۱۳ عادت مثبتی که می‌تواند موفقیت شما را تقویت کند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۳ عادت مثبتی که می‌تواند موفقیت شما را تقویت کند

به عنوان یک کارآفرین یا فردی که به دستاوردهای زیادی رسیده، می‌دانم که ممکن است توسط کارهای بی پایان احاطه شوید یا احساس کنید که وقت کافی برای انجام دادن کارهای دلخواه خود را ندارید. وقتی روز خود را شروع می‌کنید، درگیر عادت‌های بد شدن، کار بسیار آسانی خواهد بود. با این وجود، ایجاد عادت‌های مثبت برای رسیدن به موفقیت‌های بعدی بسیار مهم است. چه از نظر شخصی و چه از لحاظ حرفه‌ای، تعیین اهداف و مرزهای خود برای رسیدن به زندگی‌ای که سخت برایش کار کرده‌اید بسیار ضروری است.

۱۳ عادت مثبتی که می‌تواند موفقیت شما را تقویت کند

برای اینکه بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید، ما از اعضای شورای کارآفرینان جوان خواستیم تا عادت‌های مثبتی که منجر به موفقیت شده را با ما به اشتراک بگذارند. آن‌ها این ۱۳ مورد را پیشنهاد می‌کنند:

۱. اولین کاری که صبح باید انجام دهید، ساختن لیستی از کارهاست

هر صبح قبل از اینکه روز خود را شروع کنم، دوست دارم کارهای روزانه خود را برای روز بعد به طور خلاصه مرور کنم و سپس براساس اهمیت، آن‌ها را در اولویت قرار دهم. با ۱۵ دقیقه زمانی که برای این کار صرف می‌کنم، باعث می‌شوم تا تمام کارهایم طبق برنامه پیش برود. نتیجه‌ی این کار، داشتن روزی بسیار بهتر و تاثیرگذارتر است.

۲. مشکلات سخت خود را به اشتراک بگذارید

من هرگز بنیانگذارانی که تمام مسائل را در نزد خود نگه می‌داشتند درک نکردم. وقتی ما در حال سر و کله زدن با مشکلی اساسی هستیم، من آن مشکل را با هر کسی که حاضر به گوش دادن باشد در میان می‌گذارم. کار کردن بر روی مشکلی، به همراه افراد مختلف، ایده‌های متفاوتی را به وجود می‌آورد. از همه مهمتر، مردم می‌خواهند به شما کمک کنند و شما هرگز نمی‌دانید چه کسی با چه اشخاصی آشنایی دارد. گاه همین افراد بانفوذ می‌توانند به شما در حل مشکلتان کمک کنند.

۳. شفافیت را تمرین کنید

کاملا شفاف و واضح بودن در طی ۱۰ سال گذشته، نقش راهنمای من را داشته است. صداقت بهترین سیاست است. شفاف بودن سبب می‌شود تا مشکلات و درگیری‌ها در سریعترین زمان ممکن از بین بروند. شفاف بودن به شما در ایجاد روابط تجاری سالم و مبتنی بر اعتماد کمک می‌کند.

۴. ورزش کنید

اجرای یک برنامه منظم، به من کمک می‌کند تا واقعاً ذهن خود را تخلیه کنم و تمرکز خود را بر روی بزرگترین چیزهایی بگذارم که می‌توانند به من در رسیدن به موفقیت شخصی و شغلی کمک کنند. آزاد شدن اندروفین، نقشی کلیدی در حفظ حالتِ مناسبِ ذهن، تمرکز، انرژی و روحیه‌ای مثبت دارد.

۵. سالم غذا بخورید

آنچه می‌خورید می‌تواند سرنوشت آن روز را رقم بزند. من در گذشته غذاهای پر از قند زیادی مصرف می‌کردم چون سرم بسیار شلوغ بود و تنها خوراکی‌های در دسترس، همین غذاهای پر از قند بودند. اما احساسی ناخوشایند را تجربه می‌کردم. من بسیار کار می‌کردم و وقت نداشتم نگران آنچه که می‌خورم باشم. اما آن مواد قندی بر روی روزهای من تاثیر می‌گذاشتند. بنابراین حالا من هر روز با خودم میان وعده‌هایی سالم می‌آورم و نسبت به گذشته سازنده تر و موثرتر عمل می‌کنم.

۶. پیگیری کنید

من در زندگی حرفه‌ای خود نسبت به مسائل مهم بسیار پیگیر هستم. برایم مهم نیست که در حال کار کردن با سرمایه گذاری جدید باشم. برای من مهم نیست که در حال ارائه دادن لیست عملکرد خود بوده و یا در حل شدن یک مناقشه به دیگران کمک کنم. من همیشه سعی می‌کنم مسائل را از پیش پیگیری کنم تا در آینده غافلگیر نشوم. من باور دارم که انجام این کار سبب موفقیت می‌شود چون باعث حل شدن مشکلات، قبل از آشکار شدن‌شان می‌شود. 

۷. مراقبه کنید

وقتی اوضاع دشوار است و کارهای زیادی برای انجام داده شدن دارم، یک قدم به عقب برمی‌گردم و مراقبه می‌کنم. این استراحت کوتاه به من این امکان را می‌دهد تا دوباره تمرکز کنم، نفس بکشم و آنچه را که در آن لحظه مهم است به خاطر بسپارم. این برای من یک عادت جدید است اما در سازنده بودن من بسیار مفید واقع شده است.

۸. بیخیال باشید

بیشتر مشکلات، آنقدر که به نظر می‌رسند جدی نیستند. یاد بگیرید که در دراز مدت، مسائل بی اهمیت را رها کنید. اگر یک کار به اندازه کافی مهم نیست، خودتان را به زحمت نیندازید و بیخود نگران آن نباشید. هنگامی که یاد می‌گیرید برخی از مسائل را کنار بزنید، متوجه خواهید شد که در وهله‌ی اول این مسائل واقعی نبودند.

۹. زمانی را به مسائل مهم اختصاص دهید

به عنوان یک مادر، اداره کردن یک تجارت می‌تواند دشوار باشد. اما اگر می‌خواهید موفق شوید، باید زمان خود را به کارهای مهم اختصاص دهید. اینکه بتوانید از تک تک دقیقه‌های روز خود به بهترین وجه استفاده کنید، مهارتی عالی برای داشتن است. این کار نه تنها نیازمند مهارت‌های مدیریت زمان بوده، بلکه به تلاش و عزمی راسخ نیز احتیاج دارد. مسئله‌ی مهم دیگر این است که در مشغله‌های روزانه غرق نشوید. شما باید روزِ خود را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید بیشترین استفاده را از آن روز ببرید.

۱۰. مهارت‌هایی را تمرین کنید

من به منظور بهبود مهارت‌های خود، زمان زیادی را صرف تمرین کردن آن‌ها می‌کنم. این کار نیازمند زمان است اما در دراز مدت نتیجه‌اش را خواهید دید چون من را از هر کسی که تمایل به تمرین کردن ندارد جدا می‌کند. این درست مثل ورزش و یا یک ابزار است. هرچه زمان بیشتری را خرج آن کنید، بهتر خواهید شد. من این کار را در تمام بخش‌های کسب و کار خود انجام می‌دهم و نتایج مشابهی را دریافت می‌کنم. 

۱۱. در مورد خودتان بهتر صحبت کنید

ما نمی‌توانیم کاملاً درک کنیم که چرا بعضی تکنیک‌ها در رسیدن به موفقیت کارآمد هستند در حالیکه بعضی دیگر باعث شکست خوردن می‌شوند. من اخیراً از روشی جدید استفاده می‌کنم. من جلوی یک آینه می‌نشینم و به شکلی مثبت در مورد خودم حرف می‌زنم. نکته‌ای که در مورد تکرار صحبت‌های مثبت وجود دارد این است که باعث القا شدن حسی خوب به شما می‌شود و شما را برای مقابله با چالش‌های روزمره آماده می‌کند.

۱۲. مردم را اول قرار دهید

من گاهی اوقات، به جای اولویت‌های خودم، زمان زیادی را صرف رسیدگی به اولویت‌های دیگران می‌کنم. با این حال، داشتن این نگرش یکی از بخش‌های مورد علاقه من در کارآفرین بودن است. من متوجه شدم که وقتی هر بار به مردم کمک می‌کنم، چیزی در ازای این کمک بدست می‌آورم. دوست شدن با افراد جالب، مرا به چالش می‌کشد و ارتقا می‌بخشد. هر چه در توان دارید، در هر زمانی که می‌توانید، به هر کسی که می‌توانید کمک کنید.

۱۳. به افرادی که تحسین می‌کنید برسید

گفتگو با افرادی که من در صنعت آن‌ها را تحسین می‌کنم و همچنین تماشای آنلاین افرادی که سرشار از دانش هستند، سبب ایجاد موانعی در رسیدن به موفقیت می‌شوند. شما باید به کسی دقت کنید که معتاد کار کردن است، چنین افرادی سبب می‌شوند شما طور دیگری به مسائل فکر کنید. صحبت کردن با افرادی که آن‌ها را تحسین می‌کنم، به من انگیزه‌ی شروع کردن را می‌دهد. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات