جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
10 دلیل برای یادگیری برنامه نویسی اندروید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

10 دلیل برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تلفن‌های هوشمند بر دنیای فناوری حاکم هستند و اندروید بر تلفن‌های هوشمند حاکم است. تقریباً 300 برند تلفن هوشمند، 90 برند تبلت و 3 برند e-reader را در اختیار دارد. هر روز 1.5 میلیون دستگاه جدید اندرویدی فعال می‌شوند و App Store حدود 1.5 میلیون برنامه دارد که تعداد آن‌ها خیلی سریع افزایش می‌یابد.

به خوبی گفته‌اند که باید روی قسمت کوچک یک پای بزرگ تمرکز کنیم. گوگل آن پای بزرگ است و توسعه دهنده اندروید آن قطعه کوچک است که از طریق آن می‎‌توانید به این بازار کمک کنید. اگر قصد دارید به عنوان یک توسعه دهنده وارد دنیای فناوری شوید، هیچ چیز نمی‌تواند بهتر از این باشد که حرفه خود را به عنوان یک توسعه دهنده اندرویدی بسازید.

در این جا 10 دلیل محکم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید و ایجاد یک پرش شروع برای کار خود آورده شده است:

دلیل ۱: Open Source است

به عنوان فردی که هیچ چیزی در مورد فناوری‌های open source نمی‌داند یا اینکه چیز کمی می‌داند، اجازه دهید این مسئله را برای شما روشن کنم، یک فناوری open source یکی از مواردی است که به شما اجازه می‌دهد به طور رایگان از این فناوری استفاده کنید. این کار مزایای بسیار زیادی دارد. شما به عنوان یک توسعه دهنده، برای یادگیری یا کدنویسی زبان برنامه نویسی، مجبور نیستید هزینه‌ای را صرف کنید و به عنوان یک شرکت، برای استفاده از کد اصلی مجبور نیستید هزینه‌ای بپردازید. به همین دلیل است که بیشتر مشاغل و شرکت‌ها توسعه وب ترجیح می‌دهند که به کار با فناوری‌هایopen source بپردازند.

اندروید یک سیستم‌عامل open source است به این معنی که شما به هرآنچه نیاز دارید در دسترس دارید و می‌توانید هرچیزی را که می‌خواهید ایجاد کنید. یادبگیرید، کد بزنید، از آن استفاده کنید، آن را بفروشید. هیچ کس از شما سوال نمی‌کند.

دلیل ۲: سریع‌ترین تکنولوژی در حال رشد است

با هوشمندتر شدن تلفن‌های همراه، مطمئناً دامنه توسعه برنامه نویسی اندروید ارتفاعات جدیدی را لمس می‎‌کند. در حقیقت می‌توان گفت که مرحله فعلی فقط سرآغاز اندروید است و اتفاقات بیشتری در سال‌های آینده رخ خواهد داد. ظاهراً این زمانی است که باید خود را برای اینده آماده کرد.

دلیل ۳: فروشگاه google play بزرگترین بازار برنامه است

با بیش از 2.2 میلیون برنامه فعال و هزاران مورد جدید که هرروز اضافه می‌شوند، فروشگاه google play این پتانسیل را دارد که هیچ‌کدام دیگر ندارد. قسمت بهتر این است که اگر با توسعه برنامه به خوبی آشنا هستید، چندین کانال برای کسب درامد برای شما وجود دارد. Play store برای برنامه‌های شما پول پرداخت می‌کند می‌توانید از برنامه‌های خود کسب درامد کنید.

دلیل ۴: تقاضای زیاد در بازارهای شغلی

توسعه وب برای سال‌های گذشته است. و اکنون زمان برنامه‌های موبایل است. هر شرکت توسعه وب وارد صنعت برنامه‌های موبایل شده است و این شرکت‌ها برای ایجاد این برنامه‌ها به توسعه دهندگان ماهر اندرویدی احتیاج دارند. ظاهراً در هنگام یافتن شغل کمبود فرصت برای توسعه دهنده برنامه اندروید وجود ندارد. شما این مهارت را دارید و شرکت‌ها برای استخدام شما هر کاری می‌کنند.

دلیل ۵: حقوق خوب

توسعه دهندگان اندروید در صدر لیست پر درآمدترین متخصصان صنعت IT قرار دارند. با یک دستمزد شگفت انگیز 6 رقمی در عرض چند سال، مطمئناً به حرفه شما زیبایی و درخشندگی فوق‌العاده می‌دهد. چرا سال‌ها صبر کنیم تا به آن چیز که می‌خواهیم برسیم در صورتی که می‌توانیم در طی چند سال به آن برسیم؟

دلیل ۱-۶:  کسب درامد از طریق برنامه‌ها

حدود 60% برنامه‌های موجود در فروشگاه google play رایگان هستند، اما به 40% دیگر فکر کنید، بله درست است، گوگل به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های خود را از طریق App Store بفروشید و با هر دانلود می‌توانید کسب درامد کنید. اکنون یک محاسبه ریاضی ساده انجام دهید، اگر از هر کاربر 1 دلار هزینه دریافت کنید، و فقط 0.01 درصد از کل کاربران اندروید برنامه شما را دانلود کنند، اما بگذارید ابتدا به شما بگویم که 1.4 میلیارد کاربر اندرویدی در جهان وجود دارد.

اکنون این محاسبه ساده را انجام دهید.

$1 * 0.01% * 1.400,000,000 = $140,000

این درامد شماست، هنگامی که انتظار دارید یک در 10000 کاربر اندروید برنامه شما را دانلود کنند. اگر چیزی بهتر برای ارائه دارید، می‌توانید WhatsApp بعدی باشید.

اگر می‌دانید چگونه بطور صحیح آن را پیاده سازی کنید، یک برنامه ساده اندرویدی می‌تواند یک شرکت میلیون دلاری بعدی باشد.

و بله، درامد برای شما از فروشگاه google play وجود دارد. آن‌ها همچنین برای تبلیغ به شما پول پرداخت می‌کنند. بنابراین حتی اگر برنامه کاربردی رایگان دارید هنوز می‌توانید درامد کسب کنید.

دلیل ۲-۶: نفوذ در دستگاه‌های مختلف

تا زمانی که این پست را می‌خوانید بیش از 1.4 میلیارد دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فروخته شده است. این بدان معنی است که حدود 1.4 میلیارد نفر از برنامه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، از طریق دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، تلوزیون‌های هوشمند، بازی‌های ویدیویی، تلفن‌های VOIP، پخش کننده موسیقی، هواپیمای بدون سرنشین و موارد دیگر.‌

هر دستگاه دارای ویژگی‌ها و ابزار منحصر به فرد خود است، به این معنی که ممکن است برنامه‌ای که از یک دستگاه پشتیبانی می‌کند از دستگاه دیگر پشتیبانی نکند. همچنین بدان معنی است که یک برنامه ویژه اختصاصی برای آن ابزار خاص وجود خواهد داشت. اکنون این یک فرصت عظیم برای شما به عنوان یک توسعه دهنده برنامه اندرویدی ایجاد می‌کند که بدون فکر کردن به یک ایده اصلی، کار خوبی را انجام دهید. شما می‌توانید برنامه موجود را برای پشتیبانی از برخی از دستگاه‌های دیگر اصلاح کنید.

دلیل ۷: Be Out-of-the-Box

این قسمت با دلیل 6 ارتباط خواهد داشت. بیشتر برنامه‌نویسان اندروید در خارج کشور با ایجاد برنامه‌هایی برای تلفن هوشمند فصلی کار هستند. اگر می‌توانید شخصیتی باشید که در زمینه ساختن برنامه‌هایی برای چیزی غیر از تلفن‌های هوشمند متخصص باشد، بیایید به آن بگوییم Drones، در حرفه خود فرصت‌های بی‌نظیری دارید. شرکت‌ها عاشق استخدام کسانی هستند که متخصص چیز خاصی هستند. Out of the Box بودن چیزی است که می‌توانید با توجه به توانایی‌های متعدد آن هنگام یادگیری توسعه اندروید به راحتی حاصل شود.

دلیل ۸: یادگیری تدریجی و رشد

نسخه اول اندروید یعنی اندروید 1.0 در سپتامبر 2008 منتشر شد. از آن زمان ما تا به حال چندین نسخه آن را دریافت کرده‌ایم، این یعنی که هر نسخه دارای برخی ویژگی‌های جدید است که یک توسعه دهنده باید بروز باشد.

اگر یک توسعه دهنده اندروید هستید، تمام دلایل لازم برای بروزرسانی به جدیدترین نسخه را دارید، اما بیشتر از فقط بروزرسانی تلفن هوشمند خود. این امر باعث می‌شود که در هنگام یادگیری چیزهای جدید و افزایش مهارت‌های خود، باعث پیشرفت شغل شما هم می‌شود.

دلیل ۹: می‌توانید یک توسعه دهنده مستقل باشید

حتی اگر علاقه‌ای به کار در یک شرکت به عنوان یک توسعه دهنده اندروید نداشته باشید، فرصت‌های بسیار دیگری نیز دارید. شما به راحتی می‌توانید با ایجاد برنامه‌های خود و درامدزایی از طریق روش‌های توضیح داده شده در بالا، یک توسعه دهنده مستقل باشید. از طرف دیگر می‌توانید از طریق برخی وب سایت‌های معتبر freelancing برخی مشتری‌های شخصی را جستجو کنید. هزاران شغل برای توسعه دهندگان مستقل اندرویدی وجود دارد که به آن‌ها آزادی و پول مورد نظر خود را می‌دهد.

دلیل ۱۰: به شما یک موقعیت اجتماعی می‌دهد

به عنوان یک فارغ‌التحصیل فنی، شما می‌توانید به دنبال توسعه وب یا توسعه برنامه تلفن هراه( در اصل اگر می‌خواهید یک برنامه‌نویس باشید). همانطور که قبلاً گفته شد وب در گذشته بسیار محبوب‌تر بود اما زمان کنونی توسط تلفن‌های هوشمند اداره می‌شود و آینده نیز توسط گجت‌هایی که بر روی سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شوند، اداره می‌شود.

این یعنی که اگر شما توسعه اندروید را یاد گرفته‌اید و یک توسعه دهنده اندروید هستید، تمام دلایلی که برای افتخار به خود نیاز است را دارید. شما یک کار مطمئن برای پرداخت‌ چک‌های خود دارید و در بین رفقا، در شرکت و خانه خود احترام خواهید داشت.

نکته آخر – شما مطمئن‌ترین شغل را دارید

توسعه دهندگان اندروید جزء حرفه‌ای‌ترین متخصصان صنعت IT هستند. به عنوان یک توسعه دهنده وب ممکن است به هر دلیلی شغل خود را از دست بدهید یا ممکن است بعد از یک سطح مشخص حقوق شما گیر کند. اما اگر یک توسعه دهنده اندروید باشید چنین مواردی وجود نخواهد داشت. امنیت شغلی وجود دارد و رشد شغلی مداوم وجود دارد. حدی نیز برای رشد وجود نخواهد داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@pouryasharifi78
پوریا شریفی
توسعه‌دهنده‌ی اندروید

ابتدا که با برنامه‌نویسی آشنا شدم به سمت php و طراحی وب رفتم، بعد از اون به توسعه‌ی اندروید علاقه‌مند شدم و تقریبا ۲ سال است که مشغول به برنامه‌نویسی اندروید هستم، همچنین عاشق یادگیری چیزهای جدید هستم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا شریفی

توسعه‌دهنده‌ی اندروید

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است