3 استراتژی برای ایجاد فرهنگ طراحی در جایی که کار می‌کنید

ترجمه و تالیف : ارسطو عباسی
تاریخ انتشار : 13 خرداد 98
خواندن در 1 دقیقه
دسته بندی ها : تجربه کاربری

مطمئنا طراحان در سازمانی که مشغول رهبری آن هستید نقش‌هایی دارند، اما آیا این موارد مؤثر و کارآمد هستند؟ فرهنگ طراحی مناسب یا بالغ به این معناست که طراحان بتوانند بهترین و جذاب‌ترین ایده‌ها و کارهای‌شان را ارائه دهند – آن‌ها اعتماد به نفس خواهند داشت و به محتوا و کارهای تیم احترام قائل می‌شوند. در اینجا می‌توانید ۳ استراتژی برای اینکه بتوانید حداکثر استفاده را از یک فرهنگ طراحی سالم ببرید به شما معرفی شده است.

3 استراتژی برای ایجاد فرهنگ طراحی در جایی که کار می‌کنید

۱. به دنبال یکدلی و اتحاد باشید

درحالیکه بیشتر شرکت‌ها دوست دارند در پشت جملات یا ترکیباتی مانند «کاربر-محور» یا «مبتنی بر مشتری» بایستند، اما یک قانون دیگر نیز وجود دارد که اتحاد نام دارد و باعث می‌شود که در فرهنگ طراحی تفاوت بوجود بیاید.

طراحی تجربه کاربری خوب براساس یک ارتباط دقیق و واضح بین طراحان و کاربران شکل گرفته است. همدلی یا اتحاد –فضایی برای شناخت عمیق احساسات و کنش‌های دیگران- یکی از موضوعات بسیار مهم برای پروسه طراحی و همچنین شرکت‌هایی‌ست که دنبال پیاده‌سازی بهترین ارزش‌ها برای مشتریان‌شان هستند.

با این حال تنها با به زبان آوردن کلمه «اتحاد» تغییری در فرهنگ یک سازمان بوجود نخواهد آمد. با استفاده کردن از محصولی که خودتان ایجاد کرده‌اید و بیرون رفتن و ملاقات با مشتری‌ها می‌توانید درک بهتری از مشکلات پیدا کرده و سعی در حل آن‌ها نمایید.

۲. به اشتراک گذاری یادگیری

تمام طراحان شبیه به همدیگر نیستند. انسان‌های خلاق از پیش‌زمینه‌های متفاوتی آمده‌اند. در یک تیم طراحی شما باید ذهنیتی را به این افراد بدهید که همکاری را اولویت بشمارند و همواره سعی در بهتر کردن توانایی‌های‌شان بکنند. با منتشر کردن و توزیع این فرهنگ که افراد باید تجربیات و دانسته‌های‌شان را با همدیگر به اشتراک بگذارند، شما در نهایت تیمی خواهید داشت که اعضای آن با همدیگر همکاری دارند و به صورت مداوم در حال یاددهی کارها به همدیگر هستند.

۳. رهبری طراحی

در یک فرهنگ طراحی کارآمد، منظور از رهبری طراحی نقشی است که می‌تواند استراتژي‌های یک شرکت را شکل داده و به آن‌ها جهت دهد. این موضوع یک اتمسفر ایجاد کرده که در آن باور دارد تاثیری که روی طراحی دارد معنی دار و برای موفقیت تجارت مهم است. 

رهبران طراحی اهمیت موضوع طراحی را در توسعه یک محصول افزایش می‌دهند. رهبران طراحی نقش طراحان در شرایط و شرکت‌های مختلف را تعیین می‌کنند و کار اصلی را به آن‌ها نشان می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که طراحان بتوانند به صورتی کارآمدتر کار کنند.

منبع

گردآوری و تالیف ارسطو عباسی
آفلاین
user-avatar

من ارسطو‌ام :) کافی نیست؟! :)

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر لازم است ابتدا وارد سایت شوید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید