10 کتابخانه IoT ( اینترنت اشیاء ) برتر JavaScript
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

10 کتابخانه IoT ( اینترنت اشیاء ) برتر JavaScript

برخی می‌گویند: «روزی که تمام اشیای دارای باتری به اینترنت متصل خواهند بود، آنچنان هم دور نیست.» گرچه اینترنت اشیا‌ء روزهای اولیه خود را سپری می‌کند، همچنان توانسته انقلابی در زندگی‌های ما، از تولید اتوماتیک گرفته تا دستگاه‌های داخلی ایجاد کند. یک ترکیب طبیعی و یک دنیای رانده شده توسط رویدادها، دنیای اینترنت اشیا‌ء و JavaScript است. همه روزه از سال 2012، دستگاه‌های بیشتری از طریق Node.js به اینترنت متصل می‌شوند؛ حال چه دستگاه مورد نظر برد آردوئینو، چه بلوتوث و چه وای‌فای باشد.

برای کمک به شما در ساخت میکروویو شخصی خود، در اینجا چند کتابخانه برای آوردن JavaScript به پروژه‌های اینترنت اشیاء خود خواهید یافت.

1. Johnny-Five

احتمالا Johnny-Five معروف‌ترین پلتفرم رباتیک و اینترنت اشیاء JavaScript برای آردوئینو، Raspberry Pi، Intel Edison Tessel 2 و... است. این پروژه با داشتن تقریبا 9 هزار ستاره، هر روزه محبوبیت بیشتری دریافت می‌کند.

2. Cylon.js

Cylon یک فریم‌وورک JavaScript با پشتیبانی بیش از 43 پلتفرم برای رباتیک، محاسبات فیزیکی و اینترنت اشیاء است. آیا می‌خواهید یک ربات یا یک پهباد بسازید؟ پس احتمالا Cylon جایی است که می‌خواهید بروید. Cylon می‌تواند مستقیما در مرورگر (از طریق browserify) یا هر برنامه متصل به Chrome اجرا شود، و از http / https، mqtt و پلاگین‌های socket.io پشتیبانی می‌کند. نگاهی به آن داشته باشید.

3. Node-Red

Node-Red با هدف ساخت یک روش ساده و بصری برای مدیریت جریانات داده‌ها در دنیای فیزیکی و دیجیتال ساخته شده بود. این یک ابزار برنامه‌نویسی برای سیم‌کشی دستگاه‌های سخت‌افزار، APIها و سرویس‌های آنلاین به روش‌هایی جالب است. Node-Red یک ویرایشگر بر پایه مرورگر به همراه دارد که به شما در سیم‌کشی جریانات، با استفاده از محدوده عظیم Nodeها در یک صفحه، و اجرای آن‌ها کمک می‌کند. این runtime سبک Node، پر از مزیت‌های مدل بر پایه رویداد و بدون محدودیت آن است.

4. Jerryscript

Jerryscript یک موتور JavaScript سبک برای اینترنت اشیاء است که JavaScript را قادر می‌سازد تا بر روی هر دستگاه محدود،‌ و میکروکنترلرها با حافظه رم کمتر از ۶۴ کیلوبایت و حافظه جانبی کمتر از 200 کیلوبایت اجرا شود. این موتور از تلفیق و اجرا بر روی دستگاه، پشتیبانی می‌کند و دسترسی به لوازم جانبی از طریق JavaScript را فراهم می‌کند.

5. NodeMcu

NodeMcu یک پلتفرم اینترنت اشیاء ساده برای نمونه‌سازی سخت‌افزار است که شامل صفحات سیستم‌ عامل، و صفحه توسعه برای توسعه برنامه‌های اینترنت اشیاء است، که شما را قادر می‌سازد تا برنامه‌های شبکه‌ای را از طریق سینتکس Node بسازید. (مدل برنامه‌نویسی آن مشابه Node.js است، اما در واقع بر پایه Lua می‌باشد) این پلتفرم دارای یک Node بی‌سیم و نقطه دسترسی با یک مدل برنامه‌نویسی بر پایه رویداد ناهمگام است، و بیش از 65 ماژول داخلی دارد.

6. IoTjs

این پروژه، فریم‌وورک JavaScript سامسونگ برای اینترنت اشیاء است. هدف این کتابخانه، فراهم کردن پلتفرم سرویس متقابل در دنیای اینترنت اشیاء بر پایه فناوری است، در حالیکه بر روی دستگاه‌هایی با منابع محدود اجرا می‌شود. این کتابخانه به خوبی پشتیبانی می‌شود و دارای بیش از 1500 ستاره، و 50 شرکت کننده است.

7. Node serialport

یک پکیج Node.js برای دسترسی به serial portها در لینوکس، OSX و ویندوز. این پکیج یک رابط جریان، برای serial portهای سطح پایین مورد نیاز برای کنترل دستگاه‌های اینترنت اشیاء، با نوشتن کد JavaScript را به همراه خود دارد.

8. Zetta

Zetta یک پلتفرم اوپن سورس، دارای API و بر پایه Node.js برای اینترنت اشیاء است. فضای ابری این پلتفرم، APIهای Rest، WebSocketها و برنامه‌نویسی واکنش‌پذیر را برای تبدیل چنیدن دستگاه به یک برنامه حساس به داده و realtime، ترکیب می‌کند.

موارد دیگر که بهتر است بشناسید:

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات