جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
15 فاکتور کمتر شناخته شده تجربه کاربری
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

15 فاکتور کمتر شناخته شده تجربه کاربری

کارشناسان تعاریف مختلفی از تجربه کاربری داده اند با این حال اگه بخوایم به زبان خیلی ساده تر بگیم اینه که : تجربه ای که کاربر در هنگام خرید یا استفاده از سایتتون در اون مدت زمانی که توی سایتتون هست به دست میاره رو میشه تجربه کاربری گفت. همواره طراحان و مدیران سایت در حال توسعه سایتشون هستن تا بتونن بهترین حس رو برای کاربرا فراهم کنن.

همچنین جایگاهی که برای وبسایتتون توسط گوگل اعلام میشه خیلی فاکتور مهمیه و باید همیشه اونو در نظر داشته باشید.تجربه کاربری فاکتور بسیار مهمی برای موفقیت یک سایت محسوب میشه یا به عبارت دیگه تجربه کاربری ممکنه اینطور هم تعریف بشه که: احساسی که اشخاص در هنگام استفاده از وبساییتون دارن .

با هر آپدیتی که در این زمینه توسط گوگل ارایه داده میشه ، همه ی شرکت ها ، هرچند هم که خیلی بزرگ باشن ، سعی میکنن تمام تمرکزشون رو روی استانداردهای جدید برای رسیدن به تجربه کاربری بهتر بزارن تا به این ترتیب بتونن رنکینگ سایتشون رو هم ارتقا ببخشن.در نتیجه سایت هایی که با این استاندارد های جدید که توسط گوگل ارایه داده شده ، همگام نشن و به اون اهمیتی ندن خیلی زود با انبوهی از جدید ترین آپدیت ها رو برو میشن و دیگه توانایی رسیدن به اونهارو ندارن ، به این ترتیب مخاطبان زیادی رو از سایتشون از دست میدن.

دو فاکتور مهمی که برای رسیدن به تجربه کاربری بهتر نیاز به چک شدن دارن به این ترتیبن، اون درصد از بازدیدکنندگانی که به سایت شما برمیگردن و اون دست افرادی که درمورد وب سایت شما نظرات تخریب کننده میدن و باعث میشن تعداد زیادی از مشتری های سایت رو از دست بدید.

دلایل مختلفی برای گزاف گویی ها در سایت وجود داره به همین خاطر باید مو به مو تمام جزئیات رو در مورد اون نظرات چک کنید .

چند تا از فاکتور هایی که میتونن باعث نظرات تخریب کننده درمورد سایت بشن به این ترتیبن :

  • کند بودن یک صفحه میتونه دلیل خیلی بزرگی برای بالارفتن نظرات تخریب کننده باشه  و همچنین میتونه تاثیر بسیار زیادی روی تجربه کاربری وبسایت بزاره به این ترتیب باید به دقت مراقب این فاکتور باشید.
  • فاکتور بعدی ای که بسیار روی نظرات تخریب کننده تاثیر داره ، نگاه بازدیدکنندگان به چیزهایی که براشون نمایش داده میشه داره، درحالی که شاید او برای هدف دیگه ای به سایت اومده باشه . به این ترتیب اونها تصمیم میگیرن بدون اینکه زمان بیشتری رو توی سایت بگذرونن ، اونجا رو ترک کنن. به همین خاطر محصولات و خدمات در سایت باید به درستی نمایش داده بشن و ما باید مجموعه از نیاز های مخاطبانمون رو مورد هدف قرار بدیم و به نمایش بزاریم.
  •  دلیل دیگه برای ایجاد نظرات تخریب کننده اینه که مخاطبا به صفحات اشتباه فرستاده بشن ، درچنین شرایطی تنها فکری که میکنن اینه که چطوری زود تر از سایت شما خارج بشن.
  • اگه محتوای سایت شما جذاب نباشه یا اشتباهات لفظی زیادی داشته باشه کاربران بالافاصله تصمیم میگیرن سایت شما رو ترک کنن.
  • اگه وب سایت شما گرافیک یا افکت های بصری زیبایی نداشته باشه باز هم  مخاطبای شما تصمیم به ترک سایت شما میکنند.
  • خیلی از مخاطبا هم سایت شما روبه این خاطر ترک میکنن که شما از اونها خواسته بودید فرم های غیر ضروری و بلند بالایی رو پر کنند.

به همین خاطر توصیه میشه صفحات وبسایت شما ساده و حرفه ای باشه تا مخاطب ها ارتباط بهتری با اون صفحات برقرار کنند.همچنین قابل توصیه است که همیشه یک طراح حرفه ای  و یک همراه موثر که میتونه نصیحت های خوبی به شما منتقل کنه رو همراه خودتون داشته باشید.
در کسب و کار های آنلاین ، تجربه کاربری بسیار فاکتور مهمی برای رسیدن به تمام موفقیت هاست. و اینکه بسیار مراقب باشد که وبسایتتون برای کاربرا جذاب باشه.

چند نکته مهم برای داشتن تجربه کاربری بهتر :

1- درک کردن مشتری

برای خلق بهترین تجربه کاربری از وبسایت ، ما نیاز داریم تا درک کینم که مشتریان ما در چه زمانی به کدوم قسمت از محصولات یا خدمات سایت ما نیاز بیشتری پیدا میکنن و بهترین شرایط رو برای بازدید اونها فراهم کینم.

2- برند شدن

نکته مهم دیگه ، برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر اینه که یک برند درست ایجاد کنیم.
برندیگ تماما در مورد رنگ های استفاده شده در وبسایت یا لوگوی موجود در وبسایت نیست ، ما نیاز داریم به کاربرا بفهمونیم که داریم چه کاری میکنیم و چه کسی هستیم .اگه نتونیم این مفهموم رو توی 30 ثانیه  به درستی به کاربرا منتقل کنیم ، اونها خیلی راحت  از سایت ما میرن. رنگ ها و لوگوهایی که توی وبسایت استفاده میکنید یک مفهوم روانشناسی پشت سرش وجود داره و بسیار مورد اهمیت هستند ، اما برندیگ یک چیز خیلی بالاتر از این هاست.

3- اهمیت خدمات مشتری

خدمات مشتری یکی دیگه از فاکتور های مهم است که میتونه یک تجربه کاربری خوب رو ایجاد کنه . زیرا مشتری میخواد در کمترین زمان مشکلاتش رو حل کنه و اگه فورا مشکلش حل بشه مدت زمان بیشتری رو توی سایت شما میمونه و ازش استفاده کنه.

4- از کاربرا اطلاعات اضافی تقاضا نکنید

کاربرا از اینکه قبل از خرید یک محصول یا استفاده از خدمات بخوان یک فرم طولانی و غیر ضروری رو پر کنن ، متنفرند. بنابراین تمام مراحل برای کاربر باید به راحتی طی بشه تا اینکه بتونه به راحتی وارد سایت بشه و خرید یا هر عملیاتی که مد نظرش هست رو انجام بده ، چون این جا جاییکه ما ممکنه 50 % از مشتریانمون رو از دست بدیم.

5- کاربرا چیزای ساده میخوان

اگه شما در حال برنامه ریزی هستید تا یکسری ویژگی های جدید به سایتتون اضافه کنید ، شما نیاز دارید در این مورد عاقلانه عمل کنید ، زیرا به قول قدیمی ها ، سرمایه گذاران همیشه  دوست دارند ، کارهای جدید انجام بدن و ویژگی جدید اضافه کنن ، اما مسئله ای که هست اینه که خیلی از کاربرا از این ویژگی های جدید شاید خوششون نیاد.اون هم به این خاطره ک مجبور میشن با تغیرات جدید خودشون رو وفق بدن و اونهارو یاد بگیرن.

6- اهمیت کارهای تک صفحه ای

تک صفحه بودن نقش مهمی رو در مورد تجربه کاربری ایفا میکنه ، اون هم به این خاطره که نیازی به تغییر مسیر و هدایت شدن کاربرا به صفحات دیگه نیست ، زیرا چنانچه کاربری توسط تغییر مسیرها به صفحات خالی فرستاده بشه میتونه تاثیر بسیار منفی ای روی تجربه کاربری داشته باشه.

7- داشتن جهت یابی های درست

جهت یابی هم یکی دیگه از فاکور های مهم برای تجربه  کاربری محسوب میشه که همیشه توی وبسایتتون باید به بهترین شکل انجام بگیره.

8- اطمینان امنیت دادن به کاربران

اگه شما معامله هایی رو با کارت اعتباری یا هر روشی مشابه این انجام میدهید که اطلاعات بسیار مهم کاربران رو در اختیار دارین ، در این صورت باید امنیت بسیار بالایی رو برای اونها برای زمان هایی که روی پرتال شما هستن ایجاد کنید تا اون ها هم بتونن به شما اعتماد کنن. زیرا هیچکس نمیخواد اطلاعات حساس و شخصیش ، توسط دیگران مورد سو استفاده قرار بگیره.

9- ساییتون رو به سمت تجربه کاربری بهتر مدیریت کنید

ساختار و طراحی در هر سایتی در تجربه کاربری بهتر، بسیار موثر است ، زیرا به ندرت کسی میخواد وقتشو توی صفحات بی کیفیت  که درست هم مدیریت نشدن ، تلف کنه ، به همین خاطر وبسایت  نیاز داره که به صورت حرفه ای مدیریت و طراحی بشه.

10- ارتباطات فاکتور مهمی برای به دست اوردن مشتریان بیشتر است

ارتباطات یک دیگه از فاکتور های مهم برای تجربه کاربری محسوب میشه که توی هر کسب و کاری داشتن ارتباطات مناسب  با کاربرها ، میتونه بسیار توی رشد اون کسب و کار موثر باشه.

11- رسانه های اجتماعی

اکثر کسب و کار ها از رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار برای تعامل با مشتریان استفاده میکنند.به این ترتیب اگه از رسانه های اجتماعی عاقلانه استفاده بشه ، توی هر کسب وکاری میتونه باعث هدایت اون کسب و کار به سمت تجربه کاربری بهتری بشه.

12- محتوا ، کلید موفقیت است

محتوای هر سایت کاربرا رو درگیر میکنه تا مدت زمان طولانی تری رو توی سایت بگذرونند.به همین خاطر محتوایی که انتخاب میشه باید بسیار خلاقانه انتخاب شده باشه.

13- دسترسی راحت کاربرا به اطلاعات مورد نیازشون

معماری اطلاعات فاکتور مهم بعدی در تجربه کاربری محسوب میشه زیرا معماری اطلاعات نشون دهنده هنر و علم معمار است.معماری اطلاعات میتونه شامل محصولات ، خدمات ، قابلیت های پشتیبانی و توانایی دسترسی به اطلاعات مورد نیاز ، باشه.

14- تصویر سازی خلاقانه برند در ذهن مشتری

با توجه به کسب و کار و محصولاتی که دارین ، طراحی بصری ، یک احساس رو در ذهن کاربرا ایجاد میکنه و به این ترتیب طراحی حرفه ای میتونه معجزه های زیادی رو برای کسب و کارتون ایجاد کنه.

15- به مشتریان کمک کنید تا موارد مورد نیازشون رو پیدا کنند.

اگه مشتریان بدون جستجو یا درخواست کردن ، نتوانند به اطلاعاتی که بهش نیزا دارن دسترسی داشته باشن ، در این صورت قابلیت دسترسی به اطلاعات یک عضو شکست خورده در سایت محسوب میشه و بار منفی زیادی رو به وجود میاره.همچنین جهت یابی ها باید به شکل واضح انجام بشه تا کاربرا بتونن به آسونی اون چه که میخوان رو پیدا کنند.

بهترین راه برای بالا بردن تجربه کاربری اینه که به کمک ابزار هایی که معیار ها و اندازه گیری های سایت رو به درستی نشون میدن ، روی کارایی وبسایتتون نظارت داشته باشید.زیرا برای بالا بردن تجربه کاربری ، نیازه که شما به دنبال مشکلات سایت بگردید و سعی کنید اونهارو حل کنید ، و نباید مشکلات کوچک رو نادیده بگیرید ، چون همین مشکلات کوچک میتونن تاثیر بسیار زیادی روی تجربه کاربری  سایتتون داشته باشن.

اولویت بندی کردن تجربه های کاربری مشتریان روی وب سایت شما و استراتژی های بازاریابی دیجیتالی مسلما میتونند برگ برنده شما درمورد کاهش ترس از الگوریتم هایی که در آینده در این مورد خواهند آمد باشه.به این ترتیب از بازخوردهای مثبت مشتریانتون میتونید به عنوان دستاورد های خودتون استفاده کنید.

در نهایت چیزی که باید گفت اینه که رنگ ها ، لوگو ها و ویژگی های بصری که توی سایت میزارید حتما تاثیر گذار خواهند بود اما چیزی که از همه ی اینها مهم تر است اینه که بتونید با کاربر تعامل برقرار کنید و اون ها  شما رو به عنوان یک فرد حرفه ای در اون زمینه بپذیرند و بهتون اعتماد داشته باشه.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@rezasafari1993

فعاليتم رو در عرصه ي برنامه نويسي با زبان هاي تحت ويندوز(#c) شروع كردم بعد از مدتي به خاطر گستردگي وجذابيت علاقه مند به زبان هاي برنامه نويسي تحت وب (php) شدم والان تقريبا به css و javascript و php شناخت دارم وسعي ميكنم هر روز بهتر بشم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید