جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب

ابزارهای سئو کمک بسیار زیادی به افزایش و بهبود رتبه وبسایت شما می‌کند. در این مطلب قصد دارم به معرفی چهار ابزار سئو بپردازم.

خواندن این مطلب به چه کسانی توصیه می‌شود؟ اگر می‌دانید سئو چیست اما با ابزارهای برتر و عالی سئو آشنایی ندارید!اگر برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید وبسایت شخصی یا مشتریان خود را در گوگل به صفحه اول و حتی رتبه یک ببرید!!و اگر به تازگی با سئو آشنا شدید و به دلیل کسب درآمد بالای آن باعث شده که به سئو علاقه‌مند شده و حتی در نظر دارید آن را به‌عنوان حرفه‌ی آینده خود انتخاب کنید!!!

حتی اگر شما نمی‌دانید سئو چیست و چه کاربردی دارد و فاکتورهای مهم آن برای سئو عالی چیست؟! نگران این موضوع نباشید! شما می‌توانید با مراجعه به  مقاله "سئو چیست" به تمام پرسش‌های احتمالی‌ای که در ذهن دارید پاسخ دهید.

خب، بیش از این وقتتان را نمی‌گیرم و شما را به خواندن این مطلب جذاب و کاربردی دعوت می‌کنم.

بین ابزارهای سئو امکانات مشابه زیادی وجود دارد که تشخیص برای بهترین استفاده از آن سخت می‌شود. برای ساده کردن موارد، من 4 ابزار SEO را انتخاب کردم که در جریان کار طراحی شما به‌طور یک‌پارچه ادغام می‌شوند و متناسب بودجه مورد نظر شماست.

شما حتما، تعداد زیادی ابزار در جعبه ابزار طراحی وب خود دارید، به همین دلیل تمایلی ندارم که این پست را بخواهم برای نویسندگانی که کپی می‌کنند، بنویسم. چرا؟ خب، زیرا به‌معنای واقعی کلمه ده‌ها ابزار سئو وجود دارد که می‌توانید به جریان کاری خود بیفزایید. مگر اینکه به مشتریان قول داده باشید که وبسایت‌های آن‌ها را در نتایج جستجو برای هر کلمه کلیدی که می‌خواهند، می‌توانید در گوگل به رتبه اول برسانید. در غیر این‌صورت، دلیلی برای افزودن این نوع پیچیدگی به زندگی شما وجود ندارد.

همان‌طوری که گفته شد، شما نمی‌توانید به‌طور کامل سئو را نادیده بگیرید. هیچ‌کس قصد ندارد برای یک هاست وب، نام دامنه و خدمات طراحی وب حرفه‌ای پول پرداخت کند و در عوض، انتظار نتیجه‌ای نخواهد داشت. اما قبل از این‌که وبسایت مشتری شما بتواند فروش محصولات خود را شروع کند، به ترافیک جستجوی ارگانیک( کاربرانی که از سمت گوگل وارد وبسایت شما می‌شوند) نیاز دارد. به همین دلیل، شما به برخی ابزارها و راه‌کارهای SEO نیاز دارید.

امروز، می‌خواهم شما را با بهترین ابزارهای سئو مختص طراحان وب، آشنا کنم.

Moz: بهترین ابزار پولی سئو

رقبای بسیار زیاد و خوبی وجود دارد، اما Moz در میان این همه ابزار، از نظر طراحان وب برنده کاملاً مشخصی است.

 4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب

یکی از موارد جالب در استفاده از Moz برای سئو این است که همراه آن یک جعبه ابزار رایگان می‌دهد. این‌که آیا شما به مقدمه‌ای برای بهینه‌سازی موتور جستجو نیاز دارید یا فقط می‌خواهید یک ابزار سئوی برتر را امتحان کنید. در‌واقع، جعبه ابزار یا toolbox این امکان را فراهم می‌کند.

با ابزار رایگان Moz، می‌توانید کارهایی مانند زیر را انجام دهید:

  • کلمات کلیدی ممکن را جستجو کنید
  • رتبه‌بندی دامین خود را آنالیز کنید
  • کلمات کلیدی فعلی خود (منظم و برند شده) را بررسی کنید
  • ببینید که آیا شما یک باکس پاسخ ویژه یا featured snippets (پاسخ برجسته گوگل)، بک‌لینک و موارد دیگر به‌دست آورده‌اید یا خیر
  • در وبسایت رقبای خود و رتبه‌بندی کلمات کلیدی جستجو کنید

البته، اگر Moz خود را به نسخه Moz Pro ارتقا دهید، به امکانات قدرتمند و بیشتر سئو دسترسی پیدا خواهید کرد، مانند:

  • بررسی وبسایت فنی
  • آنالیز بک‌لینک
  • عدم وجود کلمات کلیدی کاربردی
  • استراتژی سئو محلی( لوکال سئو)
  • رتبه‌بندی (SERP (Search Engine Result Page برای دسک‌تاپ، موبایل و محلی

و همه این‌ها در یک داشبورد قرار داده شده است.

Ubersuggest: بهترین ابزار رایگان سئو

احتمالاً تعجب می‌کنید که آیا یکی از ابزارهای SEO به صورت رایگان در دسترس است. خب، تعداد کمی وجود دارد، اما Ubersuggest یک ابزار رایگان از Neil Patel تا حدودی بهترین بستر برای سئو است.

4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب

آنچه که در مورد این ابزار واقعاً خوب است این است که، اگرچه استفاده از آن به‌اندازه کافی ساده است، اما می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی تنظیم کنید.

به‌عنوان مثال، می‌توانید از این ابزار جهت بررسی وبسایت‌های مشتریان فعلی خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید گفتگو را آغاز کنید، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. شما می‌توانید درباره چگونگی عملکرد و خوب یا ضعیف بودن وبسایت‌شان از لحاظ سئو اطلاعاتی بگیرید، پیشنهادهایی در مورد نحوه بهبود سرعت وبسایت‌شان زمانی‌که در آن‌جا هستید، ارائه دهید.

همچنین می‌توانید از این ابزار برای جستجو اساسی کلمات کلیدی استفاده کنید، که این امر به ویژه در مراحل برنامه‌ریزی پیش‌رو مفید خواهد بود. یا آن را به سطح بعدی برسانید و آنچه را که در مارکت‌های رقابتی مشتریان شما اتفاق می‌افتد، ارزیابی کنید.

Yoast: بهترین ابزار سئو در وردپرس

برای کسانی که در وبسایت خود از وردپرس استفاده می‌کنند، Yoast یک افزونه کاملا ضروری برای سئو است.

4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب

اگرچه Yoast به یافتن کلمات کلیدی و بک‌لینک کمک نمی‌کند، اما به طراحان وب و نویسندگان این امکان را می‌دهد تا صفحه به صفحه، بهینه‌سازی موتور جستجو را بهبود ببخشند.

  • این امکان را به شما می‌دهد که یک کلمه کلیدی متمرکز (فوکوس شده)، تگ عنوان و توضیحات متا را به هر پست یا صفحه اختصاص دهید
  • به شما امکان می‌دهد پاسخ ویژه یا برجسته جستجوی گوگل را بر روی دسک‌تاپ و موبایل مشاهده کنید تا مطمئن شوید همه چیز متناسب است و یک تصویر برجسته وجود دارد
  • به صفحه مورد نظر شما در مورد چگونگی بهینه‌سازی آن در مورد کلمه کلیدی امتیاز می‌دهد
  • به صفحه شما بر اساس فاکتورهای سئو مانند طول متن، ویژگی‌های alt یا متن جایگزین تصویر، لینک‌های داخلی و غیره امتیاز می‌دهد
  • صفحه مورد نظرتان را بر اساس خوانایی نشان می‌دهد.

به‌عنوان یک طراح وب کارهای بیشتری را می توانید با Yoast انجام دهید. شما می‌توانید از آن برای ایجاد نقشه سایت، متا  تگ‌های Open Graph و Card Twitter برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، و حتی به صورت خودکار متا دیتای جستجوی سایت شما نوشته شده است.

Google Search Console: بهترین ابزار SEO Analytics

شما در حال حاضر از Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس برای بررسی معیارهای کلیدی وبسایت جهت بهبود طراحی‌های آینده استفاده می‌کنید. اما آیا می‌دانید می‌توانید داده‌های کنسول جستجوی گوگل را به داشبورد Google Analytics خود اضافه کنید؟

4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب

از اینجا ، می توانید داده‌ها را در زیر بکشید:

  • ترافیک صفحه فرود (Landing page) و عملکرد و کارایی
  • داده‌های جغرافیایی خاص
  • داده‌های خاص دستگاه
  • پرسش‌ها را جستجو و نرخ کلیک را بررسی کنید

با این حال، گوگل آنالیتیکس از ارائه اطلاعات اختصاصی سرچ که در وب وجود دارد، خودداری می‌کند. به‌همین دلیل، باید کنسول جستجوی گوگل را به لیست ابزارهای سئو خود اضافه کنید.

4 ابزار برتر سئو (SEO) برای طراحان وب

از این داشبورد می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • sitemaps یا نقشه سایت XML خود را به گوگل ارسال کنید
  • قابلیت استفاده در موبایل و همینطور خطاها را بررسی کنید
  • در اسرع وقت، برای مشکلات امنیتی یا سرعت اسکن کنید (سرعت در حال حاضر در نسخه بتا است)
  • Impression ها یا میزان دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل، رتبه‌بندی‌ها و کلیک‌ها به صفحه خاص را بررسی کنید
  • لینک‌های داخلی، بک لینک‌ها، وبسایت‌های دارای لینک برتر و همچنین متنی که از آن‌ها استفاده می‌کنید را برای لینک به وبسایت خودتان بررسی کنید.

با وجود اینکه این ابزار لزوماً به شما در بهینه‌سازی جستجوی خود کمکی نخواهد کرد، اما برای یافتن خطاها و ایرادات و حل آن‌ها جای مناسبی است.

سایر ابزارهای سئو که باید طراحان وب از آن‌ها استفاده کنند

موارد بیشتری از ساخت لینک و بهینه‌سازی کلمه کلیدی برای سئو صفحات وجود دارد. گوگل هنگام تعیین رتبه وبسایت، به‌دنبال علائم مطمئن می‌گردد. و به‌عنوان یک طراح وب، شما بهترین فرد برای اداره بخش سئو وبسایت هستید.

در اینجا برخی از ابزارهای سئو که باید علاوه بر موارد فوق استفاده شود آورده شده است:

  • SSL Certificate: اگر یک وبسایت در پروتکل HTTP قرار دارد، این پنالتی خودکار است. بنابراین، همیشه اطمینان حاصل کنید که وبسایت‌های شما دارای گواهینامه SSL هستند و در واقع نصب شده باشند.
  • Speedy Hosting: سرعت سایت در طرح کارها بسیار زیاد است و با کیفیت برنامه و ارائه‌دهنده هاستینگ وب شما شروع می‌شود. هنگامی انجام این کار منطقی است که هاست (میزبان) خود را با افزونه CDN و حافظه پنهان تقویت کنید.
  • Image Compression Tool: تصاویر با تمام ارزش‌هایی که دارند می‌توانند سبب ناراحتی و غمگین شدن طراحان وب شود. با اجرای تصویر و استفاده از یک ابزار فشرده‌سازی مانند TinyJPG می‌توانید اندازه آن‌ها را حفظ کنید تا از کاهش رتبه وبسایت خود جلوگیری نمایید.

و البته اطمینان حاصل کنید که همیشه از ابزار طراحی با کیفیت بالا استفاده می‌کنید و از استانداردهای اولیه موبایل پیروی می‌کنید. وقتی یک وبسایت قدیمی به نظر می‌رسد، ضعیف اجرا می‌شود، و به درستی اداره و کنترل نمی‌شود، مطمئناً گوگل و بازدیدکنندگان شما را متوجه این موضوع می‌کنند.

اگر تجربه‌ای در استفاده از ابزارهای سئو دارید، حتما در انتهای این مطلب با من و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@taktaz5557

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید