4 نکته سریع برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب بهتر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

4 نکته سریع برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب بهتر

زندگی به عنوان یک توسعه‌دهنده وب کمی چالش برانگیز است، هر روز راه‌های جدید ساخته می‌شود و ابزارها تغییر می‌کنند. همواره در این فرایند سعی کنید کسی باشید که به پروژه‌های پیچیده علاقه داشته باشید به این دلیل که با انجام آن‌ها در بیشتر مواقع درهای جدیدی از نظر دانش و علم به شما باز می‌شود. اما باز هم نکاتی وجود دارند که گاهی اوقات ممکن است با آن ها مواجه نشوید. 

تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده یا برنامه‌نویس بسیار ساده است، اما تبدیل شدن به فردی که در این زمینه عالی است و می‌تواند تقریبا هر مشکلی را حل کند، کمی سخت و دشوار است. بنابراین رسیدن به چنین مرحله‌ای لزوما ساده نیست. در زیر می‌توانید چند نکته‌ای را بخوانید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سطح حرفه‌ای بودن‌تان در عرصه توسعه‌ و برنامه‌نویسی را بسیار بهتر کنید. 

۱. کدهای دیگران را بخوانید

یکی از ارزشمندترین کارها برای ارتقا سطح برنامه‌نویسی خود این است که کدهای دیگران را مطالعه کنید. لزوما قرار نیست هر کسی که شما کدهای‌ش را می‌خوانید از شما بهتر باشد –هرچند که بهتر و بدتری وجود ندارد- اما از این موضوع که شما به کدهای دیگران نگاه می‌کنید نترسید و هراس نداشته باشید. شما می‌توانید از کدهای آن‌ها الهام بگیرید و راه‌حل‌های آنان را ارزیابی کنید. به این صورت مطمئنا می‌توانید فرد حرفه‌ای تری باشید. مطالعه کدهای دیگران خود مانند یک آموزش است. با وجود درست شدن فرهنگ متن باز در بین توسعه‌دهندگان دنیا امروزه گیت‌هاب و دیگر پلتفرم‌ها مکان‌های خوبی برای پیدا کردن کدهای مختلف در زبان‌های مختلف هستند. 

۲. کد شخصی‌تان را بنویسید

با داشتن چنین رویکردی می‌توانید در عرصه توسعه و برنامه‌نویسی منحصر به فرد باشید. لزوما قرار نیست کدهای‌تان با افراد دیگری شباهت داشته باشد. می‌توانید راه‌های جدیدی پیاده‌سازی کنید و حتی به فکر ساختن یک چهارچوب یا یک تکنیک برنامه‌نویسی باشید. یادگیری از طریق تجربه کردن می‌توانید توانایی‌تان را بسیار بالاتر ببرد. 

۳. کدهایی که کار می‌کنند

نوشتن کدهایی که کار می‌کنند خوب است، مطمئنا همواره کیفیت یکی از اهداف‌تان به عنوان یک توسعه‌دهنده بوده است. اما خب این تنها چیزی‌ست که مشتری می‌خواهد. برنامه‌نویسان خوب هیچوقت در این مرحله کار را رها نکرده و همواره سعی می‌کنند تا چیزهای جدیدتری را نیز خلق و پیاده‌سازی کنند.

۴. با زبان‌های مختلف منعطف باشید

دانستن زبان‌های مختلف می‌توانند دست شما را در پیدا کردن کار و انجام پروژه‌ها بازتر بگذارند اما یک نکته را فراموش نکنید. بهتر است که در یک زبان کاملا حرفه‌ای باشید و بعد از آن شروع به تجربه کردن دیگر زبان‌ها بکنید. اینگونه می‌توانید ابزارهای مناسبی را برای پروژه‌های مختلف پیدا کنید.

در پایان

هیچ راه یا دستور پخت خاصی برای یادگیری یا برای موفقیت در یک زمینه‌ای وجود ندارد. اغلب آدم‌های موفق خودشان راه‌حل‌های خودشان را ساخته‌اند. با این وجود داشتن نکات و دانستن آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما به عنوان یک توسعه‌دهنده بکند. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است