جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۵ ترفند روانشناسانه که باعث افزایش UX می‌شود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۵ ترفند روانشناسانه که باعث افزایش UX می‌شود

موارد زیادی وجود دارند که به طور ناخودآگاه بر روی تصمیمات روزمره ما اثر می‌گذارند. این تاثیرات روانشناختی در پس زمینه مشغول به فعالیت هستند. روانشناسی بر تجربه کاربران شما تاثیر می‌گذارد و تاثیر غیرقابل اجتنابی در نرخ تبدیل شما نیز دارد. قطعاً زمان آن فرا رسیده تا مجموعه ابزارهای خود را بروز کنید تا بتوانید تبدیلات صفحه‌ی فرود (لندینگ پیج) خود را نیز تقویت کنید. بیایید شروع کنیم!

۱. مناطق اصلی صفحه‌ی خود را حفظ کنید

مواردی را که می‌خواهید توجه مردم را به خودش جلب کند، محاصره و حفظ کنید. این سبب متمرکز شدن توجه کاربران به بخش مورد نظرتان می‌شود.

۲. از رنگ و کنتراست استفاده کنید

مردم از لحاظ عاطفی به رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهند، بنابراین یک پالت مناسب را انتخاب کنید. از کنتراست استفاده کنید تا UVP و CTA برای بیننده برجسته‌تر نشان داده شود. تاثیر «Von Restorff» می‌گوید که ما چیزهایی را به خاطر می‌آوریم که برجسته‌اند. چیزهایی را به یاد می‌آوریم که متفاوت هستند، پس بیایید از این مزایا به منظور تقویت تبدیل در سایت استفاده کنیم.

VWO به شکلی از کنتراست رنگ‌ها استفاده کرده است که تمام توجه شما را به آن دکمه نارنجی در سایت جلب می‌کند.

۳. از فضای سفید (White Space) استفاده کنید

با به حداقل رساندن بار شناختی، قابلیت استفاده را به حداکثر برسانید. فضای سفید تنها یک انتخاب زیبا نیست، بلکه سبب درک آسانتر هر رابط کاربری می‌شود. فضای سفید یکی از عناصر مهم در صفحه‌ی سایت شما می‌باشد.

۴. اطمینان از ثبات

هدف شما باید بدست آوردن اعتماد مخاطبان باشد. به آن‌ها راحتی و آرامشی را بدهید که به آن نیاز دارند. شما می‌توانید با ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری مداوم، اضطراب بالقوه را برطرف کنید. تبلیغات، پیام رسانی و خدمات به مشتری، همه باید یکپارچه جمع شوند تا تجربه‌ای متحد و قابل اعتماد را به منظور بالاترین تبدیل فراهم کنند.

۵. با تصاویر ارتباط برقرار کنید

همه‌ی ما تصاویر را بهتر از کلمات به یاد می‌آوریم. برای بهتر شدن تجربه کاربر و افزایش تبدیل، از تصاویر مرتبط و عاطفی در صفحه فرود خود استفاده کنید تا به مشتری در به یاد آوردن مسائل کمک کرده باشید.

۶. اثر تقدم

نامی است که به یک اصل داده شده است. طبق این اصل، افراد بیشتر تمایل دارند اولین موارد یک لیست را به خاطر بیاورند. یک تاکید ناخودآگاه روی چیزهایی که می‌شنویم یا در ابتدا می‌بینیم وجود دارد. از این موضوع استفاده کنید تا تیترهای فوق العاده‌ای خلق کنید.

صفحه‌ی Duolingo با یک تیتر کوتاه، دلپذیر و به یاد ماندنی آغاز می‌شود.

۷. اثر تاخر

نحوه‌ی چگونه قرار دادن اطلاعات در سایت، بسیار مهم است. مردم در به یاد آوردن دنباله‌ای از اطلاعات، بسیار راحت‌تر عمل می‌کنند. مطمئن شوید که صفحه پایانی شما با چشم انداز دلخواه‌تان در ارتباط باشد.

صفحه‌ی فرود  Duolingo با یک گفته‌ی مختصر و تکرار تیتر به اتمام می‌رسد.

۸. تکرار

خب پس یاد گرفتیم که ما اولین و آخرین مواردی را که در صفحه‌ی فرود قرار می‌گیرد، آسانتر به یاد می‌آوریم. اما در مورد مواردی که در میانه قرار دارند چطور؟ این مسائل نیز بسیار با اهمیت هستند! این ایده‌ی خوبی است تا اطلاعات را در سراسر صفحه‌ی فرود تکرار کنیم. با تکرار گفته‌های خود، می‌توانیم مطمئن شویم که پیام ما واقعا به کاربر منتقل می‌شود.

حرف از تکرار شده است؟! Duolingo با استفاده از این روش پیام‌های خود را در تمام بخش‌های صفحه‌ی فرود تقویت می‌کند.

۹. از اثبات‌های اجتماعی تکیه کنید

مردم موجودات اجتماعی پیچیده‌ای هستند. همه‌ی ما می‌خواهیم مثل سایر مردم باشیم. وقتی می‌بینیم یک عده کاری را انجام می‌دهند، فرض را بر این می‌گذاریم که حتماً آن باید کار درستی باشد. بنابراین ما مصمم می‌شویم که آن کار را انجام دهیم. از توضیحات قوی و صمیمانه (به همراه تصاویر) در صفحه‌ی فرود خود به منظور تقویت تبدیل استفاده کنید.

۱۰. قدرت خود را نشان دهید

آیا برندها یا تجارت‌های شناخته شده‌، از محصولات شما استفاده می‌کنند؟ از یک لوگو به منظور نشان دادن میزان محبوبیت و معتبر بودن محصولات خود استفاده کنید. مردم به مرجعیت احترام می‌گذارند، از آن به نفع خود استفاده کنید تا کاربران را به تبدیل تشویق کنید.

Trusted Housesitters با استفاده از Trustpilot، اثبات اجتماعی و مرجعیت خود را با نشان دادن لوگوها و جوایز کسب شده مشخص کرد.

۱۱. ترس از دست دادن

مردم از اینکه داشته‌های خود را از دست بدهند می‌ترسند. آنها بیشتر از اینکه به بدست آوردن را دوست داشته باشند، از دست دادن را ترسناک می‌دانند. به کاربران بالقوه خود بفهمانید که اگر با شما همراه نشوند، چه چیزی را از دست خواهند داد. در عین حال خیلی گستاخ نباشید، چون هیچکس علاقه‌ای به تاکتیک‌های ترسناک و سخت ندارد.

۱۲. فوریت و کمیابی را نشان دهید

بدیهی است که کمیاب بودن، سبب به فروش رفتن می‌شود. در دسترس بودن و زمان خرید را برای کاربران خود محدود کنید. شاید نشان دادن تعداد کالاهای فروخته شده یا تعداد کالاهای باقی مانده، ضرورت واقعی را نشان بدهد و کاربران را ترغیب کند.

 Amazon توجه شما را با نوشته‌ای قرمز در کنار محصولات خود جلب می‌کند. آن‌ها این کار را زمانی انجام می‌دهند که تعداد محصولاتشان کم می‌باشد.

۱۳. الهام متقابل

کاربر شما حاضر است در ازای چیزی ارزشمند، کاری را برای شما انجام دهد. شما جزئیات آن‌ها را می‌خواهید؟ برای بدست آوردن آن جزئیات معامله کنید. از آن به عنوان فرصتی در جهت گسترش انتظارات استفاده کنید. 

۱۴. یک داستان تعریف کنید

در داستان گویی یک قدرت وجود دارد. داستان‌ها از ویژگی‌های هر فرهنگی می‌باشند. مردم داستان‌ها را تا ۲۲ برابر بیشتر از واقعیت‌ها به یاد می‌آورند. از هنر داستان گویی برای درگیر کردن چشم اندازها و ایجاد احساسات استفاده کنید. متنی عالی به همراه تصاویری مناسب، به دریافت کامل پیام‌های شما کمک می‌کند. 

۱۵. چیزی را به صورت رایگان بدهید

همه از چیزهای مجانی خوششان می‌آید! اینکه به کاربران خود اجازه دهید محصول و سرویس‌های شما را امتحان کنند، بسیار کمک رسان است. با انجام این کار، نگرانی‌های آن‌ها نسبت به محصول شما از بین می‌رود. سعی کنید همیشه به مشتریان خود اعتماد به نفس و UX خوبی را ارائه دهید. اینگونه است که به موفقیت می‌رسید. 

Spotify یک دوره آزمایشی ۳۰ روزه را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما را وسوسه کند. 

صفحات فرود برتر با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌هایی که در بالا توضیح داده شد، با مخاطبان خود بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. هیچکس به تنهایی نمی تواند در تبدیلات استاد شود. این موضوع را برای خودتان به یک ماموریت تبدیل کنید. با آزمایش و تکرار مداوم، به دنبال چیزهایی باشید که برای کاربران و محصولاتتان مفید واقع شوند. موفق باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است