۱۰ ابزار برای بهبود جریان کاری توسعه وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۰ ابزار برای بهبود جریان کاری توسعه وب

توسعه وب یکی از قسمت‌های مربوط به یک پروژه بزرگ‌تر است. توسعه‌دهندگان به پس زمینه می‌روند تا مطمئن شوند که طراحان، تولید‌کنندگان محتوا و بازاریابان همه کارها را به خوبی انجام می‌دهند. در قبال این وضعیت توسعه دهندگان وظیفه دارند که هر کار را با نرخ کارایی بالا انجام دهند و از اینکه دیگران نیز در حلقه پروژه باقی مانده‌اند مطمئن شوند. بنابراین در چنین وضعیتی هر ابزاری که به پروسه مدیریت جریان کاری و مدیریت وظایف کمک کند و آن را بهینه‌ نماید، ارزش بسیار بالایی دارد.

هر توسعه دهنده‌ای از زمانی که یک فرد مبتدی است تا زمانی که به یک مقام ارشد می‌رسد به یکسری موارد که اغلبا ابزارهای کمکی هستند مبتنی است. در این مطلب قصد داریم ۱۰ ابزاری که ممکن است این یاری بزرگ را به شما بکند، معرفی کنیم.

Slack

Slack یک پلتفرم برجسته برای ارتباط برقرار کردن بین اعضای تیم است. این ابزار را می‌توان در ابتدا یک سرویس پیام‌رسانی ساده تلقی کرد اما جدای از آنکه اعضا می‌توانند با همدیگر صحبت کنند، آن‌ها می‌توانند گروه‌های تیمی ایجاد کنند و یا از طریق یک کانال مانند با بخش بزرگی از افراد صحبت کنند، این صحبت‌ها می‌تواند همراه با ارسال فایل‌های پروژه و موارد دیگری باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده این اپلیکیشن این است که توانایی ادغام با اپلیکیشن‌های دیگری را نیز دارد – این اپلیکیشن‌ها شامل بات‌های مدیر پروژه و ابزارهای توسعه است. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بدون ترک کردن یک روند کاری، از Slack استفاده کنید. این موضوعی است که بهروری شما را بسیار زیاد می‌کند.

Dropbox

وقتی موضوع به ذخیره‌سازی ابری می‌رسد باید بدانید که Dropbox یکی از بهترین‌ آن‌ها به حساب می‌آید. این ا پلتفرم یکی از اولین پلتفرم‌های همگام‌ساز پوشه‌ها بوده که به صورت واضح تا به کنون با سرویس‌هایی مانند گوگل درایو، آی‌کلاود و… رقابت کرده و هنوز در مقام بهترین‌ها مانده است. Dropbox ساده، امن، قابل اعتماد، همراه با ویژگی های بسیار و مناسب برای همکاری تیمی است. برای توسعه‌دهندگانی که در یک تیم کار می‌کنند چه به صورت دورکار یا حضوری Dropbox یکی از موارد ضروری برای دسترسی به فایل‌هاست. کارها به سادگی می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند و مدیریت تیم‌ها نیز کاری ساده است و با وجود سیستم فییدبک‌ی که در پلتفرم وجود دارد، بهبود بهروری و مطمئن شدن از اینکه کارها به خوبی پیش می‌رود به خوبی پیش خواهد رفت.

یکی دیگر از موضوعات مهم این است که شما می‌توانید به این سرویس از طریق پلتفرم‌های مختلف از جمله آندروید، آی‌او‌اس، ویندوزفون، لینوکس، بلک‌بری و مواردی دیگر دسترسی داشته باشید.

GitLab

GitLab یکی از بهترین سرویس‌های مدیریت مخازن Git است. این پلتفرم متن باز به شما اجازه می‌دهد تا به یک موقعیت مبتنی بر وب که در آنجا پروژه‌های توسعه در بین اعضای تیم ذخیره، آزمایش و ویرایش می‌شوند، دسترسی داشته باشید. اگر شما قصد دارید برای ادامه کار با یک توسعه دهنده دیگر روی کدها کار کنید، این مورد یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که به شما اجازه چنین کاری را می‌دهد. درحالی که GitHub هنوز در بین توسعه دهنده‌ها بسیار معروف است، ویژگی‌های اضافی GitLab مانند امکان قرار دادن قطعه کدها (برای اشتراک قسمت‌های کوچکی از پروژه)، برچسب گذاری برای نمایش میزان پیشرفت پروژه، نقاط برجسته پروژه، سطوح دسترسی و رابط کاربری جذاب آن را به یک انتخاب بسیار خوب تبدیل کرده است.

Postman for Chrome

Postman یک اپلیکیشن رایگان کروم است که به شما اجازه می‌دهد به سادگی APIها را آزمایش و ایجاد کنید. در حقیقت این اپلیکیشن کار فوق‌العاده عالی را انجام می‌دهد. وجود رابط گرافیکی برای تعریف درخواست‌های HTTP یکی از موارد خوب این اپلیکیشن است که مطمئنا هیچوقت آن را در اپلیکیشن‌های مشابه نمی‌بینید.

از این اپلیکیشن می‌توانید در پروژه‌های خودتان و حتی برای مشارکت در تیم‌های بزرگ‌تر استفاده کنید. مطمئن شوید که Postman را همیشه استفاده می‌کنید.

Trello

Trello یکی از مفید‌ترین ابزارها برای مدیریت پروژه است که به شما کمک می‌کند در رابطه با زمان‌بندی پروژه مطمئن باشید. با سازمان دهی کردن کارها در لیست‌ها و کاردها، این پلتفرم به شما اجازه می دهد که همه چیز را از یک پروژه تکی گرفته تا یک پروژه بزرگ‌تر مدیریت کنید. کاربران می‌توانند یکدیگر را در کادرها تگ کنند، کامنت بگذارند، چک‌ لیست ایجاد کنند و زمان پایانی برای پروژه را ایجاد کنند. وظایف می‌توانند برای بهتر شناسایی شدن با رنگ‌های مشخصی معلوم شوند. یک‌بار آن را امتحان کنید، مطمئنا از آن راضی خواهید بود.

Bitbucket

سازنده Trello سرویس Bitbucket را نیز ایجاد کرده است. یک سیستم کنترل نسخه که همکاری کردن و اندازه تجارت‌تان را ارتقا می‌دهد. از ویژگی‌های خوب این سرویس جدای از توانایی همکاری با دیگر اعضای تیم این است که به صورت مستقیم می‌توانید در کدها کامنت بگذارید – چنین موضوعی برای بهروری چگونه است؟ خبر خوب این است که این سرویس با Slack توانایی ادغام سازی را دارد، پس می‌توانید رویدادهای مرتبط به Bitbucket را در کانال به نمایش بگذارید.

Clipy

Clipy یک افزونه کلیپبورد برای سیستم عامل مک است. هیچ چیز خاصی در رابطه با چیزی که فکر می‌کنید وجود ندارد. اما واقعیت این است که برای درک ارزش واقعی آن باید با آن کار کنید. Clipy به شما اجازه می‌دهد تا متون و تصاویر مختلفی را در حافظه کلیپبورد خود کپی کنید و با استفاده از یک کنترل ساده تاریخچه به تمام آن‌ها دسترسی داشته باشید. ابزاری ساده، غافلگیرکننده و بسیار کاربری است. جدای از این‌ها، Clipy رایگان است!

Brackets

Brackets یک ادیتور متن مدرن و متن باز است که از طراحی وب متوجه می‌شود. بیشتر تکست ادیتورها خسته کننده هستند اما این مورد اینگونه نیست. با استفاده از ابزارهای بصری که در ویرایشگر تعبیه شده، نوشتن و ویرایش کدها کاری ساده است و تبدیل به کاری خوشایند‌تر از همیشه شده. این تکست ادیتور با استفاده از HTML، CSS و جاوااسکریپت نوشته شده و به شما قابلیت کار کردن در زبان‌های مختلفی را می‌دهد. اگر شما فردی هستید که روی پروژه‌های فرانت‌اند کار می‌کنید مطمئن شوید که براکتس بخشی از کار شما شود.

Grunt

Grunt یک اجرا کننده جاوااسکریپت است که به شما این قابلیت را می‌دهد تا کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهید. کارهای زمان‌بری مانند کامپایل‌ کردن، تست واحد و معادل‌سازی همگی به صورت خودکار می‌توانند انجام شوند. Grunt از صدها پلاگین مختلف قدرت می‌گیرد و هر روز در حال پیشرفت و ترقی است، شانس این را به خودتان بدهید که تمام کارهای خسته کننده مختلف را بدون هیچ تلاشی انجام دهید. این ابزار برای روند کاری‌تان حیاتی است.

Yeoman

در نهایت Yeoman یکی از ابزارهای توسعه وب است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با قدرت گیری از تمام ویژگی‌ها، یک اپلیکیشن وب را ساخته و تطبیق دهید. Yeoman به سه ویژگی برای ساده سازی روند ساخت و بهتر کردن بهروری اشاره دارد. اول از همه «yo» اسکله‌بندی اولیه پروژه شما به حساب می‌آید و در آن تمام وظایف ایجاد جمع آوری شده و وابستگی‌های مدیریت بسته‌ای که شما نیاز دارید را فراهم می‌کند. بعد از آن ابزار ساخت «Grunt» فراخوانی می‌شود که بخش سخت کار را به عهده می‌گیرد: ایجاد، پیش‌نمایش و انجام تست. بخش آخر نیز همان مدیریت بسته است که شما را از پیدا کردن مواردی که می‌خواهید به صورت دستی معاف می‌کند و کارها را به خوبی انجام می‌دهد. 

مطمئنا مواردی که در توسعه وب مشارکت دارد می‌تواند بیشتر از ۱۰ عدد باشد. اما با اضافه کردن این لیست به هر پروژه‌ای که مرتبط به توسعه وب باشد این موضوع را متوجه می‌شوید که به چه میزان بهروری و کارایی وارد کارتان می‌شود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا