10 بازی جالب مرورگرها برای یادگیری توسعه وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

10 بازی جالب مرورگرها برای یادگیری توسعه وب

بازی کردن معمولا شامل حل چالش های مختلف با تفکر منطقی و استراتژی های آزمون و خطاست. بنظرتون چه چیز دیگری به این مهارت ها نیاز داره؟ درسته برنامه نویسی!

در این مقاله ما 10 بازی مرورگر رو برای توسعه دهندگان وب و کدنویس ها گردآوری کردیم. که شما میتونید با استفاده ازشون درمورد جاوا اسکریپت, CSS و HTML بیشتر یاد بگیرید یا به عنوان زمین تمرین برای مهارت های وبمستری بهره ببرید. بعضی از این بازی ها ساده اند و بقیه بسیار سختند, اما همشون جالب و فان هستند!

Code Combat

گرچه Code Combat برای بچه ها در مدرسه ساخته شده, اما میتونه برای تمام سنین مفید و جذاب باشه. در این بازی شما میتونید با برنامه نویسی قهرمان شجاعی رو که با چالش های مختلف رو به رو میشه رو کنترل کنید. با دشمنان بجنگید و جم بگیرید. تمام بازی در +20 ساعت تمام میشه و اکثر مفاهیم برنامه نویسی رو پوشش میده.

Hex Invaders

در این نسخه ی بازی آرکید کلاسیک جهان توسط سه بیگانه مورد حمله قرار گرفته, هرکدام یک رنگ متفاوت دارند. برای نجات انسان ها, بازیکن باید به سرعت یک مقدار RGB hex رو به رنگ انسانی تبدیل کنه و به مهاجمان شلیک کنه.

Flexbox Froggy

این یک بازی پازلی است که شما باید به گروهی از قورباغه های رنگی کمک کنید تا به برگ های خود برسند. حرکت دوزیستان به اطراف توسط flexbox انجام میشه و مهارت های ساخت طرح بندی (layout) شما رو به خوبی می سنجه. هشدارهای داخل بازی به شما میگه که از کدام پراپرتی های CSS در شرایط مختلف استفاده کنید اما در نهایت به بازیکن بستگی داره که کدام ترکیب از مقادیر رو تنظیم کنه.

Pixactly

Pixactly یک مفهوم خیلی ساده اما چالش برانگیز داره. این بازی به شما دو مقدار پیکسل رندوم میده, یکی برای عرض و یکی برای ارتفاع یک مستطیل. سپس بازیکن باید یک جعبه بکشه که تا جای ممکن به ابعاد داده شده نزدیک باشه.

CSS Diner

یک بازی عالی برای یادگیری selector های CSS هست. بازیکن یک میز از ظروف رو به صورت فرم متحرک و HTML و یک یا چند آیتم خاص برای انتخاب از میز دریافت میکنه. مراحل مختلف تمام چیزهایی رو که یک توسعه دهنده وب باید درمورد selector ها بدونه رو پوشش میده, از مسائل پایه تا ~ و :first-child.

Screeps

شما میتونید در این بازی یک مزرعه دیجیتال مورچه ها داشته باشید که هر مورچه توسط بازیکن برنامه نویسی میشه. بعد از راه اندازی مستعمره و رفتار خزنده ها, سراغ کشف جهان بی انتهای بازی می روید, منابع رو جمع آوری می کنید و با دشمنان می جنگید (حتی وقتی آفلاین هستید!).

CodinGame

یک مجموعه از بازی هاست که همشون میتونند در جاوا اسکریپت, PHP, Ruby, Go, Python و بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر بازی بشوند. پلتفرم شامل بازیهای پازلی مختلف, مالتی پلیر و وابسته به هوش مصنوعی هستند, درحالی که کد در یک IDE پیشرفته با پشتیبانی از Emacs و Vim نوشته می شوند.

Flexbox Defense

بازی دفاع از قلعه کلاسیک که به همراه چالش های CSS آمده - تمام برج ها و تله های بازی با استفاده از طرح بندی flexbox قرار می گیرند. 12 مرحله وجود داره که در هرکدام دسته ای از دشمن ها به سمت پایگاه شما حمله می برند. برای اتمام مراحل شما باید از همه ی دانش خودتون درمورد پراپرتی های flexbox استفاده کنید.

Elevator Saga

Elevator Saga یک بازی پازلی است که شما میتونید با استفاده از جاوا اسکریپت آسانسورهای یک ساختمان رو کنترل کنید. در تمام لحظات انبوهی از مردم بالا و پایین می روند و شما باید سعی کنید اونها رو با بیشترین سرعت ممکن به مقصد برسونید. این بازی مهارت های الگوریتم نویسی شما رو به همراه دانش توابع جاوا اسکریپت, آرایه ها و مدیر رویدادها آزمایش میکنه.

Untrusted

Untrusted یک بازی ماجراجویی جاوا اسکریپت هست که شما در نقش دکتر Eval بازی می کنید, یک علامت @ وجود داره که میتونه دنیای اطراف اون رو با تغییر سورس کد کنترل کنه. در هر مرحله مقادیر و توابع اولیه به بازیکن ارائه میشه, اون باید با استفاده از API بازی اون رو تغییر بده و مسیر رو برای دکتر Eval بسازه.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید