API های پرکاربردی که باید در یادگیری ماشین بدانید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

API های پرکاربردی که باید در یادگیری ماشین بدانید

یادگیری ماشین تأثیر خود را بر روی هر قسمت از فناوری گذاشته است. چه در تصاویر تلفن همراه باشد یا به عنوان بخشی مهم در سیستم فیلتر صندوق ورودی ایمیل، یادگیری ماشین در زندگی روزمره یک کاربر اینترنت اهمیت پیدا می‌کند. یادگیری ماشین نقشی اساسی در تمرکز بر ارائه اطلاعات مناسب به همه کاربران اینترنت و متناسب با کلمات کلیدی آنها برای یک جستجوی خاص دارد. شرکت‌های بزرگ در تلاش هستند الگوریتم‌ها  API های یادگیری ماشین خود را در یک زمینه قرار دهند. حال حتما فکر می کنید API چیست؟ در اینجا راهنمای تمام پرسش‌های شما در مورد این اصطلاح فنی وجود دارد.

API چیست؟

API یا Application Programming Interface کدی است که اجازه می‌دهد دو برنامه نرم‌افزاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مجموعه تعاریف، پروتکل‌ها و ابزارهای ساخت نرم‌افزار همه توسط این APIها آورده شده است. همچنین به ارسال و دریافت درخواست از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر کمک می‌کند. حال بیایید در مورد APIهای یادگیری ماشینی که باید بدانیم و می‌توانند با آخرین نیازهای فناوری درگیر شوند بحث کنیم.

AMAZON MACHINE LEARNING

وقتی این یادگیری ماشین با API ادغام می‌شود، به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را براساس مدل‌های تنظیم شده توسط Amazon Machine Learning برای یافتن یک الگو یا الگوهای خاص در داده‌ها ایجاد کنند. زمینه‌هایی که از این API استفاده می‌شود در شناسایی تقلب، روش‌های پیش بینی تقاضا، اهداف بازاریابی و پیش بینی تعداد کلیک است. این همچنین ابزارهای تجسم را فراهم می‌کند که بدون ایجاد ارتباط با قسمت پیچیده الگوریتم‌ها و فناوری یادگیری ماشین، به ایجاد مدل‌های این فناوری کمک می‌کنند. در حقیقت Amazon Sage Maker برای ساده سازی زبان ماشین برای توسعه دهندگان تازه کار در نظر گرفته شده است تا بر روی دانش داده ساخت، آموزش و تنظیم مدل‌های یادگیری ماشین تمرکز کنند.

API BIGML

این api یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده‌های ابری میزبانی شده به کاربران کمک می‌کند تا منبع داده را تنظیم کنند، مجموعه داده ایجاد کنند، یک مدل از مجموعه داده بسازند و بر این اساس پیش بینی را انجام دهند. همچنین به ادغام عملکرد این برنامه با سایر برنامه‌ها و ایجاد موارد جدید نیز کمک می‌کند. این به طور تخصصی پیچیدگی‌های یادگیری ماشین را برای تمرکز بر تصمیم‌‌گیری افزایش و خودکار از بین برده است. همچنین الگوریتم‌های کاملا مهندسی شده همراه با یادگیری ماشین برای حل مشکلات دنیای واقعی با کمک یک چارچوب ساده و استاندارد برای شرکت فراهم می‌کند.

ERSATZ API

از آنجا که این یک برنامه یادگیری ماشین مبتنی بر وب است، به شما کمک می‌کند تا وظایف شناسایی را که قبلا به صورت دستی انجام شده‌اند، خودکار کنید. از این بستر می‌توان برای مدلسازی و تجسم داده‌ها، همکاری تیمی و محاسبات GPU استفاده کرد. همه این توابع را می‌توان از داخل یک مرورگر انجام داد. همچنین به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برای ایجاد، بازیابی و به روزرسانی اشیا مربوط به مجموعه داده‌ها، مدل‌ها، پیش بینی‌ها و گروه‌ها درخواست‌های HTTP را برای دستیابی به سیستم‌عامل فراهم کنند. به علاوه این امکان را می‌دهد تا حداکثر 10 مگابایت فایل در هر فراخوانی API با استفاده از آن بارگذاری شود.

API GUESSWORK

این پلتفرم یادگیری ماشین که توسط مانی دورایزامی و بوبش رامالینگام تاسیس شده است، کار تلفیق زبان ماشین با برنامه‌ها را ساده می‌کند. تمرکز اصلی آن پیش بینی اهداف مشتری است و این کار را با استفاده از Google Prediction API در لایه موتور خود انجام می‌دهد تا دقت پیش بینی خود را بهبود بخشد. همچنین از داده‌های رسانه‌های اجتماعی برای تشخیص شخصیت‌های مشتریان استفاده می‌کند و آنها را با داده‌های کسب و کار کاربر ترکیب کرده تا محصولات و امکانات مورد علاقه آنها را به نمایش بگذارد.

IBM WATSON API

به منظور ادغام قوی‌ترین هوش مصنوعی جهان در برنامه‌های شخصی می‌توان از api واتسون در IBM استفاده کرد. همچنین می‌تواند به ذخیره، آموزش و مدیریت داده‌ها در امن‌ترین ابر کمک کند. خدماتی که این API ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • باز کردن قفل داده‌های پنهان برای دریافت پاسخ، نظارت بر روند و الگوهای سطحی
  • ساخت و استقرار چت بات‌ها و شبکه‌های مجازی در طیف وسیعی از کانال‌ها
  • برچسب گذاری و طبقه بندی محتوای بصری با استفاده از زبان ماشین

اعتقاد بر این است که واتسون دارای ظرفیت‌هایی شبیه به انسان در تشخیص تصویر، پردازش زبان و استدلال خدمات است. برخی از نمونه‌های خوب این API برنامه‌های تشخیص پزشکی هستند.

IMAGGA API

اعتقاد بر این است که این API نسل بعدی برنامه‌های شناسایی تصویر را ایجاد می‌کند و یک فناوری یادگیری ماشین سفارشی را ارائه می‌دهد. این یک راه حل شناسایی تصویر برای بسیاری از توسعه دهندگان و مشاغل است که دارای توابع زیر می‌باشد:

  • API قدرتمند کمک می‌کند تا برای تجزیه و تحلیل و کشف بهتر تصویر، برچسب‌ها را به تصاویر اختصاص دهید.
  • طبقه بندی عکس از طریق مسنجر با این API امکان پذیر است که منجر به دسته بندی خودکار محتوای تصویر نیز می‌گردد.
  • با سازماندهی تصاویر در لیست دسته بندی‌های خود، به سفارشی سازی کمک می‌کند.
  • API قدرتمند به رنگ‌ها کمک می‌کند تا از عکس‌ها معنی و مفهوم بگیرند.
  • تولید محتوا با ایجاد ریزعکس‌های خودکار و زیبا توسط این API امکان پذیر است.
  • منجر به تعدیل محتوای تصویر بزرگسالان براساس پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص تصویر می‌شود.

NuPIC API

این پروژه متن باز به زبان‌هایی مانند پایتون و سی پلاس پلاس نوشته شده است و الگوریتم یادگیری کورتیکال (CLA) را پیاده‌سازی می‌کند. ویژگی‌های این API عبارتند از:

  • نمایش توزیع شده Sparse
  • استنباط زمانی
  • یادگیری آنلاین

همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا با الگوریتم‌های خام کار کنند، چندین منطقه را به همراه سلسله مراتب خود گرد هم آورند و از سایر توابع پلتفرم استفاده کنند.

QALENDRA PREDICTIONS API

کار این API استخراج و ساختاردهی داده‌ها از تعداد متنوعی از منابع برای ایجاد پیش بینی‌های دوربرد با بینش‌های داده محور است. پردازش بیش از حد متن داده‌های آنها جزئیات شرایط آب و هوایی، جغرافیا، ترافیک و قیمت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا وضعیت تعطیلات و فعالیت‌ها را برای مکان‌ها و زمان‌های خاص بررسی کند. الگوریتم‌های آن داده‌های بزرگ را می‌بلعد و همه مقاصد را برای انجام این منظور مقایسه می‌کند.

API SIGHTCORP FACE

این Face API از Sightcorp با استفاده از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که تعامل مشتری را جذاب‌تر می‌کند، به ساخت و تزریق عملکرد چهره کمک می‌کند. API چهره آن دارای ویژگی‌های زیر است:

  • شناسایی چهره
  • تحلیل احساسات
  • تجزیه و تحلیل توجه انسان
  • کراس پلتفرم
  • تجزیه و تحلیل جمعیت

آنها همچنین به ادغام برنامه‌ها با تجزیه و تحلیل سریع، دقیق و ناشناس چهره با حقایق زیر کمک می‌کنند:

  • حالت‌ها دقیقا روی صورت منعکس می‌شوند
  • برآورد تقریبی سن
  • برآورد دقیق جنسیت
  • تشخیص قومیت
  • تخمین و ارزیابی خلق و خوی
  • ارزیابی حالت سر شخص
  • برآورد سبک لباس شخص

WINDOWS AZURE MACHINE LEARNING RECOMMENDATIONS API

این API به ساخت الگوریتم‌های هوشمند در برنامه‌ها و وب سایتها کمک می‌کند. همچنین متخصصین داده را قادر می‌سازد تا با کمک ابزار CLI و پایتون و طیف وسیعی از داده‌های Azure، راه حل‌های هوش مصنوعی را توسعه و به طور ماهرانه مدیریت کنند. این همچنین یک ابزار کارآمد کشیدن و رها کردن(ٖdrag and drop) برای ساخت، تست و استقرار راه حل‌های تحلیلی بر روی داده‌های شخص است.

اینها 10 مورد از برترین apiها هستند که باید برای کار با یادگیری ماشین بدانید و لازم است در مورد آنها اطلاعاتی داشته باشید، زیرا این یک رابط اتصال عمومی است که به یک برنامه ارائه می‌شود. برنامه‌های مدرن آنها بسیار مناسب توسعه دهندگان و دسترسی آسان و قابل فهم نیز هستند. این apiهای جامع به طور مداوم راه را برای ایجاد یک تجربه کاربر پسند، ابتکاری و قابل تنظیم هموار می‌کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 4 رای

3 سال پیش
/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید