پیاده سازی اعتبارسنجی سمت سرور در NodeJs است.

Node-Geocoder

اغلب اوقات ممکن است لازم باشد مکان کاربر را از نظر طول و عرض جغرافیایی پردازش کنیم تا محتوا را مطابق با جغرافیای کاربر محدود کنیم. به عنوان مثال نتفلیکس می‌تواند مکان کاربر را برای پیشنهاد برنامه‌های تلویزیونی بر اساس مشخصات جغرافیاییی یا پیشنهاد سفارش غذا در رستوران‌های اطراف، ذخیره کند. Node-geocoder همانطور که از نامش پیداست، به شما امکان می‌دهد آدرس ورودی وارد شده را geocode یا geocode معکوس کنید و موقعیت کاربر را بر اساس شهر، ایالت و کشور به دست آورید. این پکیج با پشتیبانی از 20 جئوکدر از جمله ارائه دهندگان اصلی مانند نقشه‌های Google و HERE برای موارد استفاده خاص فوق العاده مفید است.

Slugify

در صورت آشنایی با MongoDB، ممکن است متوجه شده باشید شناسه‌ای که به طور خودکار تولید می‌شود واقعا قابل خواندن نیست. بنابراین تا حد زیادی برای اهداف مسیریابی در فرانت-اند و همچنین بک-اند استفاده می شود. Slugify یکی از پکیج‌هایی است که می‌توانیم برای حل این مسئله و خوانایی بیشتر URLهای خود از آن استفاده کنیم تا در نهایت به این شکل درآیند: yourdomain.com/easy-to-read
و نه مانند این:

yourdomain.com/6033fdcbb7eea0113e37cbe1

داشتن یک URL معنی دار باعث می‌شود کاربر بتواند آن را در مقایسه با مجموعه‌ای از اعداد به راحتی به اشتراک گذاشته و به خاطر بسپارد. اگر از MongoDB استفاده می‌کنید، این پکیج را حتما امتحان کنید. استفاده از آن نیز بسیار ساده است.

Helmet

ایمن سازی بک-اند در برابر درخواست‌های مخرب باید یکی از مهمترین اولویت‌ها هنگام ساخت آن باشد. با استفاده از این پکیج همه چیز کمی ساده‌تر می‌شود، زیرا این بسته فوق العاده با تنظیم هدرهای مناسب HTTP شما را در برابر برخی از آسیب پذیری‌های شناخته شده وب مانند حملات XSS و SQL Injection محافظت می‌کند. اساسا Helmet به عنوان میان‌افزار عمل می‌کند و نصب آن بسیار آسان است. به نظر من اگر قصد دارید بک-اند خود را مستقر کنید، این یکی از موارد ضروری است که باید در نظر گرفته شود. در حقیقت اکسپرس این پکیج را به عنوان بهترین ابزار در محیط تولید توصیه می‌کند.

Express Async Handler

بیشتر کدهای بک-اندی که می‌نویسیم معمولا ناهماهنگ هستند، زیرا برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود به پایگاه داده دسترسی پیدا می‌کنیم. این عملیات ممکن است با موفقیت حل شود یا شکست بخورد. برای مقابله با این شرایط از بلوک try-catch استفاده می‌کنیم. با این حال نوشتن یک بلاک try-catch برای هر تابع ناهمگام خسته کننده می‌شود، به خصوص که بسیاری نقاط انتهایی داریم. در این صورت این پکیج کاربرد خود را نشان می‌دهد. این یک میان‌افزار است که برای رسیدگی به موارد استثنایی در توابع ناهمگام و انتقال آنها به کنترل کننده خطا استفاده می‌شود. بنابراین ما را از نوشتن بلوک try-catch هر بار نجات می‌دهد و تنها لازم است تابع را درون میان‌افزار قرار دهیم.

Multer

آپلود فایل یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به طور گسترده در بسیاری از وب سایت‌ها و برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. Multer یک میان‌افزار است که برای بارگذاری یا ذخیره فایلها روی دیسک یا سایر سرویس‌های ابری مانندCloudinary ، AWS S3 و ... استفاده می‌شود. این پکیج فرم‌ها را با نوع رمزگذاری تنظیم شده روی داده‌های چند بخشی فرم پردازش می‌کند و به ما امکان می‌دهد تا به فایل بارگذاری شده دسترسی پیدا کنیم. می‌توانید از آن برای آپلود هر نوع فایلی استفاده کنید، چه فایل زیپ شده باشد چه یک فایل تصویری. اما در صورت نیاز می‌توانید فایل‌ها را بر اساس اندازه، پسوند و نوع آنها فیلتر کنید.

Date-fns

Date-fns احتمالا بهترین مجموعه ابزار برای دستکاری تاریخ‌های جاوااسکریپت است که با بیش از 180 تابع ماژولار، مطمئن می‌شوید که فقط موارد مورد نیاز خود را وارد کنید. این پکیج از انواع فرمت تاریخ در جاوااسکریپت پشتیبانی کرده و از توابع خاصی استفاده می‌کند که به جای تغییر دادن نمونه تبدیل شده، یک نمونه تاریخ جدید را برمی‌گرداند. از قالب بندی تاریخ گرفته تا تاریخ محلی، date-fns شما را برای تمام عملیات افزودن و تفریق تاریخ تحت پوشش قرار می‌دهد. اگر از Moment استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنم حتما سعی کنید date-fns را امتحان کنید.

Dotenv

این قطعا یک پکیج ضروری است. Dotenv به شما امکان می‌دهد متغیرهای محیط را از فایل env. بارگیری کنید، به گونه‌ای که می‌توانید اطلاعات محرمانه‌ای مانند کلیدهای API، رشته‌های مخفی، رمز عبور، URI پایگاه داده و موارد دیگر را در داخل این فایل قرار داده و از ردیابی آن توسط گیت جلوگیری کنید. مشکلی که در رویکرد منظم وجود دارد این است که به محض بارگذاری کد در گیت هاب یا سایر پلتفرم‌ها، کلیدهای API شما نیز در معرض دید قرار می‌گیرند که می‌تواند نگرانی‌های جدی ایجاد کند. با ذخیره سازی آن در فایل env. و افزودن آن به gitignore. می‌توانید با استفاده از process.env.VARIABLE_NAME به آن متغیرها در برنامه Node خود دسترسی پیدا کنید.

Morgan

Morgan یک میان‌افزار ساده logger است که برای خارج شدن از چندین ویژگی مربوط به درخواست دریافت شده توسط سرور مانند متد، URL، کد وضعیت، زمان پاسخگویی و موارد دیگر استفاده می‌شود. استفاده از آن در طول فرآیند توسعه بسیار مفید است و می‌تواند برای تجزیه و تحلیل تعداد درخواست‌های شما و پاسخ‌های آنها کاربردی باشد. اگرچه یک ضرورت نیست، اما داشتن یک میان‌افزار برای این کار عالی است.

جمع بندی

این لیست 10 پکیج NPM کاربردی بود که می‌توانید آنها را امتحان کنید. آیا از آنها راضی هستید؟ اگر مورد دیگری را در نظر دارید، در بخش زیر به اشتراک بگذارید. برای بررسی پکیج‌های جذاب و کاربردی React می‌توانید این لینک را بررسی کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.5 از 2 رای

3 سال پیش
/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات