10 چیز ناراحت کننده که می‌تواند شما را تبدیل به فردی موفق و شاد کند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

10 چیز ناراحت کننده که می‌تواند شما را تبدیل به فردی موفق و شاد کند

زندگی و موفقیت، بیرون از حصاری است که شما برای راحتی به دور خود کشیده اید. جرات داشته باشید و این ۱۰ کار را انجام دهید تا از نتایجی که بدست می‌آورید حیرت زده شوید.

جینی رومتی گفته است:« رشد و آرامش، هیچگونه همزیستی با یکدیگر ندارند

خیلی فوق العاده نمی‌شد اگر راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی راهی بسیار آسان بود؟ متاسفانه، روش کار دنیا اینگونه نیست. واقعیت این است که شما زمانی به موفقیت می‌رسید که خود را مجبور به انجام کارهایی کنید که علاقه ای به انجامشان ندارید. مغز ما به گونه ای پرورش داده شده که تا زمانی که احساس ناخوشایندی نکرده است، دست به کاری نمی‌زند.

مطالعات زیادی در این باره، این مطلب را تصدیق می‌کند که عملکرد درست زمانی اتفاق می‌افتد که ما خارج از حدود و توانایی های خود کاری را انجام دهیم. خارج شدن از این حصار، نه تنها برای موفقیت ما حیاتی است، بلکه در رشد فردی و رشد عملی ما نیز تاثیر بسزایی دارد.

با کمی درک و تحول جزئی، شما می‌توانید از زندان خود آزاد شوید و به هر چیزی برسید که تنها رویای رسیدن به آن را داشتید. پس حباب اطرافتان را بترکانید و ۱۰ چالش زیر را بپذیرید:

بپرسید که چه می‌خواهید. 

جولز رنارد می‌گوید:« خواسته شما جایی منتظر است تا شما صدایش کنید. خواسته های شما خواهان شما هستند. اما شما برای رسیدن به آنها باید دست به کار شوید.»

اغلب، مردم به موفقیتی که دلشان می‌خواهد نمی‌رسند چون هیچوقت آنرا درخواست نکرده اند. البته این کار نیاز به شجاعت زیادی هم دارد چون گاهی اوقات ممکن است تلاشمان به نتیجه نرسد. زندگی با افکار نادرست می‌تواند آزاردهنده باشد. از خودتان بپرسید بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیوفتد چیست؟ اگر یک انکار ساده باشد، نباید جلوی شما را برای رسیدن به هدفتان بگیرد.

صبح زود بیدار شوید.

صبح زود بیدار شدن می‌تواند شما را به بیرون از حد و حدودتان ببرد ولی اگر همین الان فرد سحرخیزی هستید، بهتر است آلارم ساعت را برای زودتر بیدار شدن تنظیم کنید؛ با اینکار خودتان را به چالش بکشید.

گیر آوردن زمان اضافی برای شروع روز ارزشش را خواهد داشت. بیل گیتس و مارک زاکربرگ، عادت های صبحگاهی خود را کلیدی برای رسیدن به موفقیتشان می ‌دانند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد افرادی که برنامه صبحگاهی خود را به خوبی انجام می‌دهند نسبت به دیگران، در تغییر وضعیت برتری دارند.

این به شما فرصت می‌دهد تا از نظر روحی خود را برای اتفاقات پیش رو آماده کنید. تمرین کنید، صبحانه‌ی مقوی بخورید و کمی از وقتتان را برای صرف انجام کاری کنید که از آن لذت می‌برید.

نه بگویید.

تحقیقات اخیر نشان داده است که افراد با نه گفتن، دچار استرس می‌شوند. همه ی ما می‌دانیم که "نه" می‌تواند کلمه قدرتمندی باشد. همچنین کلمه ای است که نباید از آن بترسید و باید بیشتر از آن استفاده کنید.

نه گفتن به درخواست ها و توقعات جدید می‌تواند به شما کمک کند تا به تعهدات خود احترام بگذارید و به شما این امکان را می‌دهد تا آنها را به سرانجام برسانید. هنگامی که یاد می‌گیرید تا در مواقع لزوم، نه بگویید، وقت و انرژی خود را صرف کارهایی که برایتان بیشتر اهمیت را دارند، می‌کنید.

تعریفات را بپذیرید.

وقتی یکی از ما تعریف (چه بد و چه خوب) می‌کند، بلافاصله واکنش نشان می‌دهیم و واکنش ما این است که کجای کار را می‌توانستیم بهتر انجام دهیم. این واکنش ها ممکن است تاثیرات منفی و مخربی بر اعتماد به نفس، آینده کاری و حتی روابطمان داشته باشند.

اگر به سختی بر روی چیزی کار می‌کنید، چرا انتقادهای مثبتی که سزاوار کارتان هستند را رد می‌کنید؟

وقتی یاد می‌گیرید که تعریفات را قبول کنید، این شانس را دارید تا راه موفقیت را هموار کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

انتقادات مهم بدهید/بگیرید.

بیل گیتس می‌گوید:«همه ی ما به افرادی احتیاج داریم تا از کارمان انتقاد کنند. اینگونه است که پیشرفت می‌کنیم

انتقادات و پیشنهادات، فروتنی و خودآگاهی را توسعه می‌دهد و کمال گرایی را به چالش می‌کشد. نه دادن و نه گرفتن انتقاد مهم، کار آسانی نیست. هر چند، اگر انتقاد پذیر باشید، پیشرفت را در توانایی و رشد شخصی خود خواهید دید.

به اشتباهات خود اعتراف کنید.

کلمات نمی‌توانند حسی که اشتباه کردن به شما می‌دهد را توصیف کنند. اگرچه، گاهی اوقات می‌شود اشتباهات را دور زد. تاثیرگذار ترین روش برای جایگزین کردن این حس، این است که قبل از اینکه وارد عمل شوید، به درستی وضعیت را ارزیابی کنید.

برای تبدیل شدن به رهبری موثر، ما باید مسئولیت درک موفقیت و شکست هایمان را قبول کنیم. به اشتباهاتتان اعتراف کردن می‌تواند به شما کمک کند تا احترام بدست آورید، با تجربه رهبری کنید و فرهنگی بر پایه اعتماد برای همکاران و همسالان خود بسازید.

Network و گفتگوی کوچک

مطالعات نشان می‌دهد که کارهای بسیاری زیادی با نقاط قوت و ضعف در network پیدا می‌شوند و در همه ی آنها بحث های خودمانی مطرح است. هیچوقت متوجه نمی‌شوید که این بحث ها شما را چگونه جلوه می‌دهند، ممکن است بسیار باهوش به نظر برسید. این گونه بحث ها دیدتان را گسترش می‌دهند. این عنصری مهم برای هر حرفه کاری است. برای اینکه در اینگونه گفتگوها استاد شوید باید یاد بگیرید که چطور مجذوب حرف های فرد مقابل شوید. با تمرین کافی، بلاخره از اینکار لذت خواهید برد.

روی سخنرانی های عمومی تمرین کنید.

مارک تواین می‌گوید:« تنها دو نوع سخنران در دنیا وجود دارد. اولی مضطرب و دومی دروغگو است.»

همه ی ما با ترس از سخنرانی های عمومی آشنا هستیم. در واقع، ۷۴ درصد از آمریکایی ها مبتلا به گلوسوفوبیا (ترس از سخنرانی در عموم) هستند. چه در برابر پنج نفر صحبت کنید و چه در برابر صد نفر، تبدیل شدن به یک سخنران بهتر، مزیت بسیار بزرگی برای شغلتان به شمار می‌آید.

وارن بوفت می‌گوید:« اینکار موفقیت شغلی شما را ۵۰ درصد بیشتر می‌کند.»

سخنرانی یاد گرفتن دقیقا به اندازه دوچرخه سواری یاد گرفتن دلهره آور است. خوشبختانه، راه های بسیار زیادی برای کسب مهارت در این کار وجود دارد. اگرچه شما نمی‌توانید یک شبه تبدیل به ستاره برنامه TED Talk شوید اما مطمئن باشید یاد گرفتنش از آنچه که فکرش را می‌کنید آسانتر است.

بر تعویق انداختن کارها غلبه کنید.

همه ما می‌دانیم وقتی که ادامه دادن کاری سخت شود، معمولا ادامه کار را به فردا موکول می‌کنیم. مشکل اینجاست که معمولا فردا تبدیل می‌شود به پس فردا و این زنجیره همینطور ادامه دارد تا زمانی که کلا بیخیال آن کار می‌شویم. در حالیکه که ما زمان انجام کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم، افراد موفق کاری می‌کنند که اکثر ما انجام نمی‌دهیم: آنها دست از بهانه آوردن می‌کشند و سعی می‌کنند موانع را کنار بزنند.

بهترین راه برای به تعویق ننداختن کارها این است که اصلا از همان اول به اینکار فکر نکنیم. از کارهایی که قرار است فردا انجام دهید لیستی تهیه کنید؛ برای این کارها برنامه ای ردیف کنید و تصور کنید به اتمام رساندن این کارها چه حسی به شما خواهد داد.

بیخیال شوید.

همینطور که شروع به رشد و سرمایه گذاری در خودمان می‌کنیم، از تمام چیزها و یا کسانی که ما را به عقب می‌کشند دور می‌شویم. حال ممکن است این چیزها روابط بد، ناامنی، تا دیر وقت بیرون ماندن و یا اعتیاد به رسانه های اجتماعی باشد. وقتی مسائلی را که دیگر برایمان فایده ای ندارند از زندگیمان حذف می‌کنیم، جا را برای بهره وری،مثبت اندیشی و موفقیت باز می‌کنیم.

آیا شما برای گذشتن از حصار امن خود و حرکت به سمت پیشرفت کاری کرده اید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات